Ut På Tur: Fantastisk Start på dagen – Det er jo sommer!!

 

Var tidlig ut dørene i dag, 9:30 var eg på hjul, ned å fylle bensin først og så strake veien mot Gramstad. Turen tok litt lengre tid enn beregnet, men eg rakk det! Oppmøte er 10:20.

Me har gått Byhaugturene siden januar, men nå var tide inne for å bytte. Som sagt så går det ut på det samme; Ut på tur og så et felles måltid før me drar hjem. Turene her på Gramstad er lengre og man kjenner det noe mer i beina + det er mye mer utsikt 🙂 Annen hver torsdag deler de turgruppa i 2 hvor halvparten går toppturer, dvs 2-3 topper pr gang 🙂 Dvs eg garantert får gå topper eg har gått flere ganger og det er helt greit.

 

 

 

 

Høyt der opp er Dalsnuten, hvor eg faktisk har vært 2 ganger i år 🙂 Blir garantert mange flere, fin tur som du kjenner litt 🙂 Lett å gå opp selv om du aldri har vært på en topp før 🙂

 

 

 

 

Øvre-Eikenut til høyre, i dag gikk me opp på toppen til venstre.

 

 

 

 

Stavanger ♥

 

 

 

 

Turfølge mitt; W.K og søs 😀

 

 

 

 

På vei ned i dalen mellom toppen me var på og Dalsnuten, husker ikkje hva toppen me var på heter! Kunne ikkje registrerer den så eg fikk det ikkje med meg 😀 Uansett, en topp er en topp – Det går opp og ned uansett.

 

 

 

 

Nå var det gjennom litt myr og sørpe til andre siden av Dalsnuten hvor
me skulle opp på Kjerkenuten (mener eg den heter)

 

 

 

 

Ute ved havet der er Tananger 😀

 

 

 

 

Revholstjørn

 

 


SMIL då!!

 

 

 

 

Flotte storesøs 😀

 

 

 

 

Tilbake på “løa”, kokken serverte nydelig kyllingsuppe, men i dag nøyde eg meg med en Solis,
var jo trossalt sommer og 20 grader!

 

 

 

 

Langt der borte gikk me..

 

 

 

 

Veldig fint her på Gramstad, her kan du bare parkere og det er et eldorado av merka løyper og ikkje minst topper. Venter bare på å bli trokket på 🙂

 

 

 

 

Ble en helt herlig og god tur,
var en stor gjeng som gikk i dag

 

 

 

 

På vei hjem svingte eg innom Turistforening
og hentet beviset på noe av innsatsen så langt i år 🙂

 

 

 

 

Ny caps er også kommet i hus, den laget eg hos Spreadshirt – Har tidligere laget både hettegenseren og joggebukser, skikkelig god kvalitet på alt! For den som lurer så er søs Fjellgeita og eg er “bare” Rookie 🙂
God caps forresten! Den er strech så den er ikkje stram på noen måte 🙂

Da er kom hjem var det kebab m/alt av tilbehør på kjøkkenet så eg fant meg chiligryte i fryseren og nå er eg godt og mett. Om et par timer skal eg på strikkekafé nede på Losen 🙂 Hadde jo glemt det eg,
men det kan bli godt å komme seg ut å strikke litt 🙂

Hvis du er sugen på å starte med turgåing har eg lagt ut både turbukser, sko OG klokke på Finn.no!
I tilfellet du skulle trenge noe 🙂

 

 

 

KOS DEG

 

 

 

 

Go`klem fra Vibbedille 🙂
Vibbedille på Instagram
Vibbedille på TikTok

4 kommentarer

Siste innlegg