NORSKE HØST LUER OG RÅSTILIGE SOKKER


MaBe

Opp til flere ganger nå har eg vist bla Luene til MaBe og de er så lekre syns eg! Ja de er lettstrikkete og har ikkje så veldig avansert mønster så her kan du bare kaste deg utpå selv om du skulle være en nybegynner i strikkefaget 🙂 Bare ta sats og legg frykten til sides 🙂

Det er en ting med ei flott Høstlue, men når den blir SKIKKELIG Høst ja da er den flott,
MaBe har strikket den i en aldeles nyedelig fargekombo! KOS DEG!

 

 

 

SEPTEMBERSTJERNE LUE
Str ungdom/dame



MaBe

 

 

AUGUST LUE
Str liten og stor voksen

MaBe

 

 

LANGLUE-NISSELUE
Str barn/dame

Alle disse luene er Norske som er til glede for mange 🙂
Veldig Gode oppskrifter


Åååå DETTE er det EG kaller LUKSUS-SOKKER! Ikkje bare det, men eg har oppdratt Jr GODT for når han skal ha seg sokker så er det det kun OPAL som er bra nok! Akkurat lik meg hehe Liker best litt tynne ullsokker og da er det enten Opal eller Regia det går i. Hadde min glansperiode for 8-10 år siden da eg “lærte” meg å shoppe på nett, det dalte ned en del nøster i postkassen og nå ligger alt på geledd i Garnrommet til stor GLEDE for min mor som strikker sokker til oss hehe

Nå i ettermiddag da hun ble ferdig med par nr 2 hadde hun PLUTSELIG ikkje strikketøy så da måtte eg finnet en nytt nøste! Denne gang fant eg et nøste eg sikkert har ruget på i hele 10 år og første blir det sokker til MEG av det! JuHuuu regner med at de blir ferdig om 2-3 dager hehe



Åååå HELDIGEN Jr! Sjekk DE fargene!

Jaja så var denne søndagen nesten over gitt! Har sovet over 2 timer i ettermiddag så eg er litt beduggen ennå, men det hjelper godt på med kaffi 🙂 Er ca halvveis på første arm så dette går ganske fort så kanskje eg får det ferdig nå i kwell? Ser ikkje ut for at mor mi og eg kommer til å gjøre så mye annet enn å strikke hehe Ja du kan godt si atte me koser oss og DET Håper eg du også gjør. I morgen er det jo som kjent mandag, IGJEN, og 5 dager med skole, matpakker, kjøring, henting, bringing
og matpakker står for tur, men SÅ? Ja så er det helg igjen – Gleder meg allerede 🙂

 

 

 

 

 

KOS DEG OG HA EN
SKIKKELIG DEILIGE KWELL 🙂

Go`klem fra ei fornøyd Vibbedille 🙂

 

#strikk #strikking #luer #norskdesign #norskeoppskrifter #opalsokker #sokker #ull

8 kommentarer
    1. Så utrolig hyggelig å se luene mine på bloggen din. Tusen hjertelig takk. Og for alle de andre strikkeriene mine du har vist tidligere. Og siden hele-halve Norge nå strikker, er det behov for ikke alt for krevende og litt forklarende oppskrifter. Jeg er innom den fantastiske bloggen din nesten daglig. Utrolig at du finner fram til så mye unikt og flott håndarbeid.

    2. marit: Det skulle da bare mangel du som har så MYE flott! Enkel nydelige design som de fleste kan strikke, JA det vil me har masse mer av 🙂 Bare fortsett å design du, dette kan du 🙂
      Og Tusen Takk 🙂

    3. Hey!
      Jeg håber, at du kan hjælpe mig? Jeg har ledt efter oppskrift till denne hals, som er oversat fra engelsk til norsk. Jeg har set oppskriften, men købte den desværre ikke og nu finder jeg den ikke igen.
      Du er så flink til at finde oppskrifter, så måske du kender denne også.
      På forhånd tusen takk
      Mange hilsener Amy 😀
      Ps billede kommer

Siste innlegg