Whatever!!! – En Fantastisk Strikkeoppskrift

Designet av Julie Knits in Paris

 

ALTSÅ!! Hallo!?! Hvis ikkje denne genseren får gang på noe hos deg, ja nei, da kan eg nesten ikkje hjelpe deg! Dette må jo være det beste MorgenKicket man kan få!? Eller??

Elsker hva designeren selv sier:
A carefree sweater recipe for your emergency needs of comfort knitting!”

Altså, en fullstendig bekymringsløsgenser om du skulle ha et nødbehov for et skikkelig koseprosjekt!
Bedre enn som så, nei det får du det ikkje! Eg lover ♥

 

 

 

Designet av Julie Knits in Paris

 

Genseren strikkes Top/Down i akkurat det garnet DU skulle ønske!
Man må jo bare elske det!

Strikkefasthet??!!! Vel, designeren sier selv:
Whatever! You’ll be ok. This sweater is not about precision, it’s about playing with yarn and feeling good. If you find it reassuring to know, my gauge before blocking was 22 sts and 30 rnds
for 10 cm over stocking stitch, but I didn’t swatch.

Ahaa det er bare så aldeles PØRFEKT eg kan ikkje få uttrykket meg nok! Dette er akkurat det prosjektet eg vil DU skal prøve deg på! Spesielt om du fortsatt ikkje har prøvd deg på Top/Down med raglan før!! Det er den enkleste av de enkleste måtene å strikke en skikkelig digg genser på og her får du det servert på en stooort sølvfat med frie tøyler! Nop! Det blir altså overhodet ikkje bedre 🙂 Når du så ser resultatet til Julie, vel….Det trengs INGEN bedre grunn til å bare rane nærmeste garnrom og få gang!!

Eg har sagt det før og eg sier det igjen: ÉN dag, EEEEN dag da skal eg rane shoppen til Stephen West i Amsterdam!! Ahaa TENK om eg hadde hatt en bærepose med Hedgehog nå?? Iiiikkjeee SANT! Uansett, selv om Julie her på ingen måte har funnet opp kruttet hva angår deilige top/dow raglangensere så må eg jo si at hennes genser er en katalysator for inspo til å bare gå crazy! LOVE IT!

 

WHATEVER!
Bildene over
Fra 71 cm til 158 cm i overvidde
Nesten GRATIS denne oppskrifta!

 

 

 

* * * *

 

Selv om eg ikkje helt bokstavlig skal slenge denne genseren på pinnen i dag så skal eg likevel ha en Fargerik Dag!! Ahaa siden dette absolutt er et år hvor me bør kose oss litt extra når muligheten byr seg (siden alt er begrenset!) kan me jo like godt hoppe rett inn juleforberedelsene siden det er SÅÅÅ gøy + at det er jo neste høytid (17.mai er vel mer eller mindre avlyst??)! At me fortsatt befinner oss i april stopper ikkje meg 🙂 Selv om noen velger å irritere seg over akkurat dette bekymrer eg meg ikkje, men eg kan jo “trøste” med at eg også skal perle mer til hage og heim, ja f.eks så “trenger” eg mer Perlepinner til GrønnsakKassen min 🙂 Mye av vitsen min er at eg skal kose meg litt hver dag, HVA eg velger å kose meg med er jo mitt eget valg 🙂

Du har også denne muligheten, kos deg med det som gir deg glede.

 

 

 

 

Nå ganske snart starter dagen min skikkelig og da skal eg først bare ta et overblikk om det er noe som MÅ gjøres, hvis ikkje går eg rett i dusjen! Den skal vær passe lang inkl hårvask. Ikkje fordi eg nødvendigvis trenger det, men det er en super måte å starte en planlagt GOD dag på! For meg så henger de perfekte koseklærene på stativet og er tørre så dette blir bare bedre og bedre. Etter det skal eg lage meg en deilig frokost (Se bildet over). Dette er en klar favoritt som gjør godt i min mage og det smaker fortreffelig! Noen spurte om mengde da eg delte bildet på Snap i går. Vel, mitt glass er ikkje så stort så eg starter med ca 2 ss Cottage Cheese og bare fyller på med resten til glasset er fult. Dette holder meg mett i maaange timer! At det er ganske så sunt er jo bare et + og ikkje en grunn for at eg spiser det, eg syns bare det er noe av det BESTE!

Der etter skal eg bare benke meg ved spisebordet som står akkurat like okkupert som da ge la meg i går kveld (natt?). På programmet mitt står det PAKKER! Julepakker! Ikkje pakker som nødvendigvis skal gis bort, men pakker som også kan pynte og eg vil jo selvfølgelig ha mange! Of Course!

Hva er så dine planer for i dag? Har du noe spennende på strikkepinnen?
Eg har jo fortsatt 2 ermer som skal strikkes…inni mellom…en dag...Akkurat nå er eg henvist til perlekjøret!

 

 

KOS DEG OG LAG DEG EN
FANTASTISK FIN DAG!

 

 

 

Go`klem fra ei noe overbegeistret Vibbedille 🙂

0 kommentarer

Siste innlegg