VINTERVARMT TEPPE # NORSK STRIKKEOPPSKRIFT

Designet av Strikkelisa

 

Hallo liksom!! Hvor typisk er vel ikkje dette!?! Her har eg mer eller mindre nettopp lurt meg til å legge opp til et nytt prosjekt (strengt tatt helt unødvendig!) og så våger eg endelig å klikke meg inn på Strikkelisa sin designside…I`m lost...Joda, eg så snurten av dette teppet på Instagram for noen dager siden, men eg tenkte bare i mitt stille: “DET kan eg se på en annen dag!” Ja for dette er et sånn prosjekt som alltid klarer å lage problemer i mine strikkekurver! Hvorfor?? Jo, fordi eg ELSKER tepper som dette!! SUPERT til å bare helt i hvilestilling strikke i vei uten å bruke så mye hjernekapasitet og DET er mangen ganger det aller beste å strikke + det blir jo så vanvittig nydelig! SE bare på den flotte blonder her da!
Hæ? Lekkert ikkje sant? Enkelt?  Så absolutt!

 

Har du planer om en barselgave f.eks i nærmeste fremtid? Ja da er dette oppskriften du plukker med deg nå så har du det ganske snart ferdig innpakka og kan gi bort et teppe som vil leve evig! Ikkje tull en gang ♥

 

Selv om riller er Superenkelt, er det noe av det fineste eg vet ♥

 

 

Designet av Strikkelisa

 

Eg bare MÅ dåååne litt her i stolen, men vettu ka?? Dette teppet på bildet er er strikket i det nydelig VESTLANDSULL fra Nøstebarn ♥ Er bare retten og sletten nødt til å bli litt forelsket! Et deilig mellomtykt, luftig kardegarn av ubehandlet norsk ull – Bedre kan det vel neppe bli?? Ja ikkje sant! ♥
Til teppet på bildet ble det brukt 2 hesper Sennepgul

 

Ikkje så veldig mangen farger å velge i, men hver og en vil absolutt bli et nydelig passende babyteppe, eller….

 

 

Designet av Strikkelisa

 

…et varmt sjal til den nybakte mamma`en ♥ Som nybakt mamma er det fort gjort å få brystbetennelse, skal i grunnen veldig lite til om du er uheldig og DA er deilig ull gull verdt! Snakker virkelig av erfaring.

 

 

VINTERVARMT TEPPE
Bildene Over
Str 115 cm X 115 cm
Men flere hesper kan du strikke det så stort du vil

 

 

 

 

* * * *

 

Foto: Vibbedille

 

Himmelen var MAGISK i natt ♥
Selv om det var litt kaldt ble me liksom bare stående å se, for med alt lyset fra Flyplassen og de store drivhusene ute på Sola ble lyset helt spesielt som du ser og nei, her er det intet filter! Bildet er kun tatt med Huawei P20 Pro, forresten den beste mobilen ever, bare nevner det! Nei, det blir nok aldri mer verken Samsung eller Iphone på meg…Har også begynt å snuse på Huawei sitt nettbrett…
Hmm har da bursdag i august MoHaaa

 

Foruten å svippe Dib på trening i kwell skal eg nyte dagen i dag! Trenger en dag med slow start på! På mandag var eg tidlig ute og flere ganger i løpet av dagen, i går var det jo frisøren og en runde i byen – Jepp, i dag er eg sliten! Da passer det SUPERT at Dib sin genser er helt tørr for da kan eg ferdigstille den! Skal bare træ i en I-Cord snor og sy på et tøft merke eg kjøpte i byen i går. Da gjenstår det bare å få med seg en frivillig Dib utenfor å ta bilder når han kommer hjem fra skolen i ettermiddag. Tror faktisk denne gensern blir bra eg, eller, eg SER jo at den er bra, men så lenge han valgte den litt selv så vil eg da tro at den faller i smak! +
den er superdeiligmyk! Jepp, nemligen!

 

Tror eg rusler en tur på badet eg når eg har reid opp litt senger og bare gjøre meg klar for en dag med strikkings! MEN!! Sitter å lurer på om eg skal smelle et ganske Tabu tema på bloggen?? Tja, i neste innlegg kanskje? Tror det er på tide på snakke litt om det igjen for eg vet at det faktisk er ganske mangen som sliter og da trengs det å få høre at det går helt fint!!

 

Problemet er faktisk mye større enn du gjerne hadde tenkt deg?

 

 

 

 

LAG DEG EN DAG SOM
ER GOD FOR DEG!

 

 

 

 

Go`klem fra ei Fornøyd og egentlig ganske Glad Vibbedille 🙂

0 kommentarer

Siste innlegg