Ut På Tur Nr 6: DRØMMEVÆR

 

For en morgen det ble! Hvem hadde vel trodd det etter plaskregnet i går? Dette var min 4.tur fra ByhaugKafeén, men 6. totalt – Har vært flink å gått 2 turer på egenhånd 🙂 Virkelig en koselig gjeng å gå på tur med, men eg kjenner at eg kan gi så mye mer enn hva denne turen krever. Kommer til å fortsette her uansett,
koselig å vandre rundt der eg vokste opp.

 

 

 

 

I dag var det “topp”tur, ikkje de høyeste haugene, men her er me på toppen av Byhaugen med utsikt over Byøyene. Brua du ser går fra Stavanger sentrum over til Hundvåg

Bybrua i Stavanger er en skråkabelbru (bygd etter fritt frambygg-metoden) med ett tårn. Den krysser Strømsteinsundet fra Kjelvene nær Stavanger sentrum over Grasholmen og ender på Sølyst. Derfra er det broer videre til Engøy (Engøybrua) og Buøy (Pyntesundbrua) som er forbundet med Hundvåg. Hovedspennet er på 185 meter, samlet lengde er 1067 meter og seilingshøyden er 26 meter. Den er en del av fylkesvei 435, og er Rogalands lengste bru. Den ble åpnet 31. januar 1978.

 

 

 


Byfjorden

 

 

 


Her fra en annen topp

 

 

 


Kan jo se helt til tårnet på Ullandhaug 🙂
(NrK Antennen)

 

 

 


St.Olav inne i Stavanger

 

 

 

 

Så var det å sette utfor noen skråninger
og vips var me nede ved idylliske Lille Stokkavann

 

 

 

 

Ikkje sant! Her var det vårstemning til tusen i dag!
Så herlig, og me kunne kjenne at sola varmet!

Etter å passert halve vannet var det bare å brette opp ermene
og komme seg til topps igjen! På toppen ventet det ei…

 

 

 

 

…Herlig Brokkolisuppe 🙂
Veldig koselig å avslutte turen med felleskapet rundt et langbord.

 

 

 

Men som du ser er ikkje turen av de lengste, på langt nær…Turen har blitt kortere enn ved starten og eg kan mer enn gjerne gå lenger. Snuser litt på en tur som er neste uke, tirsdag tror eg – Får se om eg får til det.

Nå har eg en Stegosaurus som krever litt oppmerksomhet,
derfor får me skravles litt senere 🙂

 

 

 

KOS DEG

 

 

 

Go`klem fra Vibbedille 🙂
Vibbedille på Instagram

8 kommentarer
    1. Spreke du! Det er ikke pent å misunne, men jeg gjør det nesten. Fotskaden min hindrer meg dessverre i å gå mer en det enkle turer i butikken krever. Lurer dog på en ting, sikkert bare jeg som er treg og dum. Hvorfor trekker du ikke bare fra listen over svar på give away? Om den som er trukket har feil, er det vel bare å trekke på nytt? Tenker jeg feil? Gleder meg til neste kviss. Hilsen Birgitte

      1. Det er sånn eg vanligvis gjør,når det ikkje er mulighet for å svare feil. Listen eg har skrevet er samme rekkefølge som kommentarene ble skrevet i bortsett fra med de som svarte feil. Grunnen til at eg la ut litt bilder denne gangen er at (Tro det eller ei) er de som mener eg jukser!?!?! Vet ikkje helt hvordan eg skulle jukse,eller hvorfor eg skulle gjøre det – det gagner jo ikkje meg i det hele tatt 🙂

    2. For en fin dag dere har hatt 🤗 Regna her også da jeg la meg i går kveld, og da jeg dro opp rullegardina i dag var det hvitt ute 🫣🫣
      Har aldri vært i Stavanger,så det må jeg legge til på ønskelista mi ser jeg 👍
      Jeg har fått pakken din i posten i dag, så her skal det strikkes kluter tror jeg. Skal ihvertfall pakke ut nøstene og nyte dem ei stund 🥰 Tusen takk 🙏 Har lagt til kommentar på face under trekninga du delte der 🤗
      Ha en fin kveld 🤩

    3. Flotte bilder fra turen. Om du ikke synes det er nok tur i denne gruppa, kan du vel hive deg på tirsdagsturene også.
      Ha en flott kveld.
      Klam fra Liv

    4. Sååå vackert det är där du bor, och vilken fin promenad sträcka, lite lång så här på vintern när man inte rört sig så mycket, så bra gjort att gå den.
      HA en fin Helg
      Myrica

Siste innlegg