WOW for et TEPPE! – Lekker Strikkeoppskrift

Designet av Steve Rousseau

 

Bare SEEEE! Se og nyt dette teppet! Ahaa så lekkert, nydelig struktur og nydelige fletter uten at det virker voldsomt! Rålekkert, det er det det er! Tror kanskje at din sofakrok også fortjener et teppe som dette? Iiiikkje sant! Teppet kan du enten strikke etter diagram eller tekst, alt etter hva du foretrekker 🙂

PS: Kjøper du denne oppskriften kan du valgfritt velge 2 oppskrifter til – Helt gratis!
Se alt det flotte du kan velge blant HER INNE 🙂 Du trenger ingen kode eller kupong 🙂

 

 

Designet av Steve Rousseau

 

Ved første øyekast falt eg jo pladask for dette teppet, men da eg så hvilket garn det er strikket i bare dånte eg hen!! Ååå det er strikket i TUKUWOOL ♥ Ja jo, teppet blir ganske dyrt om du strikker det i Tukuwool, er enig i det, men det fult mulig å strikket i annet garn vettu. For å si det sånn, du trenger 32 nøster på 50 gram á 160 meter for å få teppet som på bildet. Strikker du det i Tukuwool som koster 87 kr pr hespe blir sluttsummen kr 2.785 kr. Så ja, det er jo absolutt et dyrt teppe, men eg kan jo bare tenke meg hvor deilig det vil bli. Mmm eg er litt svak for Tukuwool ♥ MEN!! Eg er veldig glad i mye annet garn også eg, som f.eks Tynn Alpaca fra Drops garn, det liker eg veldig veldig godt! Det koster 26 kr pr nøste og vil passe helt fint i forhold til strikkefastheten. Totalt vil da teppet koste 832 kr – En mer overkommelig pris for de fleste. Nord er også et godt egnet garn til teppet, det inneholder jo også litt forsterkning som kan vært godt å ha – Alt etter hvilken bruk det blir utsatt for 🙂 UANSETT! Hvilket garn du velger er opp til deg selv, men til et så flott teppe og ikkje minst et så stort prosjekt hadde eg i allefall valgt et garn og ikkje minst farge som du kan leve med lenge 🙂

 

 

WILFRED CLASSIC BLANKET
Bildet over
Str 150 cm X 220 cm

 

 

 

* * * *

 

Det er mandag, det er 12 grader, det regner OG det blåser som et lite helvete ute! Jepp, det er fakta som bare gjøken og eg liker det ikkje for det er sommer! Men, som eg nevnte i går, det er vel også ganske TYPISK når Fellesferien starter!? Syns virkelig synd på de som faktisk starter ferien i dag, spesielt om ferien de har planlagt er beregnet for fint sommervær…f.eks teltferier…Kjipe greier! Dette været skal faktisk vare så lenge som til 16/7 ut
i fra langtidvarselet! Litt sol inni mellom, men gradene skal ligge rundt 12-13! Hmm sånn sett helt greit for eg har mye eg kan kose meg med inne, det har eg jo hele året, men eg vil jo gjerne kose meg ute med
blomster og grønnsaker også…Ja jaaa…

Anyway! Sitter å vurdere OM eg skal kjøre til Ikea. Hvis eg finner på å gjøre det vil eg også innom Panduro på Kvadrat. PerleLangeren min i Danmark er på ferie og eg trenger hvite og svarte perler! Begynner å minke og eg orker ikkje å starte på mer av det som er planlagt uten flere perler. Kjipt å gå tomt for så å vente. På Panduro har de også noe maling eg trenger (Les: Har lyst på!) Å ja, ja, eg har noe eg skal male og etter å ha søkt litt på møbelmaling i små bokser kommer faktisk Panduro godt ut når det gjelder pris 🙂

Det som evn kan stoppe meg i dag er kvalme!! Har de siste ukene vært en del kvalm!! Liker det ikkje for nå har eg holdt kvalmen min i sjakk de siste 2,5 årene med Ingefær og eg vil ikkje tilbake på medisiner! Det eneste eg syns har endret seg er at før var kvalmen i selve magen, nå ligger den å ruller rundt navlen…Hmm Hvis dette vedvarer får eg ta en prat med legen min. Skal sitte her å slappe av litt mens eg tenker på OM eg skal kaste meg på hjul!

 

 

KOS DEG OG HA
EN GOD BLÅSBORT DAG!

 

 

 

Go`klem fra Vibbedille 🙂

0 kommentarer

Siste innlegg