LYNKJAPPE JULEGAVER DE SISTE DAGENE!


SusanneS-vV
 

Ja nå nærmer det seg styggfort! Ja skal me se, i dag, i morgen, Hmmm *teller på fingrene* 5-FEM dager og når eg så våkner den 6. dagen er det på med NY pysj! JuHuuu Dvs at disse prosjektene her rekker du fint å strikke innen fredag, så har du god tid til trådfeste og innpakking 🙂 Slike smettesjerf er iallefall utrolig herlige å bruke og på pinne 6 med f.eks Nepal, ja DA går det fort da skal eg si deg!
Det er bare å jyve løst! Klar – ferdig – STRIKK!


MISS MARPLE SCARF

Bildet over

 

 

 



Patons

Slike tøfler er også kjappe og ikkje minst gode + at disse er jo EXTRA fjonge vil eg påstå! Du kan også lage dine egne Duskeballer om du ikkje får tak i fjuskepels 🙂 Kan jo faktisk bli ganske så lekre, ja eller morsomme – Alt etter som 🙂 Disse strikkes på pinne 5,5 så Nepal passer fint her også 🙂

 

CHUNKY SLIPPERS


 

Det kjekkeste og letteste nå er jo at BEGGE oppskriftene er GRATIS og veldig enkle så det eneste du trenger å gjøre er å bøye deg over sofaen og ta tak i den ene posen du har gjemt
og plukke frem passende garn 🙂 Ikkje verre enn det 🙂

* * * *

Hmmm ka skal eg angripe i dag da tro?? Trooor eg skal si meg ferdig med Julebaksten! Har en liten deig Sirupsnipper i kjøleskapet,  muligens eg bare får gang på den, men utover det er eg FERDIG!

I går fikk eg laget Bringebærflesket ferdig + eg trillet både Marsipan og Peppermynte,
dvs me nå har 15 sorter, 16 hvis eg kjevler Sirupsnippene 🙂 Burde holde det til 4 personer??
Eller 3 personer og så har du meg som plukker litt hehe Mor mi er helt OVERVELDET av alt det gode hun har fått og koser seg masse med det. Håper bare hun får litt besøk i Jula slik at det blir spist!

 

Peppermynte & Marsipan

Peppermynten er enkelt, men den tar noe tid! Du rører ut 2 ss mel og 1,5 dl melk i ei gryta, la dette få et lite oppkok slik at det blir en “grøt”, ta gryta bort fra plata, drypp borti mot halve flaska med Peppermynte oppi og kjør på med 3 pk Melis. Eg er litt forsiktig med den siste pakken og denne gangen fikk eg knadd inn ca 2,5 pk. Pakk deigen godt inn i plastikk
og legg i kjøleskapet noen timer. Deretter er det å lage kuler, jobb med litt deig om gangen.
(Ha resten av deigen innpakket!! Den tørker fort!)

Noen ganger må du kna den godt i hendene slik at den “smelter” litt. Dypp så kulene i sjokolade som du har smeltet sammen med Delfia fett og rull kulene til slutt i Melis – Oppbevares i kjøleskapet 🙂

Marsipanen er vanlig Eldorado fra Rema, rull, dypp i sjokolade og rull i kokos 🙂

HOGG INNPÅ!


Nei nei nei, eg har IKKJE laget GressHodet til Jul, men dette er altså MEISKULENE som henger ute til fuglene!!! Snakk om MILDT vær! Garantert rett før Snøklokkene spirer! hehe

Men Nå? Tror faktisk eg skal rusle inn på Amira sitt rom og pakke litt Julegaver! Må jammen få opp dampen hva angår papir og krøllesnorer 🙂 Masse Dilling! *Me Like*

Nå må du også SENKE skuldrene, rot litt inderst i skapet, hent frem litt (masse?) barnslig Juleglede
og ha en SUPER mandag, nå er det bare bitte litt til såååå er det FERIE!!! 🙂 Ho Ho Ho

 

KOoOS DEG <3

Go`klem fra ei Vibbedille med Barnslig Juleglede i magen 🙂

#strikk #strikking #smettesjerf #rillestrikk #gartherstirch #knit #scarf #slippers #smettetøfler #marispan
#peppermynte #sjokolade #juleglede #julekos #julesnop #julekaker 

4 kommentarer
    1. Blir helt matt av energien din ,he,he ! 16 slag!!! Du er kjempeflink 😀 Ha en fin dag !!💕🤗

    2. Det er det rareste jeg har sett he he
      tenker på Meisebollene dine..
      Det er jo helt vilt jo, når været er så milt at det starter og vokse gress på dem.
      Heheheheh
      Nei dette har jeg aldri sett fø, du å du så sprøtt.
      Ønsker deg en kjempe fin førjulstid videre.
      Ikke lenge igjen nå
      Følger deg på SnapChat.
      Jeg er MooKaaS på Snap 🙂
      Julehilsen sendes din vei

    3. Monica: Du kan si eg måtte gni meg i øya i morges når eg oppdaga det,må ut å sjekke hva søren det var som hadde skjedd hehe Veldig morsomt 🙂

Siste innlegg