Ut På Tur 11: Trodde noe sprakk!

 

Ikkje la deg lure av flott værbilde *smiler* Det var masse vær i dag, men når man er kledd godt nok så er det
0 problem 🙂 Me møttes på Byhaug Kafeén og la ut på tur. Akkurat som eg håpet ble det sykkelsti og grustier,
i allefall fra starten av. Mye regn = masse sørpe som igjen bli ganske så glatt – Sørpe i seg selv er ingen problem så lenge turstøvlene er godt 🙂 Eg er godt skodd.

Bildet over er tatt på vei ned fra Gabbas og til Store Stokkavann, et par øyeblikk der var det helt fantastisk 🙂
Gikk et godt stykke langs vannet og eg krysset fingrene for at returen skulle gå gjennom Missisippiskogen…vel…nei....Me gikk rett forbi den “avkjørselen” og eg visst så alt for godt hva som var i enden av stien: Den bratteste skråningen EVER! Husker den godt fra da eg var liten, me gikk som regel ned den skråningen når me skulle ned
å bade. Det var umulig å gå fort for hvis man snublet ville man trille helt ned, måtte holde oss i trærene nedover.
I dag skulle me OPP den skråningen, det er en lang skråning…Å nei, en skråning flater seg slettes ikkje ut over tid, nå var det tråkket en mer tydelig sti som slynget seg opp over. På et tidspunkt, ca halvveis stoppet turleder å sier: “Skal me roe pulsen litt?” Me kikket vel alle på klokka og min lå på 125 noe som er fullstendig uproblematisk.
Eg kjente det kun i knærene…Å gå så bratt oppover får knærene til å knake og knirke…sånn er det uten menisk, men men. Etter hvert begynte det å dunke skikkelig i hodet, på det tidspunktet turte eg ikkje sjekke pulsen haha (Har sjekket den nå og den var godt innafor på 138)

På toppen bare måtte eg svinge rompa inn på et steingjerde, fikk i meg en del vann, tok av lue og luftet krøllene. Låra ristet hehe Eg er jo heller ingen lettvekter som svever opp bakkene. Var faktisk en mann som på vei opp sa (Han gikk bak meg): “Du går skikkelig godt i motbakke så eg trokker i dine spor” 🙂

Me pustet alle et par minutter før me fortsatte…Etter ca 50 m skulle me ned et silkevått berg! Med skjelvende lår! Det er jo nesten like tungt for man må jo holde litt igjen, heldigvis kom det litt mose så i det bratteste stykke satt eg meg på rompa og sklei ned siste bit. Var redd kneet ikkje skulle holde *ler*

Oppsummert: Flott tur med en noe hard innspurt 🙂 I dag duftet ikkje suppa riktig for meg så eg sto over, men alltid like koselig å sitte rundt langbordet å skravle. Da eg kom hjem orket eg ikkje gå i dusjen, fikk av meg turklær og tok på en pysj….La meg på sofaen (litt over kl 13) og sov som en stein til halv 6! Jepp, det var den dagen! Nå er formen helt fint, har vært i dusjen, fått i meg litt mat og er klar for å perle 🙂 Følelsen man sitter igjen med når man har tatt seg helt ut er MAGISK herlig – Anbefales!

 

Eg syns eg fortjente ei god…

 

…Gotteskål! Har så insane mye nøtter igjen etter jula! Det var jo knalltilbud på valnøtter hele desember så eg har stæsjet opp i boden! Putter man litt tørket frukt opp i blir det skikkelig digg 🙂 I dag har eg tranebær i skåla.

 

 

 

 

 

 

LAG DEN EN
GOD KWELL

 

 

 

 

Go`klem fra Vibbedille 🙂
Vibbedille på Instagram

0 kommentarer

Siste innlegg