WOW! Sjekk den tunikaen!! -Strikkeoppskrift

Designet av Siga Lagamta

 

Vettu?? Akkurat nå vet eg ikkje hvilken fot eg skal stå på! Se så gøy! Endelig en ny tunika å sprade rundt i!
En NY tunika å få dilla på! Akkurat hva eg trengte… Minner meg veldig mye om en annen favoritt eg har (vil tro du ser hvilken) men men, det gjør jo bare at eg liker denne enda mer! En mer for seg gjort utgave om man kan si det sånn 🙂 Elsker denne type lommer fordi de faktisk kan brukes 🙂

 

 

Designet av Siga Lagamta

 

Syns det er ekstra stas om man faktisk strikker den i håndfarget garn! Da får du i allefall en helt unik tunika
når det kommer til farger 🙂 Skikkelig skikkelig lekkert ♥

Du trenger (til den største størrelsen) ca 2400 m, dvs 11 hesper á 100 gr/ca 200 m. Eg kjenner 2 stk som er veldig flinke med å farge garn og det er; Bitta – Hennes garn finner du HER INNE
og så har du Kate sitt garn som du finner HER INNE 🙂

Selvfølgelig kan jo også denne strikkes i akkurat det garnet du liker best, men hold til på strikkefastheten
(20m/10 cm) så får du den i oppgitt mål og størrelse.

 

TRIFELS TUNIC
Bildene over
Fra 77 cm til 143 cm i overvidde

 

 

 

* * * *

 

I dag plasker det ned ut og ikkje klarte ge å stå opp når eg hadde tenkt heller! Var meningen at eg skulle være reservealarmen til Dib siden eg likevel pleier å stå opp sånn 8 halv 9 – Han skulle ta bussen kl 9. Vel, eg husket at aktivitetsmåleren ristet i armen min, men eg husker også at eg sveipet til venstre på skjermen og snudde meg….Våknet kl 10! Det første eg gjorde var å sende han en melding om han rakk det! Å joda, han hadde kommet seg opp og vel avgårde, akkurat slik han alltid gjør 🙂 Men eg er litt der at eg syns det er fint å stå opp om ikkje annet enn for å si hade om morningen + eg ELSKER jo de morgentimene eg kan få, men DA er cluet å komme seg i seng på et fornuftig tidspunkt…noe eg ikkje gjorde i natt! Vel vel…

Vår Påsketradisjon har i alle år vært å ha kalkun i dag, men siden ingenting egentlig er ved normalen for tiden kjøre me på med kusina….KYLLINGEN! Godt det også, spesielt om man blander inn masse pesto og pinjekjerner. (Oppskriften på det finner du HER) Det beste, i følge Amira, er at me heller ikkje ødelegger Julemiddagen tidlig på året! Kalkuna hører Julaften til er hennes mening. Er for så vidt enig, men kalkun er godt til påske også det 🙂 Anyway, mette blir me garantert!

Planer for i dag? Ja bortsett fra å lage middag mener du? Vel, ut i fra hva eg har gjort den siste uka skal eg jo sykle litt i dag! Håper å få til det 🙂 Å ja, eg kjenner det i beina kan du si, ja at eg har gjort noe eg ikkje vanligvis gjør. Har også en stoooor figur som skal perles ferdig og eg håper det går knirkefritt med strykinga, er nemligen ikkje bare bare når motivet blir stort! Men fy filleren det er sååå kjekt!! Håper også i dag at det blir ermstrikking!!

 

 

KOS DEG DU OGSÅ OG LAG
DEG EN FIN DAG!

 

 

 

Go`klem fra ei Optimistisk Vibbedille 🙂

5 kommentarer
      1. I was so happy when I saw this dress! It’s so beautiful! Hope many have bought the pattern! Thank you so much for a great design

    1. Det var en nydelig tunika, det hadde du helt rett i.
      God påske til dere alle, og forsinka bursdagshilsen til kjekke Dib 😘

    2. det var en skikkelig skikkelig fin tunika helt enige med deg der ja :=) middag ja,min mann og jeg tok rett og slett en pose med tomatsuppe hi hi og det smakte nydelig ,normalt er det bobil middag men siden den ikke er tatt i bruk ennå ,er det greit med en bobilmiddag i påsken ,har jo ikke gjester alikavel

Siste innlegg