1 Stripe – 2 Striper – Mange Herlige Striper # Norske og Gratis Strikkeoppskrifter

Reklame: Dale Garn/ House Of Yarn

Designet av Anne-Kirsti Espenes/ Dale Garn/ House Of Yarn

 

Trodde jo først eg drømte da eg forleden satt å bladde i det nye Yarnmade Magasinet!! Ja, det er jo nesten striper så langt øyet kan se og du kjenner jo til min fasinasjon for striper!?! Ikkje sant?? Kan jo bli helt Ko-Ko Bananas, så det er jaggu godt det er FERIE ♥ Yarnmade er virkelig CANDY for oss som elsker alt som dreier seg om garn, strikkepinner og strikkeoppskrifter og du må virkelig ta en titt hva du får for…eheee…kr 0,-!?!? haha Lurte deg nesten, men JA du få hele det flotte StrikkeMagasinet smekk fult av deilige oppskrifter helt GRATIS!! Ta en titt og last det ned eller skriv det ut HER! ♥ Til nå er det blitt gitt ut hele 4 Yarnmade og det er fortsatt mulighet for å snappe til seg alle sammen 🙂 Noen bedre? Bare lurte 🙂 Nei, nei, du må da slettes IKKJE kjøpe garn for å få det, ikkje et eneste nøste faktisk! DET skal godt gjøre å være bedre enn det ser du 🙂 Må rett og slett bare elske det ♥

 

LILAH GENSER
Bildet over Fra 93 cm til 117 cm i overvidde

 

 

 

 

Designet av Anne-Kirsti Espenes/ Dale Garn/ House Of Yarn

 

 

LEXI GENSER
Fra 93 cm til 117 cm i overvidde

 

 

 

Designet av Anne-Kirsti Espenes/ Dale Garn/ House Of Yarn

 

 

LANA GENSER
Fra 93 cm til 117 cm i overvidde

 

 

Designet av Anne-Kirsti Espenes/ Dale Garn/ House Of Yarn

 

 

LEAH GENSER
Fra 107 cm til 131 cm i overvidde

 

 

Designet av Anne-Kirsti Espenes/ Dale Garn/ House Of Yarn

 

LILLIANA GENSER
Fra 92 cm til 117 cm i overvidde

 

 

Alle disse 5 modellene strikkes i ALPAKKA MAGIC (24 nydelige farger), det er kun den siste her – Lilliana Genseren – som har Kidsilk Erle (37 nydelige farger) i tillegg ♥

Nå er eg sikker på at ganske mangen tenker:
“Alpakka? Nå til våren og sommeren liksom?? Hmm blir ikkje det for varmt?”

Nop, faktisk ikkje! Alpakka er magisk vettu 🙂 Fordi Alpakka`en inneholder luft som isolerer godt på vinteren gjør dette også at Alpakka`en puster og gjør den kjølig og sval om sommeren. Mulig du bare må teste det ut for å tro meg, men da kan du jo bare strikke en av de over her. Når me først er inne på hva Alpakka kan gjøre, la me nå se på hva DU kan gjøre for at Alpakka`en for at den skal holde seg fin leenge!

Alpakka bør absolutt vaskes for hånd! Men, har du vaskemaskin som har ullprogrammet som heter Ullvugge kan du bruke dette, det er et program som tilsynelatende skal etterligne håndvask. Ikkje vri plagget, men klem ut vannet så godt det lar seg gjøre og tørk det flatt. Bruk ikkje vanlig vaskemiddel, du kan bruke ullsåpe (f.eks Milo), men en mild shampoo er godt egnet siden alpakka er hår, litt balsam i skyllevannet kan du også ha 🙂  Tørre alpakka plagg skal heller ikkje henge, men ligge i skapet.

HER finner du en smart ting til å sy i de ferdige plaggene dine 🙂

Eg trekker ut en heldig  blant kommentarene som får et av de nyeste
YARNMADE  Magasinet i postkassa av meg 🙂

 

 

* * * *

 


14 grader og sol kvalifiserer for kaffi på terrassen noe Ali benytte seg av, eg der i mot satt i stua med døra helt åpen! Når eg endelig surret meg litt ut for å ta noen bilder begynte det å bli kaldt! Tåka som har ligget smellfeit her noen dager har nemligen på nytt kommet sigende inn fra havet…

Som du gjerne klarer å se er snart alle økingene i havn og eg kan, hvis eg er litt ivrig, få ermene på tråder i løpet av kwellen! DET passer jo glimrende siden Dib straks er på vei hjem fra Joker med MASSE deilig garn til MOI!! Åååå det kan da ikkje finnes noe bedre enn å være en steingal strikkeentusiast!?? Uansett så skal eg holde meg til planen og det er å ikkje legge opp til Amira sin genser før i morgen!! Får nemligen nye deilige Zing Rundpinner i posten i morgen og eg kan ikkje bruke noen andre enn de skjønner du! haha Det er NESTEN sant da! Ja, for me har vel alle våre egne favoritter til forskjellige typer garn? Å ja, pr NÅ er Zing en glimrende favoritt til Alpakka ♥ Det er også Zing som henger på genseren over for den strikkes jo i det deilige Alpakka Ull fra Linde Garn og den blir garantert en herlig Kosegenser.

Planen nå er å bare “Ta Kwell” – Når me har ferie så er det mulig! Ali har bakt et lass med mini-pizza og stakk å kwilte litt nå så dvs eg får deilig ME-TIME! Joda, Dib er jo på vei hjem, men kjenner eg har rett så tar han et lass med pizza inn på rommet for å Game så joda: Masse Kvalikk tid på meg!

Du kan jo sveipe inne SnapChat så skal du få se hva som er i Garnpakka!

 

KOS DEG OG HA EN
INNHOLDSRIK KWELL

 

Go`klem fra ei Ivrig, men litt slapp Vibbedille 🙂

2 kommentarer

Siste innlegg