PRAKTISKE OG VARME JULEGAVER


Kristin Drysdale

Nesten like disse strikket eg for et par år siden, litt dill i starten, tror eg gjorde det litt mer vanskelig enn nødvendig for på nr 2 gikk det som en drøm 🙂 Kjekk måte å strikke tøfler på og de sitter godt på foten. Eg strikket de slik at de ble ganske faste og gode, ja sånn at det ikkje bare ble en ankelsokk liksom, men de kunne stå på gulvet om du skjønner. Enkle tøfler å stappe i vesken eller lommen om du skal på besøk, men også kjekke tøfler å strikke litt av og ha i en kurv på gangen til besøkende 🙂

 

 

HANSDATTER SLIPPERS
Bildet over
Størrelse Dame 6-9
Størrelse Herre 7-8

 

 



Kristin Drysdale

 

INGEBORG SLIPPERS
Størrelse Dame 6-9

 

 

 



Julia Noskova

 

STRIPED SLIPPERS
Størrelse Voksen

 

 

 



Sebnem Ayse

 

SIMPLE TUNISIAN SLIPPERS
Heklet
Gratis Oppskrift med BildeTutorial

 

 

Muligens eg rett og slett bare MÅ strikke noen smågaver likevel!??
Kjenner at akkurat DET hadde vært litt koselig ja 🙂

 

 

* * * *

 

Mandag….Hmmm….tro hva nå denne uka skal by på av overraskelser? Det er jo DET som som er så spennende, man kan umulig vite uansett hvilke planer man har i filofaxen sin! Eneste eg vet akkurat nå er at Jr skal på trening i dag og på torsdag (Det betyr kjøring!) og at Ali skal montere noe hyller for min mor enten tirsdag eller onsdag, ja og at Amira blir 21 år på søndag når det også er Farsdag 🙂
Da er jo i grunnen uka full av ting allerede og det FØR eg har fått i meg nok kaffi 🙂 

I natt var det MINUS, ja det er minus ennå, men fy det var ISKALDT når eg la meg i går kwell/natt!
Det var nesten så det var Crispy lyder av dyna, på tide å LUKKE vinduet eller?? Skulle jo tro eg var litt sånn sadist som liker å pine meg selv hehe Ja eg like kalde soverom og veldig kalde dyner når eg legger meg, men dette var LITT for mye hehe

Husker en vinter for mange år siden, ja før me fikk Amira; Me hadde et sånn vindu som kunne åpnes helt slik at man kunne stå inne å vaske det, dette hadde eg da gjort om dagen og eg GLEMTE å lukke det! Når så Ali og eg la oss var det faktisk FROST på dyna! Me hadde ei sånn diger dobbeldyne
og den var gjennomSTEINKALD! Me krøp optimistisk under den uten så mange tråder på oss
og tenkte at dette går jo fint, men fytti i hel…..det gikk bare ikkje! Me ranet hvert vårt kleskap og Ali hadde t.o.m på seg ei lua for puta var jo også steinkald! Me sovnet fult påkledde i joggebukser
og ullgensere. Soverommet var fortsatt iskaldt da me sto opp neste dag! HVER gang eg nå lar vinduet stå oppe minner Ali meg på denne natta, ja for det er jo min feil – HVER eneste gang! hehe

Tja, kanskje eg skal gjøre noe? Eg skal kjøpe sånne servietter til moppen i dag! Ja eg er nødt for
å gjøre det litt lettere å tørke over gulvet altså! Det er ganske tungt å moppe med moppefille, ja for eg må bruke litt mer kraft for å holde filla på plass og DET takler ryggen/skulderen dårlig!
Med servietter derimot går det mye lettere! Det optimale er å sveipe over gulvet hver
dag når me har katt og det skal eg nå!

 


 


MEN DU FÅR HA EN FLOTT
MANDAG OG EN FIN UKESTART!

 

 

 


Setter veldig stor pris på om DU vil nominere meg til Vixen BlogAwards2016!
Eg faller inn under Livsstilblogger og du kan gjøre det
HER!
Man kan stemme helt frem til 17.november

 

 

 

 

 


Go`klem fra ei Optimistisk Vibbedille 🙂

#strikk #strikking #hekling #tøfler #julegver #slippers #christmasgift #strikkeoppskrifter

0 kommentarer

Siste innlegg