Utrolige sokker! – Strikkeoppskrift

Designet av Svetlana Gordon

 

Snakk om kunstverk! Hæ?? WoW! Klarer ikkje se for meg hvordan de strikkes, men de er sømløse og det er da noe 🙂 Dette er den type strikketøy du muligens ikkje skjønner før du har det på pinnene.

Oppskriften inneholder phototutorial så det finnes altså hjelp og det er jo bra. Eg fikk jo lyst å prøve
om ikkje annet bare for å finne ut hvordan

 

 

 

Designet av Svetlana Gordon

 

Sokkene er strikket i tynt sokkegarn, typ Opal (Ca 400 m pr 100 gr) ja åsså tynne strikkepinner, ca 2,5 mm dvs det er bare å kose seg 🙂 Tenk på alle de fargene du kan bruke! Her kan det bli utrolig mye fine sokker altså!

Siden dette er en engelsk oppskrift og består av en del strikkeforkortelser kan det være kjekt med noen oversettelser, ikkje det!? Plukk med deg DENNE LISTA, da skal du være godt rustet til
å angripe strikkeoppskriften over 🙂

 

 

LAPLAND LACE SOCKS
Bildene over
Str 37-39

 

 

 

* * * *

 

 

 

Frem til nå har det vært sykt MYE være i dag! Det har regnet, snødd OG haglet oppover, bortover og litt nedover! Plutselig ble det helt stille! Søren og, men eg må ut en tur i dag også, jaja…må man så må man. Ellers har eg planer om å få ferdig den siste dinosauren, den er svært altså, laaang hals! Gleder meg til å ta bilder av disse 🙂 Håper eg finner en egnet plass hvor disse kan få “bo”– Det hadde vært gøy!

Sånn ellers? Tja i går plantet eg om en svær plante som bare har stått i gangen å “hengt” fordi eg ikkje har visst hvor eg skulle ha den. En gammel plante som plutselig har blitt stor og ganske fint – Fullstendig uten kjærlighet…! Tok den på kjøkkenbenken i går, tømt potta, renset og vasket røttene for gammel jord – Det var nesten så eg kunne se den smilte! Fikk ei sto krukke, masse ny jord og næring, tapet den opp med støtte og nå har den fått komme inn i stua 🙂 Frykter vel egentlig at den innen kort tid tapper bort i taket! Hadde vært gøy!

 

 

 

 

Nå må eg få gang på dagen!

 

 

 

LAG DEG EN
GOD DAG

 

 

 

 

Go`klem fra Vibbedille :)
Vibbedille på Instagram

4 kommentarer

Siste innlegg