REALITETEN HOS EN GAL STRIKKEELSKER!


Ingenting er bedre enn å boltre seg i masse garn, pinner, prosjektet, ja, det er jo bare å ta en kwil i ei kurv underveis, men AV OG TIL når Galskapen uante høyder som man slett ikkje rår over…..
Har leita i Gule Sider etter en “GarnRydder”, men det var jaggu dårlig med folk i den bransjen…..Kanskje eg skulle ha meldt meg på det der programmet på TLC vettu, ja ka heter det? Noen sånn som “Buried Alive” hehe Hmmmm men da MÅ eg vel KASTE noe??? Det er jo ikkje aktuelt!

Me har 2 sånn små rom (Typer boder) de ytterste er Garderoben og innenfor er det Garnrommet, som du ser av bildet over bare VELTER kurvene ut i Garderoben hehe Ja, me må rett og slett stå i døra for å hente jakker……Grunnen til denne plutselige EKSPLOSJONEN er fordi eg i dag ryddet i…..



….STUEN! JuHuuuu Se så fint og rydda det er her du! Det er kroken bakom stolen hvor eg sitter 🙂 *Stolt* haha Eg var bakom der i dag ser du for å se etter noe og DER vettu, bakom den ene kurven var det et EDDERKOPPNETT med en LEVENDE edderkopp i!!! *WRÆÆÆL* Eg brøte på Ali vettu og han kom byksende og trodde sikkert eg hadde ramla eller no! hehe Da fant eg vel ut at det var på tide å bli kvitt litt hybelkaniner, ja når de begynner å LEVE da er tiden inn hehe
Nå er det iallefall fint bakom her så det er da NOE!



Men du må ikkje tro det er TOMT I stua HAHA Dette er på venstre siden, her hadde eg for litt siden
2 kurven, men eg satt den ene inn på Garnrommet for en stund siden. Det ser fortsatt ut som om det er 2 kurver her for eg er en MESTER i å stable! hehe



Dette er det mest AKTIVE prosjektet om dagen, nemligen den Kyse Lua som eg har linket til flere ganger og på en God 2.plass finner man…

 

…..Det oransje Sjalet som eg skal gi til Kirkens Bymisjon neste uke…..
Og helt til slutt, eller på 3.plass i kaoset finner man….

 

…..den lenge etterlengta Still Light Tunica`en som eg skulle ønske var ferdig i går!!
 


På min høyre side har eg alt DILLDALLET mitt! Her er i grunnen planen å ha en sånn litt stor firkanta kurv for når eg da få besøk kan eg bare løfte bort kurven. Har ikkje så lyst på plastikk boks….
Men NOE må eg gjør! Nei, eg kan rydde det vekk ser du for eg trenger ALT! Ja eg regner med du skjønner? Kan jo ikkje drive å springe frem/tilbake hver gang eg trenger en dings hehe

Når eg nå sitter å planlegger mitt NESTE angrep kommer eg jo på ALT eg har glemt og ikkje minst ting som er smuglet inn i leiligheten HAHA Ja nå har me jo et såkalt gjesterom (Amira sitt rom) og der har det oppstått tendenser til kurvstabling og diverse poser…..*Meget farlig situasjon*!

Eg VET akkurat hva eg MÅ/BØR gjøre; Eg må rett og slett RYDDE! For å klare å gjennomføre dette trenger eg virkelig 3-4 GODE dager på rappen! For å klare å rydde skikkelig inne på Garnrommet må jo ALT ut på gangen, ja alle kurver og løse deler og det kan jo ikkje bare stå der i dagevis liksom….

Dette er vel det som kan kalles Medaljens Bakside?? Det verste er jo at Garnstudio har ALPAKKA salg!!! Skulle jo absolutt ha handlet litt, men hvor inni granskauen skal eg ha DET da??
Kanskje eg burde leie meg et lager? hehe Vet ikkje en gang om eg orker starte på ryddesjauen……
blir jo svett bare ved tanken……*STØNN*

WHAT TO DO???
 

Jo det skal eg si deg, eg skal gå å vaske håret, det er DET eg skal gjøre + eg skal være fornøyd med at eg har fått bort noe i stua! Ikkje verst bare det! Som eg nevnte tidligere så vurderte eg å ta meg en tur på Strikkekafeén i dag, men nå får eg i steden for besøk så da utgår det….
Jaja, satse på neste gang heller.

Men nå altså; Hårvask og bare fortsette å strikke, ikkje så mye annet å gjøre selv om eg kunne tenkt meg en FISKETUR! Det er det GAL lenge siden me har gjort!!!

 

KOS DEG OG HA EN SKJØNN ETTERMIDDAG OG KWELL 🙂

 

Go`klem fra ei GarnGal Vibbedille 🙂

#strikk #strikking #garn #garnelsker #kaosirotet #ryddesjau

8 kommentarer
    1. Kjenner det kribler i rydde-garn-nervene mine. Skulle ønske jeg kunne ha en dag og hjelpe deg med det garnrommet. Ser du for deg alle nøstene der sortert og stablet, alt unødig( det som ikke er garn) kastet ut ,det garnet vi fann der inne som du bare måtte lage noe av med en gang , låg klar i en kurv til å fraktes inn i stua for kveldskosen—-pust–pust. Og garderoben—- ja den kunne Ali ta neste dag–😀

    2. Ellbjørg: Når alle kurvene er ute så er Garderoben fin den. Ali har tilbydt seg flere ganger å bære alt ut for meg, men i selve garnet må eg nesten rydde selv, eller iallefall av en som har greie på garn hehe

    3. Sukk og stønn. Hvordan kan du klare å finne noe i det rotet du har i Garnrommet ditt? Hadde blitt sprø. Ja jeg har voldsomt lager, til langt ut i mitt neste liv, men alt er sortert i (plast) bokser med sedertrekuler i. Hvert slag for seg så sant det ikke endte opp som halve bokser. Da fikk en slag dele rom. I kroken i stua har jeg stablet to og to bokser på hverandre. Den ene fungerer om underlag til aktuelle mønster og den andre står kurven jeg har med ut på tur.
      Da er løse mønstre ett større problem, men i dag, i dag, har de kommet tilbake på plass i permene sine.
      Så nå er jeg knekt og litt til. Ikke mye som skall til når man er litt lat, og velger å stå bøyd over permer og tror man er effektiv. Men i morgen. Da kan jeg kose meg med et ryddig bord ved siden av strikkestolen min. Kvelden i dag blir brukt til å strikke litt barnehagevotter i Dale Falt. Utrolig mange rester som dukket opp under ryddingen på sensommeren. De ble samlet og blir nå mikset sammen til noe fornuftig.
      Og du; husk, der det er edderkopper er det ikke maur. Det er min store mare. Selv den minste og mest uskyldige sukkermaur får det til å vrenge seg inni meg.
      Kos deg med besøk.
      Klem fra Liv

    4. Oj, her har du en jobb å gjøre ja!
      Jeg får kaos i hodet mitt jeg hvis jeg får for mye kaos rundt meg …dvs i garnet mitt ;-O

    5. Ha ha kjenner meg så igjen. Mitt garnrom er tilsvarende kaotisk og det flyter på stua. Har en stor trang til å handle garn hele tiden. Og den er vanskelig å avstå fra altså. Hender jeg både sukker og blir fortvilt når åpner døra til garnrommet mitt. Men det er jo verdens herligste rom for meg. Planen er at lageret skal krympe. Og strikkepinnene går jo hele tiden, men hmmmm det er jo ikke det som skjer da. For plutselig er det jo havna noen nye nøster der. Heldigvis glemmer jeg all fortvilelsen når jeg lukker døren. Jeg er egentlig veldig lykkelig med mitt garnrom og at jeg har verdens flotteste hobby. Kos deg

    6. Trine: TUSEN TAKK skal du ha! For akkurat slik har eg det også når det kommer til garnrommet! Alt garnet som ligger i hyllene mine ligger jo ganske fint, men det er liksom det at eg har en haug med kurver som skulle vært tømt og garn lagt tilbake i hyllene 🙂 Men eg glemmer “problemet” så snart eg har lukket døren hehe

Siste innlegg