1 million Hama Perler senere: GOD JUL!

Reklame | Rito Garn&Hobby

 

Ho Ho Ho Da var eg i mål!  Mangler kun bittelitt lys på en busk ved inngangen, men ellers? Vel, det ble omtrent som det bildet som poppet opp i hodet mitt i sommer + litt til 🙂 Aner ikkje hvor mange perler som gikk med på dette eventyret, men hadde det ikkje vært for Rito Garn&Hobby så hadde eg nok ikkje perlet sååå mye for å si det sånn, fri tilgang av deilige perler har virkelig vært en eventyr 🙂 Men la meg nå få tegne å fortelle litt, det ligger forresten allerede en liten filmsnutt på Instagram (@vibbedille) om du vil ha litt musikk til 🙂 Det er jo trossalt jul 🙂

 

På det første bilde har du Nissekona og Julenissen fra Anja Takacs ♥
Nissekona finne du helt gratis på Anja sin blogg, HER INNE 🙂
Julenissen er i boka hennes Perlejul som du kan kjøpe HER INNE 🙂

 

 

 

 

 

Familie skiltet var noe av det første eg perlet i vinter som var, eg skifter bare på pynten etter årstid og høytid. Selve skiltet er Anja Takacs sitt og det finner du HER INNE helt gratis! Julefigurene finner hos Karens Perler HER INNE 🙂

 

 

 

 

Muser hører da jula til og disse er Anja Takacs sine 🙂 De 2 små finner du i App`n hennes: “Det Perler” og den store er i DENNE BOKA 🙂 Å ja, eg ER heldig for eg har alle bøkene – *LYKKE* ♥

 

 

 

 

Dette er jo de SØTESTE! ♥
Tenkt du, Rudolf er forelsket! Mønster finner du helt gratis inne hos Karens Perler 🙂

 

 

 

 

Dette er de samme hjertene som eg har hengt opp i kjøkkenvinduet vårt.
Mønsteret er de flettehjertene som Anja har i Perlejul 🙂

 

 

 

 

Dette!! De tøysete ekorna kaster en hel haug med pepperkaker opp i lufta! Alt trenger ikkje å stå på rad og rekke vettu 🙂 Ekorna er fra boka PERLEJUL til Anja Takacs og Pepperkakene finner du i App`n hennes “Det Perler” <—-Det er absolutt en app eg kan anbefale! Gjett om eg har brukt den mye!! Anja fyller stadig på med nye mønster og du betaler kun 60 kr EN gang og har den for alltid 🙂 Vær obs på at du ikkje kan åpne app`n på alle enheter, kjøper du den på mobilen så er det der den er, derfor ente eg opp med å kjøpe den på IPad`n også 🙂
Jaja shit au hehe

Folkevogna fant eg på Pinterest! Liker egentlig IKKJE å bruke mønster der i fra for eg VET at mye er ulovlig.
I et tidligere innlegg ligger det link til designeren av Folkevogna, ja for det er mulig å finne ut selv på Pinterest. Orker bare ikkje lete den opp nå.

 

 

 

 

Det er ikkje det samme å se det på dagtid som på kvelden 🙂

 

 

 

 

Men ja, eg er veldig fornøyd og det er gøy at også våres nærmeste naboer syns det er gøy!

 

 

 

 

Julekransen er også Anja Takacs sin og den er i boka PERLEJUL

 

 

 

 

For montering på døra har eg lagt på godt med NanoTape på baksiden,
har knytet et langt silkebånd i selve stålringen

 

 

 

 

Silkebåndene dro eg over døra og inn på innsiden hvor eg festet det med NanoTape, ja og det henger som støpt! Du kan også f.eks ta en sånn “Klister på” krok og feste opp ned på NanoTape og bare hekte silkebåndet fast der. Grunnen til at eg gjør det er at HVIS kransen skulle falle, vil den i steden for bare henge der 🙂 Men det må eg si, perlerier, selv store perlerier tåler ganske mye vær og vind 🙂 Eg bor på kysten av vestlandet og det kan røske godt når stormene kommer, men perlene henger like fint.

 

ALT eg har ute er hengt på med DENNE NANOTAPEN 🙂 Har tidligere kjøpt på eBay, men det tar sånn tid og når MegaFlis har en som bare er ENDA bedre er det enklere siden butikken er rett borti høgget her!

 

 

 

Lys, MASSE lys på man ha! Elsker eføybuskene min bare mer og mer!
(Ja eg har “laget” den busket også helt selv )

 

 

 

 

Koseligere på kvelden! Lyslenken har eg også festet med NanoTapen! Klistret småbiten på veggene og bare trykket ledningen på. Vil tro det skal holde rimelig bra for eg måtte dra godt for å få den av 🙂

 

 

 

 

Alle har me vel hørt eventyret om Den Standhaftige Tinnsoldaten? Ikkje sant!
Her ser det ut for at det var Narren som kanskje vant til slutt?

 

Tinnsoldaten og Ballerina er fra Anja Takacs sin bok PERLEJUL. De 2 andre er faktisk mine, jepp, tro det eller ei hehe Anja har 2 Tinnsoldater, denne på veggen min er den største,
den lille som egentlig hører til Ballerina ligger ennå inne 🙂

 

 

 

 

Denne Nøtteknekkeren finnes det ikkje perlemønster på annet enn dette. Eg fant et bilde av et lite broderi på Pinterest og har kun perlet etter det. Eg måtte jukse litt på beina og har brukt beina til Anja sin Tinnsoldat 🙂 Nesten litt sånn Frankenstein! *ler*

 

 

 


Samme med Narren! Fant kun et lite og veldig dårlig bilde av en gammelt(?) broderi? Har lagt ut linker i et tidligere innlegg. Har altså kun perlet etter et bildet og hadde ingen anelsen om hvor stor den skulle bli….vel...
den er ca 1 m høy!

 

 

 

 

Det som er 3D har eg inne, ser for meg at det lettere kan bli tatt av vinden? Men, skulle det bli snø og fint vintervær i selve julen, ja da skal pakker og slede ut 🙂 Både sleden og pakkene er fra Anja Takacs sin bok PERLEJUL og alle snømennene på bildet finner du hos Karens Perler.

Bare et lite tips: Hver søndag i hele desember skal eg gi bort litt diverse her på bloggen og en av gavene blir faktisk nettopp boka Perlejul! Ho Ho Ho

 

Nå er spisebordet ryddet for perler og eg må bare rydde det litt fint i PerleKroken i gangen nå som alle Julefigurene er ute. Må gjøre klart for et nytt år, og da står jo våren og ikkje minst påsken for tur! Ja det er et skikkelig PerleEventyr må eg si og midt opp i denne kleine pandemien som herjer har det vært en fornøyelse å få hjem en ny hobby 🙂

Planer for dagen er å prøve å knekke kroppen tilbake i form og ta seg en tur ned til mor mi. Hun trenger hjelp med julebelysningen ute så får me se hvor langt denne kroppen kommer. Men du?

 

 

LAG DEG EN DEILIG
LØRDAG OG KOS DEG

 

 

 

Go`klem fra Vibbedille 🙂

27 kommentarer
    1. Kjære vene hvor flink du er. Ble helt målløs jeg. Ble så fint!!! Kos deg masse i adventstiden.

    2. Næææ den pynting Di er flott. Ha en riktig fin helg🌲og 1 advent.

    3. Dette ble bare sååååå nydelig, du er bare helt rå på denne perle lagingen. Jeg måtte rulle opp og ned flere ganger og bare nyte synet mer, smelt jeg er helt betatt her. Ønsker deg en riktig flott helg, kose deg videre med pyntingen til jul

    4. Næææ den pynting Di er flott. Ha en riktig fin helg🌲og 1 advent.

    5. Hei, de ekorne var helt fantastisk 😍😍. Vet du om den boken finnes på norsk ? Finner den bare på dansk og det skjønner jeg virkelig ikke 😅.

      1. Designeren, Anja Takacs er dansk så bøkene hennes er på dansk. Men, du trenger ikkje lese noen ting er bare å følge mønstrene 🙂

    6. Helt fantastisk. Du er tålmodig, flink og kreativ og meget dyktig! Den ene figuren vakrere enn den andre. Håper VG kommer på døra di. Slik at dette blir sett av mange mange mennesker! Sysselsette seg selv er viktigere enn noen gang nå i denne rare tiden <3 Det er hobby med mening og sikkert bra for det psykiske for folk som sliter litt med det eller det! Kjør på…Ingen grunn til å kjede seg sier jeg! Klem herfra…

      1. Det som gjorde meg extra glad under monteringa var at flere naboer kom bort og syns det var kjekt, nettopp fordi det lyste sånn opp 🙂 Er det noe me trenger for tiden så er det noe å smile av <3 Takk for rosen <3

    7. Utrolig koselig inngangsparti 😍 leste det du skrev om at du ikke får appen på flere enheter.
      Tenkte derfor å tipse om det som heter family sharing (på iOS hvertfall). Jeg deler apper med andre i min husstand gjennom dette. Så vi har f.eks. der perler appen på min tlf hvor den er kjøpt og på iPaden som er kobler til mannen min sitt nr og bruker.
      Er kanskje noe likt for android brukere også? 🧐

    8. Kjempeimponert over hva du har fått til. Tar av meg hatten.
      Og blir det ikke julestemning i huset hos dere så vet jeg ikke.
      Tenk å bli møtt av det synet på utsiden.
      Blir glad bare av og se på.
      Ha en fortsatt fin førejulstid Vibbedille.

    9. Lækkert… bærre lækkert! Har knapt vært på face i helga.. er så plaga med nyrestein så hele helga var vondt med suste smertestillende. Da er det godt at det slipper og man har noe hyggelig å se på. Takk for titten🎄🎅😊❤

    10. så utrolig dyktig du er med perler også 😊 alt jeg stryker av perler detter bare fra hverandre, enten stryker jeg for lite eller så blir det for mye🙈 finnes det en gylden regel😊

      1. Jepp, du må stryke midt mellom vettu hehe Når perlene er på brettet stryker du til du ser at ale perlene er smeltet litt sammen, så snur du og klikker av brette(ne) og så stryker du igjen, flipper rundt igjen og stryker litt til, legg det så i press og da skal det kunne gå bra 🙂

    11. Hei Bloggen 😄

      Er sååååå innmari imponert over alt du lager 🤩🤩🤩🤩🤩🤩

      Blir rett og slett gla av bloggen din jeg 😃🙌🏽

      Flott at du har så masse varierte temaer og hobbyer – noe for alle og enhver , eller noe i den duren der 😂

      Ønsker deg en kreativ dag 🦋🤞🏽🥰

      Klem fra meg 🌸

    12. Hei jeg finne rikke den appe hennes for mønster.. Har du mulighet og sende meg noe link eller noe

Siste innlegg