VÅRENS NYHETER – Norske og Gratis Strikkeoppskrifter

Reklame | Du Store Alpakka - House Of Yarn

Designet av Iselin Hafseld/ Du Store Alpakka

 

Det var ganske så behagelig og herlig å se gjennom noen av de nye oppskriftene som er kommer ut, så delige farger! Eller, fargene er jo ikkje nye, men sammensetningene! Ikkje noe skrikende kontraster, bare deilig ton-i-ton som faktisk gir litt vår-fornemmelse 🙂 Eg falt ganske bra for denne “Silje Genseren”, liker godt når mønsteret “Ramler ned” 🙂 Ned på ermene og ned på bolen 🙂 Om du ikkje er så glad i lilla kan du fint strikke samme uttrykk bare i en annen farge. Garnet den er strikket i er ALPAKKA WOOL, finnes ikkje bare i flere farger,
men alle fargene har flere nyanser så det er bare å meske seg 🙂

 

 

SILJE GENSER
Bildet over
Str fra 90 cm til 122 cm i overvidde

 

 

 

 

 

 

 

Designet av Iselin Hafseld/ Du Store Alpakka

 

Det samme med denne go`biten! Mmm Den er strikket i STERK og her har du virkelig mange farger å velge i!
Eg så jo ganske kjapt da eg bladde meg gjennom fargene at her har du virkelig muligheten til å klinke til med årets flotteste PåskeGenser – Masse flotte påskefarger! (Det vil altså si: Mange flotte i gult, oransj etc)
Hadde ikkje sagt Nei Takk for å si det sånn ♥

 

NORA GENSER
Str fra 95 cm til 119 cm i overvidde

 

 

 

 

 

 

 

Designet av Iselin Hafseld/ Du Store Alpakka

 

Eller, hva med en lekker sak med korte ermer? Mmm iiiikkjeee sant!?

 

MARTE JUMPER
Str fra 85 cm til 115 cm i overvidde

 

 

Dette er design fra det nye heftet “Alpakka Spring Bliss”, du kan se ALLE oppskriftene HER (Der kan du også laste ned de andre oppskriften). Hvis du ønsker å kjøpe garn til en eller flere av modellen kan du jo svippe innom HER 🙂

 

 

 

* * * *

 

Tja, ka ska eg si? 5 t søvn er og blir alt for lite så allerede nå har eg vel bestemt at en kwil må til i løpet av dagen. La også merke til at Dib hadde problemer med å finne 2 like sokker i morges, eller….egentlig sokker i det hele tatt *humrer*. Mulig eg må ta å sette på en maskin med klær?

Men du? Det SKJER ganske mye om dagen! Eller, egentlig så har du kanskje ikkje hengt deg opp i det? I grunnen lite viktig for allmennheten, men det gjør det ikkje mindre ulovlig av den grunn. For ENDELIG kan det se ut for at snusk, løgn og fanteri blir avslørt og det kan se ut for at jordskjelvet som Anne Brith spådde i forkant av boka hun ga ut i fjor (den floppet da men…) endelig skjer! Problemet for Anne Brith er nok bare det at det skjer av en annen grunn enn hva hun garantert hadde ønsket! Du kan lese hva som har skjedd HER INNE 🙂
Bare det at det nettopp ble nevnt på Tv2Nyhetene sier jo sitt vil eg si!

Men nå skal eg se om eg kan få gjort noe før eg garantert kapitulerer langt under dyna! Zzzzzååå trøtt….

 

 

 

LAG DEG EN SUPER DAG!

 

 

 

 

Go`klem fra ei Søvnig Vibbedille 🙂

1 kommentar
    1. Så nydelige gratis oppskrifter. Eg har lagra de fordi om eg vet at det bli ikkje imorra eg kan begynne. Så fikk eg en ide. Mønsteret på ermene til Noragenseren skal eg bruke på lange sokker. Strikka noen til jul, veldig populære.
      Lykke til hos legen imorra.

Siste innlegg