Velg dine striper med omhu – Gratis Strikkeoppskrift

Designet av Susana Damborenea

 

Ja eg vet, du vet at eg elsker striper, alle typer striper egentlig. Stripene på denne genseren må eg si eg elsker
og kunne fint brukt. Kjenner også en del som burde gått med slike farger bare fordi de bør lære seg at et mangfold er så viktig – På ALLE måter 🙂 Selvfølgelig så velger du selv fargene på dine striper, her er mulighetene mange og du kan skape en genser med flere utrykk. Eller, bruke en farge som vil gi genseren en annen mening?

Vel, det er jo helt opp til deg 🙂 I bunn og grunn er jo også regnbuen bare en regnbue
og trenger slettes ikkje bety så mye mer enn akkurat det ♥

 

 

 

Designet av Susana Damborenea

 

Det som er litt spesielt med denne oppskriften, som er noe eg ikkje har vært bort i før, er at den er skrevet for deg som strikker på pinne og for deg som strikker på maskin 🙂 Det kjekkeste, vet du hva det er? Oppskriften er gratis så du kan i realiteten bare starte med én gang 🙂 Strikkefastheten er 26 m/ 37 row for å få oppgikk mål. Genseren går opp til 116 cm i overvidde så for å få den noe større må du evn bare minke på strikkefasteheten.

Eg har ikkje studert oppskriften sååå mye at eg kan si om det er vanskelig
å ta en omregning for å kunne beholde strikkefastheten.

 

 

KUYCHI
Bildene over
Str fra 91 cm til 116 cm i overvidde
(Garantert at du kan strikke den større uten problem)
GRATIS Strikkeoppskrift

 

 

* * * *

 

 

Ellers, ja så er det NOE som irriterer meg grenseløst i dette SoMe-Livet me befinner oss i! Hvis og OM du kritiserer noe som noen skriver/mener, ja da er du bare sjalu og det er en styggedom! All kritikk avskrives altså med at du er sjalu! Livet består søren ikkje bare av rosa skyer og hjerter, nei, da må du virkelig virkelig ta deg ei pære! En blogg eg må innom hver dag er “Kjerringtanker” – Eg ser på henne som ei grepa dame, ja hun har sterke meninger, men hun har mye bra å komme med og eg digger henne. Ja det er rett og slett ei dame eg tror eg kunne hatt gode samtaler med over en kopp kaffi f.eks. I dag har hun et nydelig innlegg som heter: “Kjærlighet teller ikke kilo…” – Det bør leses. Litt av “greia” med hennes blogg er at hun daglig kommenterer bloggen som ligger på 1.plass på blogglista, ja hun setter på flere måte et skråblikk på den som skrives. Veldig ofte med et humoristisk blikk 🙂 Elsker det! Men at den som som ligger på 1.pl plutselig skal begynne å slenge med leppa pga hennes meninger og mer eller mindre henge henne ut i sitt egen kommentarfelt finner eg veldig, veldig KLEINT av en voksen mann!?!!! Han burde da virkelig være mer trygg på seg selv enn det der?? Han har overhodet ikkje en blogg eg leser nettopp fordi eg syns han er litt for mye på flere områder, men det er nå meg.
“Kjerringtanker” der i mot er en blogg du også bør få med deg 🙂

Anyway….Det regner!! Gikk rett fra senga og ut på terrassen i dag! Måtte berge noen småkrukker og tømme av litt vann + eg la fiberduk over noen skjøre frø så får me håper “Ting” ikkje er druknet! Mange av blomstene så passe drukna ut så eg gikk rundt og løfte på de, ristet litt forsiktig slik at de ikkje skulle henge så tungt! Det er ikkje meldt så mye mer regn i dag, og i morgen skal visst nok sola igjen skinne 🙂 Men! Det er LAURDAG og i dag kjører me taco med alt 🙂 Jadda, sånn blir det når Amira skal bli med på lørdagskosen. Dib skal avgårde å Game med gode kompiser så helga blir nok fin for alle den. Mulig me henter mor mi hit i dag, me får se hvordan dagen utarter seg, men du?

 

 

KOS DEG OG HA
EN FLOTT DAG

 

 

 

Go`klem fra ei utsovet Vibbedille som sov til 10.30! 🙂

1 kommentar
    1. Eg må berre gi uttrykk for min forundring, for å si det mildt…Som eg har forstått det så velger en å skrive blogg av fri vilje. 🙄 De fleste skriver om sitt liv, og om ikkje det er så ufattelig spennende. Det å bry seg med ka andre skriver, det forstår eg ingenting av. Skal en bry hjernen med å lure på koffer den og den bloggeren har så mange lesere, og i tillegg pirke borti det bloggeren skriver. En lar vel heller være å lese bloggen da, så enkelt som det. Så ufattelig rar den digitale verden kan være. Dette er berre min mening, eg er ikkje ute etter et motsvar. Og i alle fall ikkje ute etter å diskutere, så alvorlig ser eg ikkje på det. 😀

Siste innlegg