WOoOW for et enestående design!

Designet av Valentina Bogdanova

 

Noen ganger, egentlig ikkje så ofte blir eg temmelig målløs– Som i natt! Da ramlet eg over denne inne på Ravelry og ble ganske stum! Ikkje for at eg hadde så mange å prate meg her i nattetimene, men se på denne da!?? WOoOW!

 

 

 

Designet av Valentina Bogdanova

 

Se bare på denne Yoke`n! Dette er et kunsteverk og kunne blitt hengt på veggen! Ganske enkelt helt vakkert ♥ Det som er ganske utrolig er at genseren har en spennvidde fra 80 cm til 150 cm i overvidde – Det er ganske mye arbeid med tanken på mengden med mønster det er. Fantastisk arbeid! Det tar litt mer tid enn ved en “vanlig” genser å strikke, men absolutt ikkje umulig og ei heller “ekstremt” vanskelig. Tipset er å ta en rapport om gangen, da går det så fint atte 😀

 

 

 

Designet av Valentina Bogdanova

 

Det som er “Glattstrikk” er eg ganske sikker på er strikket på vrangen, altså man vrenger genseren etter mønsteret og strikker vanlig glattstrikk, vrenger den tilbake før vrangborden strikkes. Det blir nesten som rillestrikke, bare strukturen ble flater(?) og mye glattere (Akkurat som vrangsiden på en glattstrikket genser hehe).

 

Se på den halsen da!
Lekkert, berre lekkert!

 

 

ARIYA SWEATER
Bildene over
Str 80 cm til 150 cm

 

 

* * * *

 

 

 

I dag våknet eg av at eg fikk lyset av et lyn i øynene i 5-6 tiden og hildrande du som det smalt rett etterpå! Snudde meg inn mot veggen og sovnet igjen…..Eg må ha vært vanvittig trøtt for eg har sovet i nesten 10 t!! Alarmen har nok ristet på både armen og under puta, nesten som eg har vært i koma jo!
Får håpe eg føler meg mindre trøtt i dag da!

 

 

 

 

Dette er noe eg genuint lurer på, har spurt legen flere ganger: “Bruk en god håndkrem” svarer han….Vel det gjør eg! Har neglene en syklus av noe slag? Til vanlig når hendene er normale har eg halvlange sterke negler, tåler alt! Plutselig begynner de å fluss og splitte seg på langs, for at eg ikkje skal henge fast i alt må eg klippe de ned. Er da ganske sår i fingertuppene, litt sånn øm. Plutselig kan eg kjenne noe som virkelig gjør vondt, det kjenner ut som fingrene hovner og så sprekker de som på bildet over. Nå dette starter skjer det nesten fortløpende på alle fingertuppene. Det er vanlittig vondt og fingrene blir tilnærmet ubrukelig en periode. Sprekkene er ganske dype, det er ikkje bare en rift. Det blør ikkje, men i “dypet” er sprekkene blodrøde. Akkurat nå har eg det på tommelen, pekefinger og langfinger på HØYRE hånden, da blir eg fort litt hjelpesløs….Når denne perioden er over blir neglene mine sterke igjen og de vokser seg nok en gang lange før hele denne runddansen starter på nytt….Dette har pågått noen år nå. GANSKE irriterende ja. Har prøvd å søke, men finner ikkje noe sammenlignbart. Er det noe eg mangler f.eks? Har det noe med stoffskiftet å gjøre? Eg har lavt og er uten skjoldbruskkjerten. Av vitaminer tar eg D, B12 og Omega hver dag + noen tuber med håndkrem/oljer i måneden…

Ok, det er søndag, det hagler og blåser, er allerede langt på dag
så det er på tide eg flytter meg inn på Hobbyrommet.

 

 

KOS DEG

 

 

 

Go`klem fra Vibbedille 🙂
Vibbedille på Instagram

6 kommentarer
    1. Den genseren var rett og slett nydelig – den vil jeg prøve meg på! MEN; et spørsmål før jeg kjøper oppskriften: jeg er en særdeles godt dreven strikker, og jeg har bodd i England, så engelsken min er god, men har aldri brukt ei engelsk oppskrift, og alle fag har jo sitt eget fagspråk. Diagram har jeg tatt på erfaring, men – og nå nærmer jeg meg spørsmålet mitt: hva er din erfaring med engelske oppskrifter: er det greit å forstå, og holder det å evt google uttrykkene om jeg står fast…?

      1. Eg foretrekker faktisk engelske oppskrifter 😀 Hvis det er noe eg lurer på går eg inn på You Tube og søker opp det eg lurer på, og eg får alltid svar i form av video 😀 Kan anbefales

    2. Nydelig genser, men den blir nok ikke strikket av meg. Jeg har en Ravello på vent, har både garn og mønster, men venter forgjeves på pågangsmotet. Ble inspirert av deg for noen år siden. Tror nok jeg får det til bare jeg konsentrerer meg nok.
      Slike sprekker får jeg hver vinter. Kalles vel kuldeallergi. Jeg bruker Locobase Repair. Eneste håndkremen, og jeg har prøvd maaaange, som funker på meg året rundt. Den er dyr, men veldig drøy. Litt fast og trekker godt inn, så trenger ikke å ha på mye om gangen. Parfymefri og apotekvare.

    3. Et problem som dukker opp om vinteren hos meg. Spesielt når det nærmer seg jul, og jeg baker og vasker mer enn vanlig. Bruker et plaster som fås kjøpt på apotek og som er beregnet på huden rundt fingernegler. Er i en slik grønn eske som også brukes til gnagsårplaster m.m.

Siste innlegg