Ut På Tur: “Hvor er Hvaldimir??”

 

I morges da eg sto opp var FB Feed`n min fylt opp med bilder og innlegg om Hvithvalen Hvaldimir! Den er nemlig kun et steinkast fra dør mi, rett nede i havna her er den! Det var lokalpersoner som la ut bilder og filmer, noen var ute i båt, andre satt på brygga. Helt klart spennende bare de er forsiktige. Me har mye sel her ute ved havet,
har hatt hval på besøk og ikkje minst en delfin, men nå er det altså Hvaldimir.

Følte hele dagen gikk i dass i dag fra eg sto opp! Våknet nærmere halv 12!! WHAT!?!? Det var jo da sånn ca eg hadde planlagt å kommet hjem fra tur…sukk...Blir ganske pizt av sånt ja! Ikkje var været heller noe å skryte av selv om eg har gode klær for regnvær…Så får eg jo meldinger fra storesøs…om eg har vært på tur…“Ikkje skyld på regnet”, sa hun…Vel, eg fikk da etter hvert kledd meg og kom meg ut. Startet ved kirkegården og gikk en vei eg aldri har gått, ned til Båtstad. Tenkte at når eg likvel gikk tur her hjemme kunne eg jo gå forbi, kanskje eg fikk se denne Hvaldimir? Det plaskregnet…og nei…en jakke med vannavisende effekt er så langt fra vanntett i skikkelig regn…eg visste jo det, men eg syns det er så ekkelt å gå i sånn oljeregnjakke….

 

 

 

 

Gikk langs alle bryggene i havna, kom meg inn i et lite skogholt og allerede da kjent eg at ullundertøyet var klissvått…Da ble runden eg skulle gå plutselig forkortet. Gikk bort til Mestegrønn og kjøpte roser
til graven og gikk rundt og opp til kirkegården igjen…

 

 

 

 

…Alt er bedre enn ingenting, men aldri har eg vært så våt før,
neste gang tar eg på skikkelig regnjakke…

 

 

 

 

Fikk fikset litt på graven +

 

 

 

 

…eg fikk nytt vann og gjødning på rosene
som storesøs satte her før helga 🙂

 

 

 

 

Kom meg til bilen og kjørte ned igjen til Mestegrønn, eg ville også ha litt blomster! Kunne ikkje bære sååå mye når eg var å ute å gikk – Nå er det i det minst litt sommer i stua 🙂

I morgen blir det tur med Turistforeningen og i følge Yr.no blir det opphold og så blir det Topptur enten fredag eller lørdag 🙂 Etter det er det helg, men det blir nok en tur på søndag også kjenner eg meg rett!
Er meldt 17 gr og sol da så kanskje eg endelig få innviet den nye shortsen??

Nå skal det strikkes!

 

 

 

KOS DEG

 

 

 

 

Go`klem fra Vibbedille 🙂
Vibbedille på Instagram
Vibbedille på TikTok

1 kommentar

Siste innlegg