FOR NOEN LEKRE NORSKE STRIKKEDESIGN!


Knit Me

Før eg overhodet begynner å snakke, eller eg kan jo si GOD MORGEN, så må eg jo bare TAKKE for alle respons eg fikk på Innlegget Mitt Om BilligGarn! WOW sier eg bare! Eg skrev og la ut innlegget rett før me gikk i bursdag til min mor og i selskapet reagerte eg litt på at mobilen vibrerte i et bankende sett, men eg sitter ikkje på mobilen når eg er i selskap så HVORFOR fikk eg svar på da eg kom hjem *ler* Hjelpe det meg som det hadde eksplodert og det noe så voldsomt! Er så HOPPENDE GLAD for at så mange er enige, for sånn oppførsel blant VOKSNE mennesker er og bli uhørt og me må alle heve hodet for valgene me tar og ikkje bry oss om hva andre mener!

Bare for si èn ting, noen mente at me burde støtte opp om de Lokale Garnbutikkene og eg er så HJERTENS enige, men grunnen for innlegget mitt gikk på at det er IKKJE prisen som avgjør hva som er kvalitetsgarn og det går ikkje an å rakke ned på strikkere som bruker
det som så mange kaller “Billig”garn.

Selv så handler eg en del garn fra Sparkjøp og Nille når eg trenger det, handler også i Garnbutikk,
men er VELDIG Prisbevisst og syns i grunnen at en god del garn er DYRT! (Overprist??) Nå snakker eg IKKJE om Håndspunnet og Håndfarget garn som ikkje selges via butikker, det er garn eg gjerne unner meg når eg f.eks har fått penger til bursdagen og det er garn som virkelig får ligge å modnes en stund for eg føler eg har ikkje råd å bruke det hehe Eg NYTER det lenge før eg spretter det 🙂 Dette er garn som trenger lang til å lages da den som lager det faktisk veldig ofte starter med å klippe sauen! Ulla skal vaskes, karres, spinnes og farges – Atså MYE arbeid, dette garnet er virkelig flott 🙂

ANYWAYYY! Tilbake til de NYDELIGE designene eg har funnet og de er NORSK! Blir jo Jublende Glad her eg sitter i pysjen! Det skjørtet over her falt eg pladask for og det er bønnhørlig lagret og blir nok det neste eg Shopper ja 🙂 NYDELIG, ja både til fest og til hverdags! Hva med å strikke seg et skjørt til alle Juleselskapene og Juleborda du skal på?? WOW! Du kommer til å bli et blikkfang! GARANTERT! Hvis du vil se MER flotte Norske design kan du jo besøke Knit Me sin
salgside på oppskrifter, sjekk den ut
HER!

 

 

ZEN SKJØRT
Bildet over
Str S – XXL
NYTT nå i november

 

 

 



Knit Me

Denne skled rett inn i “DÅNE” Kategorien min <3 
 

ALVELYS KOFTE
Str S – XXL

 

 

 


Brekstad Bryllupsfotograf Reklamefotograf Fotograf Fosen Ørland
Knit Me

 

FLETTEJAKKE
Str 1 – 10 år

 

 

* * * *

Brrrrr! JA det er kaldt! Spesielt når skyvedøra har stått oppe 15 cm hele natta……“minstemann” (Katta) var jo ute hele natta og eg har ikkje hjerte til å lukke døra og la han evn sitte der å vente til noen står opp! STAKKARS liten! Det er jo minus om natta nå og me må passe på! Da er det bedre eg heller pakker meg litt inn i dyna her i stolen til temperaturen igjen blir normal i stua:) 

Forrige uke bestilt eg en Navnebrikke til Stefano D`Milo, Awwww kan tro den var NYDELIG!
Fikk den i posten i går og fikk den på lenke hans! På den ene siden er et potetrykk og på den andre siden er navnet hans gravert inn + mitt mobilnr. Er skikkelig fornøyd! Kosten KUN 40 kr 🙂
Skal se om eg klarer å ta et bilde så skal du få se så skjønn den er 🙂

Men nå, nå må eg faktisk reagere litt her, komme meg ut av pysjen og på med noe som eg kan vise meg ute i for eg skal til legen kl 10! Fryktelig tidlig i forhold til meg haha Ali skal kjører meg så eg slapp å stå opp kl 6 for å ta medisinene tidlig pga kjøringen 🙂 Dvs me får oss en liten tur sammen så gjenstår det bare å høre hva legen har for noe fornuftig å si i dag 🙂 Me får tastes mer litt senere 🙂 

 

 

KOS DEG OG HA EN
FLOTTERS DAG!

Go`klem fra ei optimistisk Vibbedille 🙂

#strikk #strikking #norskdesign #norskeoppskrifter #skjørt #kofte #flettejakke

3 kommentarer
    1. Vet ikke om du så på FBI (Forbrukerinspektørene) på NRK1 i kveld? Der handlet det om garn i dag. Mest om hvorfor norske forhandlere for det meste selger garn som er produsert i utlandet (var vel kun Sandnes som kom godt ut av det med garn som er merket 100% norsk ull på noen av garntypene sine). De analyserte og testet garnkvaliteten på diverse kjente norske merker med merinoull i forskjellige prisklasser for å se om det var noen forskjell i kvalitet, og der ble det bekreftet at billig garn har like god kvalitet som det dyre. (Det billigste garnet i testen var Drops) 🙂 🙂

    2. Anita: Ja det føltes veldig godt å få det bekreftet en gang for alle 🙂 Elers var det vel Hillesvåg som kom best ut i forhold til mengde norsk ull i garn med 80% og Hillesvåg garnet er heller i dyrt hvis man regner meterpris 🙂

Siste innlegg