BRUK OG KAST ELLER STOPP EN SOKK?


Eg har travet hull i de fineste sokkene i skuffa! Var i grunnen fullstendig klar over at dette
mest sannsynlig ville skje siden eg valgte et garn uten forsterkning…..*angrer*
Men ok, gjort er gjort og spist er spist – nå må eg fixe problemet rett og slett!

Er så glad for at eg var så heldig å arve en del av StrikkeUtstyret etter min farmor så det var bare
å finne frem StoppeSoppen! Er ikkje ofte den er fremme selv om den er et gammel klenodium,
men jammen er den god å ha. Du trenger ikkje en slik sopp, neida, du kan bruke en appelsin f.eks,
går like fint det. Vitsen er å ha noe inni sokken slik at du kan strekke ut hullet som du nå skal stoppe 🙂


Den lønner seg å ta for seg hullet før det blir for stort så mine sokker har ligget noen uker her
i kurven i påvente av ånnå! Eg bruker samme garn som sokken er strikket i +
1 tråd med sytråd, satser på at det holder en stund

Vet at eg har en del Regia Stoppegarn ET STED, men akk og ve, eg orket ikkje lete etter noe såååå lite inne i det kaoset som Garnrommet befinner seg i hehe



Først så syr eg sting rundt i en firkant litt utenfor selve hullet, så begynner eg å lage “striper”,
eller renninger heter det vel på vevspråket??
Uansett, du skjønner sikkert hva eg mener når du ser hva eg har gjort?

Deretter er det “bare” å sy opp og ned med nåla slik at hullet blir tettet,
er slettes ikkje vanskelig ser du 🙂



NEIDA, ble ikkje noe vakkert, langt der i fra, men nå er det heldigvis få som ser meg UNDER beina! Poenget er at eg kan bruke sokkene en stund til 🙂 Dette måtte eg gjøre 2 ganger for tror du ikkje eg hadde hull på hælen også?? Men HVORFOR hadde eg hull KUN på den høyre foten??
Ja for den venstre er jo fortsatt helt fin….*merkelig* Skulle tro eg sleper høyre foten etter meg,
men det gjør eg altså ikkje. Eg er sikker på at DU også har en sokk eller 2 som muligens trenger litt Stopping?? Ja heeelt der bak i skuffa ligger de muligens? Hvor lenge har du fortrengt det??
Hmmm kanskje på tide å gjøre noe med det? Vær nå flink og få det gjort, herlig etterpå 🙂



Sånn, *Klapser i hendene* da var disse reddet! Ja det er jo synd å kaste så fine sokker!
Vet at man kan klippe av vrangborden og strikke ny fot, men DER er eg ikkje hehe
DA strikker eg heller nye sokker, er jo mye kjekkere det *ler*

Disse sokkene har eg forøvrig tegnet mønsteret til selv, de heter “Steintøffe Sokker” og er GRATIS, oppskriften den finner du HER!

Altså, allerede til nå i dag har du fått tips til hvordan DU kan redde favorittsokkene dine + du har fått en enkelt og flott Sokkeoppskrift HELT Gratis! Da er det jo bare å sette i gang og VIPS så har du en Julegave. Når eg skal strikke slike sokker neste gang kommer eg til å bruke
Viking Sportsragg som det er forsterkning i! Tror ikkje eg bruker energi på å strikke i Østlandsgarn mer hehe
Sokkene blir fortere slitt da, DET har eg lært 🙂 Viking Sportsragg selges veldig ofte
i MATbutikker så ta en kikk neste gang du er ute å gjør helgehandelen 🙂
Fort gjort å znappe med seg noen nøster mellom melk og brød 🙂
Her i distriktet selges det på “Madla handelslag” inne på Amfi Madla 🙂

* * * *

I går var eg ganske enkelt nødt for å legge meg TIDLIG! Ja vettu??
Eg skulle liksom stå opp/ bli dradd ut av senga senest halv 7!  Flyet til Amira skulle lande kl 07.55
på Sola og da måtte en av oss nesten være der!

Ali vekker meg og eg skvetter til å kommer meg på badet, subber meg inn i stua og setter meg her med kaffien og skal spille litt CancyCrush mens eg våkner, men da er ser på klokka så er jo den
HALV 9!?!?!? Eg ser på Ali som et spørsmålstegn og han bare ler hehe Han hadde ikkje hatt hjerte til
å vekke meg så tidlig så han sendte Jr avgårde på sykkelen og kjørte selv til flyplassen! hehe
Da ble det jo 8 timer under dyna på meg likevel og når eg kjenner etter så er eg ganske så utsovet 🙂 

Amira hadde bare frest faren hjem før hun fòr videre hjem til seg selv for å komme seg på jobb!
Har virkelig vært travelt for henne denne siste uken! Først full jobb, kurs i Oslo tirsdag i forrige uke for så å reise tilbake til Oslo fredag morgen for å ha skoleundervisning absolutt hele helga!
JØSS sier eg bare! Blir jo svett bak ørene bare av å fortelle det til deg!

Nå sitter eg bare å venter på OM eg skal kjøre mor mi på rønken i dag….Kan bli en litt lang dag ser du, ja for hvis me kjører skal me også innom Kilden (Et helsikkens kjøpesenter!) for hun skal kjøpe seg bukser…..Eg som ELSKER å gå i butikker! IRONI for de som ikkje “tog an” 🙂

Jr skal også på trening i kwell fra 19.30 – 21.00 og må både kjøres og hentes….
VET at eg blir litt ødelagt i kveld for med så mye kjøring går det ut over de faste medisinene mine
og DET får eg svi for, men av og til blir bare dagene slik….*Egentlig ganske fortvilet*

Tar å strikker litt eg mens eg venter på videre beskjed!

 

 

 

HÅPER DU FÅR EN FIN DAG
OG AT DU FINNER LITT GLEDE
I DENNE MANDAGEN OGSÅ 🙂

 

 

Go`klem fra ei Optimistisk Vibbedille 🙂

#strikk #strikking #stoppesopp #sokkestopping #sokker #gratisnorskoppskrift #steintøffesokker

0 kommentarer

Siste innlegg