VÅRJAKKE – Norsk Strikkeoppskrift

Designet av Tiril Ilebekk

 

Fy søren for en lett og deilig jakke! Åsså uten stolper, mer digg blir det ikkje 🙂 En skikkelig avslappet og snaisen jakke, legg merke til at det er riller i fronten! Kult! For ikkje å nevne litt striper!! Strikk den sømløst og kjapt fra toppen av med raglanøking – Mine absolutte favorittmetode ♥

JADDA! Denne jakka ryker rett inn på min(e) liste)r)….

 

 

VÅRJAKKE – PIXLES REMIX
Str XS til XXL
( Opp til ca 125 cm i overvidde)
Strikkefastheten er 19 m / 10 cm

 

Jakken er strikket i det deilige Pickles Silk Mohair og Pickles Merino Tweed– Blir ikkje annet enn deilig da gitt 🙂 

 

 

 

* * * *


Eg trooor ganske sikkert eg har nådd en strikkes bristepunkt!! Ja, det tro eg, ganske så sikkert! Du som har følgt meg ei god stund vet jo at eg ikkje har Ufo`er…Kremt…Nei, eg har ikkje det fordi eg praktiserer Turnus Strikking (<– Eget oppfunnet begrep) Det vil si at eg har flere grupper med strikkeprosjekt med X-Antall prosjekt i hver gruppe. Da er det bare å rotere alt etter hva en ønsker å strikke på, det fungerer så lenge man har kontroll…til en viss grad
Eg tro at NÅ er det på tide å trekke i bremsen for min del haha Det har blitt GANSKE mye bare det siste året.
Et av problemene er jo at det HELE TIDEN popper opp så mye fint som eg vil strikke
og køen av ventende prosjekt blir bare lengre og lengre…

Derfor har eg bestemt at GlamSokkene eg nå skal starte på i Påsken skal være mitt siste prosjekt for…eg tør ikkje si i år, men i allefall for en GOD stund!! Det er på tide å plukke frem et prosjekt fra kurvene mine MoHaaa Som eg nevnte for en tid tilbake har eg en flott egenkomponert FanaJakka m/hette som eg virkelig vil ha ferdig
(den mangler 1,5 lomme bare), men eg har også en Still Light Tunic som eg er dønn forelsket i…..

 

 


….Åååå denne altså!! Eg har den i en kurv, begge ermene er helt ferdig det er bare litt over en lomme som mangler + å klippe den opp foran. Jepp, stolpene er strikket og helt til slutt skal det kun sys i en kraftis glidelås. *Skjerping*. SÅ ja, planen nå er at den skal frem fra mørket så snart GlamSokkene er ferdig og etter det…


….skal denne ut i lyset!! Litt defuse farger på bildet, men de er sååå herlige!! Har kommet litt ned på raglanøkingene, dvs en del igjen, men eg har begynt å drømme om denne! Garantert at den blir sååå mye finere enn den Røde/Rosa eg har (Headingbildet) fordi denne strikker eg på pinnenummer 2!!! Jepp, litt galskap, men fy søren den er sååå fin!! Blir bare så mye bedre “hold” i kvaliteten + det er en salig drøm å strikke på…

Eg skal ikkje si kors på halsen, men akkurat nå kjenner eg at det skal bli riktig å ferdigstille disse 2 herligheten, etter det har eg MER enn nok å boltre meg i 🙂 Har vel innsett at eg kan ikkje risikere å ende opp på en gamlehjem etter hvert med en container med Ufo`er i flyttelasset!

Sånn, da ble samvittigheten søren meg så mye lysere! Da gjelder det bare holde ord!! 🙂

 

Nå må eg bare få ferdig kjolen til Amira, kose meg med sokker i påsken og sååå er det hverdag igjen!
Dette blir bra 🙂

 

 

 

 

KOS DEG OG HA
EN FLOTTER KWELL

 

 

Eg skal kose meg med Harm og Hegseth`s siste podcastepisode HER!

 

 

 

 

 

Go`klem fra ei Vibbedille i noe stigende humør 🙂

0 kommentarer

Siste innlegg