Ut På Tur: NY REKORD og mye Bæsj!

 

Jepp, det er lov å være litt bøsen (<—KRY!) etter denne turen 🙂 Rart hvordan alt ser padde flatt ut på kartet!?! Men shit for en fantastisk fin tur – Hav så langt man kan se alle veier, sola følgte oss i ryggen, derfor gikk me turen fra sør mot Tungenes i nord – Syns eg var flink når eg “leste” det på kartet og planla etter det.
Kan fort bli slitsomt med både vind og sol midt i fleisen.

Me planla å parkere en bil ved Sandestrand og en ved Viste Hotel hvor me skulle starte…Sa dette til Amira i morges da me sto opp og hun bare: “Sandestrand, søndag og 22 grader….??” Å hekkan så langt tenkte jo ikkje eg…Ganske riktig, Ine og eg kjører ut og det var fullstendig Texas og kaooos! Vel, da parkerte me den ene bilen hos Amira og kjørte sammen ned til Viste. Avtalte med Amira at de skulle hente oss etter endt tur – Så greit! Der med bestemte me oss ikkje for om me skulle gå helt ut til Tungenes eller avslutte ved Sandestranda –
Me tok det som det kom 🙂

Da eg sto opp i morges så eg resultatet etter 5 t rett opp/ned på Tananger Dagene på beina mine! Beina (ankelen) var ganske hovne og noen tær så ut som sosisser!! Du kan si turskoa var noe trange derane ja…men det gikk seg til. Når me nærmet oss Sandnestrand sa eg at det kanskje er smart å avslutte der – Så da gjorde me det 🙂

Resultatet ble litt over 1 mil og det var ca 3 km for å fullføre ut til Tungenes, men eg tar ingen sjanser når føttene gir beskjed at det er en potensiell vannblemmekrise på tur hehe Uansett, me har gått Tungenes så den er i boks i fohold til å fullføre strekket Tungenes – Ogna 🙂 Turen er merket som krevende noe eg ikkje skjønte helt før me startet, det ville også ta over 4 t å gå….enda merkeligere, men altså: Veldig lite tursti, det meste av turen gikk på berg og me måtte hoppe, balansere og litt klyving – Det er jo faktisk det som er gøy, ergo går det ikkje like kjapt over alt. Me gikk i 3 t og 50 min til sammenligning med Store Stokkavann som også er 1 mil hvor me suser rundt på ca 1 t og 40 min 🙂 Ine også, helt i ekstase og hvor flott det er der me går og har slettes ikkje bry med verken hvor langt det er eller hvor lenge me går – Sånt like eg 🙂

 

 

 

 

Me traff en del turfolk i starten, de fleste var enten på vei fra eller til den nye Dagshytta. Me hadde ikkje gått så langt når me kom dit så med seilte bare forbi. Glemte faktisk ut at den hytta har et Sjekk ut punkt som eg kunne klikket på, jaja...me får stikke innom en annen gang 🙂

 

 

 

 

En lite høyde ved Vistnestangen fyrlykt. og her var det slutt på turstien

 

 

 

 

Det gikk i denne type terreng,
en god del rullestein(Ur) og beiter

 

 

 

 

Det må eg si: Eg er superstolt over Ine i dag, så lenge eg har kjent henne har hun vært redd for dyr. I dag fikk hun testet seg oven for hester, en hel haug av kuer opp til flere ganger og sååå mange sauer og lam som me ikkje klarte telle. Det gikk jo så fint! Dyrene er vant med folk, enten så går de vekk eller så bare står de der å glor 🙂 Nå er det ingen grenser for hvor me kan gå! På sommeren er det jo egentlig dyr på de aller fleste turene

 

 

 

 

Klarte jo dette også da, var rett før eg falt på ræva! Og nå kom eg på at eg glemte turskoa i bilen….! O M G! De må hentes! Me vasket skoene litt i sjøen før me gikk opp og inn i bilen til Amira og Eirik som hentet oss…men altså! Varm bil og kumøkk er ingen god kombo! Pga sosissene kjørte eg hjem barføtt ser du *ler*

 

 

 

Her på Nord Jæren har me en merkelig dyreart….StrandLøvene…De løfter ikkje på bryna når me kommer gående. Slapper bare av og koser seg i sola 🙂

 

 

 

 

Det først eg gjorde når eg kom hjem var å knekke et brett isbiter i glasset, en god dæsje Med Lemon Zero og en boks med Boble! Så nydelig! Isvannet eg hadde med på turen ble jo rimelig pisselunke underveis 🙂

 

 

 

 

Siden eg sov hos Amira i natt glemte eg jo en del av rutinene mine dagen før en tur, som å LADE klokka! Da skjedde det som eg ikkje liker…Tomt for strøm en god stund før “mål”!

 

 

 

 

Mobilen over tok noe av registreringen, men den tok ikkje resten av turen på kartet….Vel vel, eg har ALDRI gått over 20K skritt så det er da noe 🙂 Ine sin klokke/kart sa rett over 10 km ved ankomst Sandestrand så da er det som blir ført inn i turboka 🙂

Eg har fått på pysjen og spist litt middag og resten av kwellen skal gjennomføres sittende før eg surrer meg i seng muligens noe tidlig. Snakk om å sitte tilbake med en deilig go`følelse!

 

 

 

HA EN FLOTT KWELL

 

 

 

 

Go`klem fra Vibbedille 🙂
Vibbedille på Instagram
Vibbedille på TikTok

2 kommentarer
      1. Takk, Jr kom me caps til meg etter han var på Campus i Oslo og luket til seg en del gadget: Gaps og extra vannflaske til hu mor 🙂 Når sola stå rett opp på himmelen blir man rimelig kokt i nøtta 🙂

Siste innlegg