KNALLTØFF OG KJAPP LUE TIL KALENDEREN


I 23 tiden i går kwell pakket eg inn denne lua og la den klar på bordet til Jr. Den skal nemligen henge på klassens kalender og for håpentligvis faller den i smak hos den som får den. Jr likte den iallefall
og han var knalltøff med den på seg 🙂 Var ei god lue sa han 🙂

Den er strikket i Peruvian Highland Wool på pinnenr 5 mm



Oppskriften på denne er SUPER ENKEL og du gjør som følger:

Legg opp 96 masker, strikk 1 rett 1 vrang full fart 60 omganger rett opp, ok? Eg har 1 gjennomgående farge som er grå og så strikker eg annen hver omgang med en annen farger. Dette ble en typisk restegarn lue så det ble 5 omganger med hver av de forskjellige fargene.

Når eg hadde strikket 60 omganger begynte eg å felle:
Omg 1: *1 rett, 2 rett sammen* – Ut pinnen.
Omg 2: Strikk rett

Gjenta disse 2 omganger til du har nok masker igjen til å snurper!
Træ tråden gjennom og dra godt til å fest alle trådene!
VOLÀ og du har eg knallkul lue som passer både til gutten og jenter 🙂
Totalt går det i underkant av 2 nøster 🙂 BILLIG lue 🙂

Når Jr hadde den på dro han den nedpå ørene og luene hang litt ned fra toppen! Helt super 🙂

Merkelappen eg har sydd på har eg laget HER!

* * * *

Men nå må eg komme meg i ei buksa! Me skal svippe Jr på skolen før me durer videre ut til legen! JuHuuu det er endelig på tide å nappe ut stingene i tinningen og eg kan igjen greie håret skikkelig på den siden 🙂 Eg alltid litt redd for eg glemmer meg fort ut og det har vært på håret at eg ikkje har kjørt fast børsten hehe Kjenner jo ikkje noe til stingene så det er fort gjort, men nå skal de bort! Blir herlig!

Nå eg kommer tilbake har eg NOK en gave eg skal gi til en av dere! HO HO HO
Hvor GØY er vel ikkje det??
Gled deg så skravles me litt utpå dagen 🙂

KOS DEG OG HA EN
DEILIG FORMIDDAG!

Go`klem fra ei “Trøtt i Tryne” Vibbedille 🙂

#strikk #strikking #enkellue #strikkeikjapplue #gratisnorskoppskrift #peruvianhighlandwool

12 kommentarer

Siste innlegg