Det Søteste Julepynten lager du selv

Reklame | Rito Garn&Hobby

 

Å pynte med pepperkaker er noe av det koseligste, syns eg! Har gjort det på ekte flere ganger, men ikkje alltid det var like vellykket…Første gangen me gjorde det bakte me ganske store pepperkakerhjerter, brukte glasur
(og sikkert 1 kg Nonstop…) og “skrev” navnene vårt på hvert hjerte
, de ble ganske tung…Hang de opp og etter en stund endte de klask i gulvet. Har også prøvd med de pepperkakehjertene med hull i som man kan kjøpe, det var mye enklere, men på en måte ble de for lette og hang ikkje like godt.

Så ja, i år prøver eg noe nytt (ler): Eg har perlet en haug av brune hjerter i Hama Midi 205-76 og mer vellykket enn dette kan det ikkje bli? Om de skulle falle i gulvet er de like hele og det er et stort +! Dessuten vil du heller ikkje oppleve at noen finner på å tar seg en smaksprøve 🙂 Jepp, det kan fort skje det også.

 

 

 

 

Litt silkebånd, tja eg tok med ei perle også (da unngår du at hjertet snurrer) – Oppskriften på selve hjertet har eg hentet fra boka Perlejul til Anja Takacs. (I boka er hjertet Rødt/Hvit) Uansett,
et hjerte kan du garantert bare perle uten særlig mønster 🙂

 

 

 

Eg endte opp med å bruke grønne silkebånd…Var jo ikkje det eg HADDE planlagt, men men. Eg hadde en rull med rødt silkebånd hjemme, trengte en til. Var innom Nille i dag for å kjøpe, men de hadde ikkje flere slike ruller – bare silkebånd som var surrer rundt brun papp. Kjøpte et, men fant ut eg kunne ikkje bruke det. Syns rødfargen ble veldig feil + at det var jo masse bretter i silkebåndet fordi det var på et slikt brett (Se evn Snapchat/vibbedille). Skulle eg brukt det måtte eg ha strøket det….Gadd ikkje det!

Jaja, ble ganske fint med grønt også da, har flere perlehjerter så eg får
se etter en rull med rødt neste gang eg er ute 🙂

 

 

 

 

Pepperkaker hører jo selvfølgelig også jula til! Masse pepperkaker 🙂 Dette er jo desidert de søteste! De ligger
i “Det Perler” app`n til Anja Takacs. Hvordan eg skal bruke de har eg ikkje helt bestemt ennå….Kanskje kommer det magneter på noen, mens andre skal knytes fast på noen av julegavene. Mange muligheter her.

 

 

 


Vettu hva som var ekstremt tilfredsstillende i dette bildet?? Hmm? SEEE! Hjertene henger heeelt rett i forhold til hverandre! Det har ALDRI skjedd før! Eg har pleid å knytet de rundt gardinstanga og da har alltid en hengt lengre ned og en lengre opp, men ikkje i år! Først klippet eg jo like lange lengder, så fant eg den der Hulltanga for å lage hull til nagler, laget hull på samme sted selvfølgelig, ja på alle båndene. Opp på krakken, og så var det bare
å knipse ei Nagle i hvert hull og VOLÁ! Så deilig! 🙂

Det som også er supert med disse hjertene er jo at de kan brukes år etter år uten å bli ødelagt!

 

Alt eg har av perler og brett får eg fra Rito Garn&Hobby! Nå denne uka er det også GODE tilbud på alt av Hama Perler! Du finner også SILKEBÅND i alle farger om du skulle trenge det 🙂

 

Tja, da skal eg ta meg en liten tenkepause før eg IGJEN angriper perlebordet for litt nye sprell 🙂

 

 

LAG DEG EN KREATIV
KWELL OG KOS DEG

 

 

 

Go`klem fra Vibbedille 🙂

0 kommentarer

Siste innlegg