Vakre Sokker – Norsk Strikkeoppskrift

Designet av Nina Granlund Sæther

 

Altså! Hallo!! WOW! Dette var da virkelig noe skikkelig flotte sokker ♥ Det hjelper jo veldig godt på at eg elsker Selbuvotter for disse havner jo rett i samme gate. Sokker som dette er også veldig flotte som gaver,
det blir litt som et klenodium å regne, ja de funker flott som bryllupsgaver f.eks,
et par til bruden og et par til brudgommen – Perfekt!

 

 

 

Designet av Nina Granlund Sæther

 

Eg har strikket en del votter med samme vrangbord som på disse sokkene og det er sååå fint! Strikkefastheten på disse er 34 m/29 row så du må frem med litt tynt garn, men det gjør jo ingenting for dette blir et herlig koseprosjekt 🙂 Årets Julegave(r), eller??

 

 

SOMMERFRYD SOKKER
Bildene over
Str Dame
Norsk Strikkeoppskrift

 

 

* * * *

 

 

 

Det å fikse seg briller tok noe mer tid enn hva eg hadde planlagt, det var også mer slitsomt enn hva eg husker for nå føles som øynene har sprunget maraton! Eg kom i mål og er såååå fornøyd!! JuHuuu Ikkje bare fikk eg 1 par, ei heller 2, men hele 3 par med briller, så nå blir denne dama skikkelig brillefin! Som nevnt er det jo det verste eg vet å kjøpe briller (Eller prøve briller er mer riktig), men Amira var med og hun er brutalt ærlig (elsker det!!) så det gikk veldig bra + at han som hjalp oss var utrolig søt og hyggelig 🙂

Endte opp me progressive, men den varianten de regner for Student/Ungdoms Progressive. Dvs den er f.eks som i mitt tilfelle basert på mobil eller andre ting eg diller med i hendene, Pc og tv – Så dette blir spennende! Utenom har eg kjøpt et par solbriller og de var ganske rå syns eg! Han i butikken fant de frem, eg prøvde og VOLÁ perfekt på første forsøk. Han lurte på om eg ikkje ville prøve flere, men nei, eg tar det først eg liker godt og ferdig med saken *ler* Det 3. paret blir mer som en lese/arbeidsbrille. Det er til bruk når eg sitter å diller med noe smått evn leser ei bok 🙂 Har også inngått brilleavtale med Synsam og det var rett og slett genialt! Avtalen er kun inkl glass, synsprøver (de i dag + 1 gang i året fremover) og evn bytte av briller underveis. Innfattningene fikk eg “med på kjøpet” og kunne velge fritt både når det gjaldt merke og pris. Det var det visst nok KUN den Synsambutikken som eg gikk som hadde 🙂 (Bor du i Stavanger og trenger nye briller og syns dette hørtes bra ut, vel, sjekk ut butikken på Tasta Senteret). Det ble bare helt supert! Men vet du hva det herligste var?? Haha Du kommer til å syns eg er helt tullete, men JA det var ganske stort (for meg!): Eg var kredittverdig uten noen form for avvik og kunne kjøpe hele sullamitten i eget navn! Fordi eg hadde “trøbbel” ang skatten den gang da eg ble syk og det ble masse rot i forhold til skatt, sykepenger, eget firma etc (Ei mørje med andre ord) fikk eg en saftig Skattesmell på godt over 200.000 – Disse ble ferdig betalt for noen år siden, men eg har ikkje vært kredittverdig etter på for det tar tid å bli “ren”!
Åååå men dette føltes så godt, ja nesten som eg er blitt voksen *humrer*.

Synet var en salig blanding av både nærsynthet og langsynt + at hornhinnene blir bare skjevere og skjever. Dette ønsket optikeren å følge opp for om og hvis hornhinnene blir skjeve fort kan det være et tegn på grå stær. Eg har alltid hatt litt skjeve helt siden mine første briller, men siden forrige gang eg kjøpte briller (6 år siden) var det en del endring. Så nå skal hun måle endringen fra nå og 1 år frem i tid så får me sjå – Eg er i allefall utrolig lettet og om ca 2 uker kan eg kjøre ut å hente alle mine briller. Det skal bli en fryd!

Men nå? Vel, eg skal sitte her å myyyyse og sy og håpe eg treffer riktig!
Det er en kamp å fokusere så det var absolutt på tide at eg tok affære!

 

 

 

KOS DEG OG HA EN
DEILIGE KWELL

 

 

 

Go`klem fra ei halvblind Vibbedille 🙂

0 kommentarer

Siste innlegg