Ut På Tur: En nostalgisk kjapp testtur!

 

I går var planen å gå meg en tur ute ved Selestranda, men den utgikk da Amira trengte sjåfør. Hun skulle til Vaulen å grille med noen venner så da tok eg meg en runde der ute i steden for. Vaulen Badeplass var strand nr 1 da eg var liten – Mange gode minner her i fra, man måtte tidlig opp og komme seg av gårde for å få god parkering, husker eg. Mor mi pakket alltid ALT man måtte trenge gjennom en dag på stranda og da var det lite egnet å måtte gå langt for å komme seg ned på stranda. Her var idyllen komplett og kjølebag`n til mor mi hadde nok mat i seg til å kunne brødfø alle som ville ha. Me kunne være på stranda fra tidlig morgen til sola gikk ned – Sånn sommerdager skaper mange minner. Den gang da var det også en skadestue her ute, eg havnet der en gang etter at eg hoppet fra berget og havnet midt i ei svær brennmanet!

 

 

 

 

Det var alltid noen grader mer i vannet her i Gandsfjoren enn ute ved havet –
Om sommeren tar man hver grad man får *ler*

 

 

 

 

Nå i dag er det ikkje måte på lekeapparater i vannet. I går var det flokkevis med unger som lekte i slengdissen som går over vannet – Det var sikkert langt under 10 gr i vannet, men det var tydeligvis ingen hinder 🙂

 

 

 

 

Det er flere turstier gjennom Vaulen så eg bare startet på den ene og gikk i vei, men merket jo fort at ting er blitt endret de siste 30 årene…Turstien gjennom skogen som før endte ut i ei strandlinje var nå “flyttet” og var selvfølgelig asfaltert….og den gikk parralelt med toglinja. På sykkelstien ble eg møtt av syklister med “vinger”
og turbo så eg snudde når eg kom til Mariero 🙂 Skulle uansett “bare” ut å….

 

 

 

 

…teste de nye turskoene mine ♥ Endelig et par lave tursko som faktisk passet og var gode på beina – Nå har eg passende sko for hele året både for flatmark, utmark og fjell så da er det bare å gå i vei 🙂

 

 

 


Ble kun en liten tur, legger jo ikkje ut på langtur
med nye sko første gang *ler*

 

 

 

 

På vei hjem kjørte eg inn ved enden av flystripa på Sola Flyplass, her får man landing og letting rett over hodet!! Kan også ende opp med flotte blinkskudd…vel i går var det søndag, en litt rolig flydag på Sola. Sjekket flyapp`n og siden det var over 30 min til neste landing tok eg til takke med bilde av gressklipperen som vandrer langs lystripa…Dette var virkelig en svær variant *ler*

Mandag i ei amputert uke! Det betyr vel at me må handle litt seneste i morgen om det er noe me trenger til helga. 17.mai blir nok en rolig dag i denne heimen. I dag? Hmm mye mulig eg må vaske gulvet inne på Hobbyrommet – Får sjå, hvis ikkje har eg fortsatt en del som må males…

 

 

 

LAG DEN EN
GOD DAG

 

 

 

Go`klem fra Vibbedille 🙂
Vibbedille på Instagram
Vibbedille på TikTok

0 kommentarer

Siste innlegg