Ut På Tur: “Jeg låner og gir noe tilbake”

 

Ahaa det var helt nydelig å komme seg ut til havet i dag! 20 gr, litt vind fra sør og delvis overskyet 🙂 Blir slettes ikkje bedre enn det! Parkerte ved Hellestø Strand og gikk bort til Selestranden, det er litt over 4 km. Når man går på sandstrand, sanddyner (opp og ned) og rullesteinstrender tar det noe mer tid enn grusti f.eks, men akk så herlig å kjenne at man bruker kroppen litt mer enn å “bare” gå 🙂 Ingenting slår en tur på ei jærstrand,
men å gå en fjelltopp av og til er et extra krydder 🙂

 

 

Det er bare å nyte:

 

Plukket med meg noen få steiner her tidligere, det er ikkje lov,
men som du ser har eg nå levert de tilbake
*Fniser*

 

 

Veldig god ankel- og balansetrening å gå på en “strand” som dette –
Det skal eg love deg!

 

 

Kanskje de nettopp får frem smilet på en turgåer eller 2 🙂

 

 

 

Et godt stykke ut fra stranden oppdaget eg en andefamilie med en haug med unger! Ikkje sååå lett å få tatt skikkelig bildet så langt ute, men eg fikk laget en fin film da! Den kan du HER inne på TikTok

 

 

Feistein Fyr

 

 

En skikkelig munter og kosete kalv ♥

 

 

Varden i nordenden av Selestranda

 

 

Første Selestrand og så Borestranden

 

Jammen var det ikkje en familie utenfor Selestranden også

 


Plutselig snakker klokka mi: “Du settes nå over til alarmsentralen 113!” WHAT!?!? Mobilen i lomma hadde ringt på egenhånd og jaggu hadde den tatt en haug med screenshot også! Fikk heldigvis skrudd av i tide!

 


En flott tur og en fin måte å bruke 2 t på en lørdag til 🙂 I morgen skal eg i bursdag, men skal møte Ine etterpå
og da går turen fra Solastrand til Vigdel, hadde tenkt å gå til Hellestø, men leste meg litt opp…Det strekket er ganske krevende og tar mer tid enn man tro sto det….! Spennende!

Men nå? Vel nå skal eg spise middag, har laget noe eg aldri har smakt før og det blir spennende!

 

 

 

HA EN KOSELIG KWELL

 

 

 

 

 

Go`klem fra Vibbedille 🙂
Vibbedille på Instagram
Vibbedille på TikTok

1 kommentar
    1. Jeg er i alle fall sikker på at noen vil smile av de steinene. Det ville jeg gjort 😊 Å bruke kroppen er bare såååå deilig 😊

Siste innlegg