Utfordringer og andre gøyale strikkeoppskrifter

 

I dag kunne eg ikkje motså! Sola skinner ennå og det ER varmt på terrassen, så ja…Da tenkte eg det var innafor
å lufte småplantene litt 🙂 Agurkene skal inn i stua igjen nr sola forsvinner tenker eg, men etter hvert som alt vokser er det vel sikekrt bare agurker, meloner og noen av tomatene som skal bo i drivhuset 🙂 Er bare å løftet ut de to øverste hylle så kan de vokse som bare det 🙂 Ååå ser jo at eg fint og helt uten problem skulle hatt 2 slike drivhus ved siden av hverandre her…..“Ali!!! Kan eg melde deg inn i en boklkubb tror du??” *ler så magen rister*

Har valset litt inn og ut her i dag, har t.o.m plantet alle sukkerertene så det er bare å glede seg – Det er noe av det beste eg vet med sommeren! Har plantet de samme som i fjor, de har rosa og lilla blomster 🙂
Ikkje bare hvite som er det vanligste.

 

 

 

 

Designet av Brome Fields

 

Har du drivhus eller andre muligheter for at krukkene står under tak ute er jo dette en tøff mulighet til å stæsje opp pottene på 🙂 Hvis ikkje blir det å springe ut og inn alt etter været 🙂 Eg har i grunnen planer om noe til enkelte av pottene ute, mye mulig det blir noe eg strikket. MEN! Tidligere i år kastet eg alle plastpottene eg bare brukt til frø tidligere, du vet; Eg beholdt som oftes mange av plastpottene som var på de blomstene eg kjøpte, noen var brune, grå eller svarte. Ble aldri tilfreds med det. Så i år “investerte” eg i plastpotter (robuste så dan) med fat under, noen har eg kjøpt på MesterGrønn og andre på Hageland (samme merke begge steder). Da ser det ganske rent og pent ut i drivhuset selv om det “bare” er plastpotter 🙂 Bare et tips, det blir jo rimeligere uansett enn
å kjøpe andre type potter 🙂

 

 

PLANT COZY : GARTER
Bildet over
En størrelse

 

 

 

 

Deisgnet av Knit Picks

 

Eg har tidligere hatt veldig mange slike Terrakottapotter, men du vet, de knuser inni mellom og til slutt så kaster man alle med hakk i, og nå syns eg denne type krukker er blitt ganske dyre(?) – Ja hvis du skal litt opp i størrelse
i allefall, men…Åååå…det er så fint! Eg HAR vurderte et par terrakottakrukker til å ha oppi steinene inntil murveggen ved inngangen, får sjå om Ali liker ideér 🙂 Tror ikkje han hadde likt om eg strikket “klær” til pottene, men eg elsker jo de på bildet her!

 

PLANT COZIES
Gratis Strikkeoppskrift

 

 

 

 

 

Vel vel, det ble litt utfordinger i dag gitt! Hva eg har styrt på med kan du få litt innblikk i på Snapchat (vibbedille) hehe For et STYR, men jaggu fikk eg det til og eg er sååå fornøyd!

 

 

 

 

Derfor blir nok litt perling i kwell, tenker eg kan gjøre det
mens eg hører på The Voice, men ellers i kwell….

 

 

 

 

…skal eg kose meg med jakka mi! Nå nærmere deg seg snart ferdig med raglan, tror eg må ta å telle for det skjer ofte at eg glemmer å noter en øking…Sukk

Innimellom alt eg har koset meg med har eg også rigget til middagen, det blir burgere i kwell 🙂 Alt står klart det er bare å steike burgerene 🙂 Dib er flink å flippe og sjonglere med og uten ost, så eg får sette han i arbeid 🙂
Snart på tide å få på seg kosedressen igjen.

 

 

KOS DEG OG NYT KWELLEN
Det fortjener du!

 

 

 

 

 

Go`klem fra Vibbedille 🙂

Vibbedille på Instagram

0 kommentarer

Siste innlegg