Ut På Tur: Alexander Kielland

 

I dag ble et en forfriskene ettermiddagstur, nok et strekk av langturen “Tungenes – Ogna“. Strekket er delt opp
i etapper, blir litt mye å gå 133 km på en gang
haha Me fikk unnagjort 4 etapper
i dag og gikk fra Vistestrand til Hestnes – 7,5 km 🙂

Var ikkje kaldt da me gikk, 18 gr er flott, selv den voldsomme
vinden i dag gjorde ingenting 🙂

Me stoppet et par øyeblikk ved minnesmerket etter Alexander Kielland ulykken i 1980. Glemmer det vel aldri.
Far min var platearbeider og jobbet en del offshore da eg var liten.

 

 

 

 

123 mennesker mistet livet den natta og eg husker veldig godt de skumle og brutale bildene på nyheten….
Far min hadde en del bekjente ombord i Kielland som aldri kom hjem.

 

 

 

 

Synd å si det, men selv om minnesmerket er rett der borte har eg aldri vært der!
Var overrasket over størrelse – Det var jo enormt!

 

 

 

 

Havet var hvitt rundt Kvernevik, og det var store bølger

 

 

 

 

Et lite stille øyeblikk i le for vinden.

 

 

 

Absolutt fornøyd med dagens tur, neste planlagte tur med Ine blir muligens på søndag, ellers blir det tur med Byhaugen igjen i morgen – Siste før sommeren. Til høsten når disse turene starter opp igjen kommer me mest sannsynlig å flytte over til Gramstad (Ved Dalsnuten). Der er det samme opplegg: Tur og så suppe og litt sosialt, men turen er 1 t lenger og litt hardere 🙂 Det blir bra!

Men NÅ, nå skal eg kokkelure her på Hobbyrommet mens eg skal spise en hjemmelaget TikTok Is!
Den får du i eget innlegg i morgen 🙂

 

 

 

HA EN FIN KWELL

 

 

 

 

Go`klem fra Vibbedille 🙂
Vibbedille på Instagram
Vibbedille på TikTok

2 kommentarer
    1. Husker den tiden, gikk yrkesskolen og delte hus med to ‘roughnecker’ fra en helt annen platform. Begge var ‘ute’ da ulykken skjedde. Tøffe tanker å være alene med, men begge ‘mine’ kom jo trygt hjem igjen . . .

Siste innlegg