Ut på Tur Nr 3: Magisk Vær!

 

Det å være på tur i dag var helt nydelig; Kaldt, stille, ikkje et vindpust, frosttåke og knallsol, selv om sola aldri kom helt frem. Denne kombinasjonen var som skapt for bilder, enkelte plasser var det “kø” for å kunne ta bilder *ler* Her ved Lille Stokkavann, var is på vannet 🙂 

 

 

 

 

Utsikten fra Byhaug Kafeén hvor me starter/slutter.
Langt der nede ligger lille Stokkavann.

 

 

 

 

Over E39….Spennende haha Men, første gang eg gjør det faktisk! Hele dette systemet (Ryfast Tunnelene) er ganske nytt og det er noe av det beste de har bygget syns eg! Det funker så bra i praksis og har kortet ned helt hinsides på kjøretiden. Her kan eg f.eks fyke frem/tilbake fra hjem og inn til Stavanger. Tunnelene eg pleier bruke går under byen…skummelt å tenke på 😀 

 

 

 

 

“Gjengen”, Storesøs fører an i midten der 🙂
Neste uka skal gå turen alene, altså uten storesøs, hun den sviska skal til Gran Canaria
og gå turer i fjellet der – Bittelitt misunnelig bare….!

 

 

 


Store Stokkavann

 

 

 


Du kan se at det er is på Lille Stokkavann

 

 

 

 

Tilbake på Byhaug Kafeén hadde frivillige laget helt sykt god Gulrotsuppe! Aldri smakt før, men det var godt….
ergo ble det bilde av tom skål *ler* Turene er i regi av Stavanger Turistforening

 

 

 

 

Vel hjemme igjen var det fortsatt tung frosttåke m/sol!

 

 

 

Pga føret ble det en kortere tur i dag, må huske at gruppa er for +60 år og me vil jo ikkje ha noen lårbeinsbrudd hehe Mange koselig folk! Det gikk litt for tregt i dag, både eg og søs var enige om det, men alt i alt en kjempeflott tur! Alle hadde brodder med seg. Normalt pleier denne turen ligge på rundt 6 km. Eg liker å gå tur og eg liker å gå ganske raskt så sånn sett er dette feil gruppe for meg, men eg må ha enda bedre kondis før eg begynner å gå på tirsdagsturene tror eg (De turen er på 3 t, ca 15 km med en pause halvveis)  Det blir en del opp/ned i skråninger, kjenner det er tungt oppover, men det kommer seg 🙂 Nå må eg bare bli flinkere å ta noen turer på egen initiativ, kan gå mange fine turer her ute ved havet.

Men ok, da har eg fått gjennomgått alle kommentarene på Give Away Konkurransen her
på bloggen og skal straks trekke 2 heldige – Følg med!

 

 

 

HA EN FIN KWELL

 

 

 

Go`klem fra Vibbedille 🙂 
Vibbedille på Instagram

9 kommentarer
    1. Ut på tur er liksom hva det handler om i dag, haha.. her er det med livet som innsats man beveger seg ut. Over 80 pasienter på dagvakt på akutten i dag.. snø som om man bor i Finnmark.. trenger medisiner, så snart må jeg ut i samfunnet igjen, gruer meg 🫤

        1. Skal jeg bestille truger som blir levert i en pakkeboks oppi åsen i en annen bydel hvor det ikke går busser til? 😂

            1. Jeg dævver av deg, den turen skulle jeg likt se deg gå. Husk jeg er født med truger og ski på beina 🤪

    2. Nydelige bilder 🥰 Bra du har begynt å gå turer, det gir så mye påfyll og inspirasjon😊

Siste innlegg