Ut På Tur: -Er folk blitt late?!?

 

Når det bikker 20 gr er det kun en plass å være: På ei luftig strand! Det var 25 gr i dag så eg kjørte ut på Hellestø fordi der skulle det blåse litt og det var helt nydelig! Når eg i tillegg går i vannkanten blir det
ikkje så varmt selv om eg går langt.

Men i dag kom eg til å tenke på noe…syns det er ganske rart…Hellstøstranda er ca 1,2 km (Kun sanden, men Googler du lengden får du opp ca 3,5) Uansett…den er lang og ikkje minst er den veldig bred –
Mye god plass til masse folk, ikkje sant?

 

 

 

 

….derfor finner eg det snodig at alle som kommer hit går rett ned fra P-plassen og legger seg der? Litt vanskelig å få inntrykket på disse bildene (Ville ikkje stå midt i kaoset å ta bilder), men folk ligger tett i tett – Eg får litt sånn “Arg” av det hvis eg selv ligger på stranda…så altså, de max 150 første meterene ligger de som sild i tønne
og når eg snur meg….

 

 

 

 

…over 1 km med T O M strand!?? Hva med å heller spre seg litt? Vet i allefall at eg hadde gått lenger sørover på stranda – Plenty av plass til alle som vil. Lurer på om folk har blitt for late? hehe

Det samme skjer på Solastranden: Alle samles nedenfor hotellet og P-Plass. Der kan eg skjønne det pga fasilitetene hotellet har å by på, greit med et WC med kort avstand f.eks.

 

Et annet fenomen…Oh My for et kaos! Når eg kjører hjemmene fra passerer eg først Solastrand, så kommer Ølberg, Vigdel og Hellestø. Mellom disse strendene er det smale veier uten midtstripe. P-Plassene blir fort fyllt opp på dager som i dag og da begynner kaoset! Folk parkerer langs denne smale veien hvor me kjører- På vei hjem talte eg 37 biler langs veien bakom sanddynene ved Solastrand og Ølberg. Dette skaper bare et unødvendig kaos for da kan kun en retninger med biler kjøre av gangen, det blir køer og ikkje minst er det mye folk, og småfolk som springer mellom de parkerte bilene for å komme seg ned i sanden eller tilbake til bilene. Samme ved Vigdel, der vil eg jo si: Er P-plassen full? Kjør videre for da er også stranden full, det er ei lita strand.…Det er faktisk litt ville tilstander når det kommer til parkeringen. Likedan på Ølberg, der er det i tillegg veiarbeid.

Hadde folk kjørt noen km lenger sørover ville det vært flere strender å legge seg på, det er ikkje akkurat sånn at me er i manko på sandtrender her i vest….Oh No! *humrer*

 

 

 

 

Eg hadde i allefall en flott tur, var faktisk en del turgåere,
men me var absoltt i mindretall i dag 🙂 Luftig og helt nydelig!

 

 

 

 

Hadde planer om å knyte av meg skoa når eg kom tilbake og vasse litt ut i her, men droppet det. Er grusomt vondt å gå barfødt opp til bilen…hadde håndkle og alt med meg i bilen…Neste gang, da vasser eg på en annen strand 🙂

 

 

 

 

Varden i nordenden av Selestranden…..

 

 

 

 

…vet ikkje om dette bunner i latskap eller hva…?
Hvem F…putter søppel inn i en varde??
Helt utrolig hva noen gidder å gjøre!

Skal ta med meg en søppelpose neste gang kjenner eg…

 

 

 

 

Da er det å snu, gå tilbake til Selehavn og videre…

 

 

 

 

Som vanlig….Feisten Fyr

 

 

 

 

Fordi det var varmt i dag gikk eg steinstrendene begge veier –
God ankeltrening
haha

 

 

 

 

En nydelig dag, fikk også oppgradert brunfargen 🙂

 

 

 

 

Godt fornøyd med denne turen med tanke på varmen 🙂

Nå er eg klar til å gå løs på Hobbyrommet,
komme meg inn i Julebobla igjen 🙂

 

 

 

KOS DEG OG HA EN
HERLIG KWELL

 

 

 

 

Go`klem fra Vibbedille 🙂
Vibbedille på Instagram
Vibbedille på TikTok

4 kommentarer
      1. Ølberg ja…eneste eg liker med den stranda er kiosken hehe Verdens beste “varme franske” og softis, og husk at eg liker ikkje softis, men den er god. Ellers er det strender som er sååå mye finere og bedre enn Ølberg 🙂 Bare kom vestover så skal eg vise dere 🙂

    1. Ja folk er late. Har sett et par somre fra vinduet i leiligheten, hvordan kaoset var totalt ved Mjøsparken. Hadde jo panoramautsikt fra 16. etasje, og undret meg over at det gikk så bra som det gjorde med små barn, sykler og stressa foreldre. Er jo ikke der lengre, men følger med i aviser og ser at det ikke har blitt noe bedre til tross for utallige parkeringsplasser kun 100-200 meter unna. Bare å gå under E6.
      Rart med det. Folk legger seg ned/ setter seg der det er flere. Flokkmentalitet. Selv velger jeg heller litt avstand.
      Dessverre har lokalavisen her hatt noen innlegg om vår flotte strand, så nå har vi et salig kaos med parkerte biler ved velhuset. Det er et trafikkert kryss, samt snuplass for bussen ( som sjelden gå). For ikke å snakke om søppelen som legges igjen, bord og krakker som bæres dit det måtte passe for den enkelte. Helst tre oppe på hverandre for å lage stupetårn. Nå begynner dugnadsgruppa i velforeningen å bli lei stadig rydding etter halve Halden.
      Og som vanlig mange flotte bilder fra turen. Blir misunnelig, på omgivelsene dine, men i stedet har jeg svenskegrensen som nabo og nyter godt av tilbudene der. Kan jo ikke få alt her i verden.
      Klem fra Liv

Siste innlegg