MIN WIOLA HISTORIE…

 

Husker du denne?? Kanskje har du den selv? StrikkeNorge sto iallefall på HODET vinteren 2015
og ALLE skulle ha Familien Nr 5! Butikker og forhandler gikk tomme for spesifikke farger og knappene ble utsolgt på NO TIME! Hekkan for et styr! Ja, eg var èn av de mange som kastet
meg hemningsløst ut på Wiola Bølgen!

Akkurat og i dag befinner min Wiola seg i en Ubemannet Turnusgruppe…..Er i grunnen ganske tragisk og eg ofre faktisk jakken både en og og 2 tanker så og si hver eneste dag!
Er virkelig en jakke eg kunne tenkt meg å ha ferdig!

Min WiolaHistorie er ganske hektisk og noe dramatisk hehe Ja eg kastet meg jo over den og det var
0 problem å strikke den, ble faktisk ferdig med den rimelig kjapt og opplevde et knusende nederlag da eg prøvde den på og eg innså at eg burde hatt på bikini`en….Årets kjipeste svømmetur spør du meg + at jakken kunne dras rett av skuldrene…SÅNN er det stort sett ALLTID når eg strikker
raglan eller rundfelling nedenefra…..

 

 

 

 

Kontrollert og behersket la eg den fint til sides før eg la opp til Nr 2!! Denne gangen bare snudde eg oppskriften og startet i halsen! (Bildet over) DET gikk som en drøm og etter hvert dro eg pinnen ut av Jakke Nr 1 og gjorde kort prosess! Bolen på Top/DownVersjonen sitter pr i dag som et skudd
og eg har KUN ermene igjen….*Elendig Samvittighet*


Designet av Kristin Wiola Ødegård

 

Eneste minuset med denne jakken, noe eg ikkje er sååå begeistret for, er at den blir ganske tjukk!
Så tett mønster med Peer Gynt blir ganske kraftige saker og eg skulle ønske eg hadde testet litt andre garn, men men har mer enn nok tid til å evn gjøre det! Anyway, nå trenger du ikkje lengre styre med
å få tak i Familien Nr 5/ 2015, neida, nå kan du kjøpe den på Ravelry! Det er også nå på engelsk 🙂
Til glede for enda flere 🙂

WIOLAKOFTA
Bildet over
Opp til 126 cm i brystvidde


Dette er Wiola Nr 1, ALT for stor, ja du ser hvor vid halsen er! Her sklir skuldrene mine ut og på jakke Nr 2 kunne eg minke hele omkretsen med ca 20 cm! Snakk om skivebom hehe Får til tider spørsmål om denne jakken, ja hvor den er, om den er ferdig osv og som sagt så ligger den i en Ubemannet TurnusGruppe for øyeblikket 🙂 Eg har dratt den inn i stua ved et par anledninger for å ta tak i den,
men den har sagt men sikkert kommet seg inn på garnrommet igjen…..
Enn så lenge har den egen kurv med alt garnet inntakt så det er ABSOLUTT håp 🙂

Hvordan er det med DIN Wiola da? Har du en WiolaHistorie??

* * * *

JuHuuuu SNART helg – IGJEN!! KONGE!! Tror eg skal bevilge meg å SOVE litt lengre denne helga! Begynner vel å få kontroll på “Stå Opp” rutinene i ukedagene nå så eg tror det skal gå greit å sove NOE lengre lørdag/søndag, er jo ikkje egentlig nødvendig å stå opp 7.30 liksom…*Gjesper*

Etterpå nå skal eg få middagen i gryta! Jepp, Swisj Swisj så har eg nok eg gryte med
Spagetti Bolognè! hehe Takk og pris for “Dolmio” haha Spagettien koker eg ikkje før Jr er hjemme,
men greit å være halvvveis! Tror eg skal kjøpe meg ei neseklype!?!?! Ja det er jo det verste for meg når eg lager mat, eg blir så KVALM! Har funnet et trix da, ja i manko av neseklype, så eg kleiser godt med Mentholatum under nesa hehe Funker fint det 🙂 Dette er også en av grunnen for at eg lager middag så tidlig, ja for når eg så bare koker spagettien senere blir eg ikkje kvalm
og kan spise litt sammen med Jr.

Deretter skal eg ha meg en lang og varm dusj! Kjenner eg fortsatt er ganske trøtt etter en sløv dag i går så mulig eg tar meg en kwil!? Hmmm får se 🙂 Strikke skal eg jo også gjøre, klart det!

 

 

KOS DEG OG NYT
HELE ONSDAGEN!

 

 

 

Go`klem fra ei Optimistisk Vibbedille 🙂

10 kommentarer
    1. Wiolaen min er stadig i bruk:) Jeg strikket den jeg også da den kom ut, i Peer Gynt. Den er absolutt laget for kalde dager ja. Jeg strikket den nedenfra, men prøvde stadig og tilpasset etter hvert som arbeidet skred fram så jeg hadde mye færre masker til slutt enn det som stod i oppskriften.

    2. Har ikke Violakofta, men flere eldre kofter fra “Heilo/Rauma/Per Gynt ” tiden. Det er ikke ofte det er kaldt nok for å bruke dem —for å si det slik . Men —- disse koftene holder seg like fine– år etter år.

    3. Jeg må tilstå at jeg har sendt noen tanker ang Wiola-kofta. Men nå er jeg oppdatert. Gjør den ferdig! Du får sikkert solgt den til noen i kaldere strøk. Den blir jo kjempefin! Fem pluss-grader her også, men det er ikke mange dagene siden vi hadde nærmere tjue minus.
      Fortsatt god onsdag til deg!
      Klem

    4. Jeg har ikke noen kofter eller andre ting liggende på vent til å bli ferdig. Bor sånn til at det å få garn er ganske komplisert, og det er nok svaret på at jeg aldri starter på noe nytt før jeg er ferdig med det jeg holder på med. Men det har blitt maaange timer med opprekking for å få det til å passe. Dessuten synes jeg at garn er så pass dyrt at jeg har samvittighet til å bare ha det liggende der uferdig. Wiolakoften har jeg lenge sett på, og den er utrolig flott og tror det er kommet en ny utgave i tynnere garn, men mulig jeg tar feil.

    5. DU- jeg må bare spørre- når du velger å strikke ett nedenfra og opp oppskrift ovenfra og ned istede- “snur” du bare da? legger du opp så mange masker de avslutter med? plukker du opp til vrangbord etterpå, eller starter du med den?
      Når du strikker mønster strikker du da att og fram(med mønstret mot deg hele tiden men liksom gærne vei tilbake) håper du skjønte hva jeg mente 😉
      Liker bloggen din fordi du er så positiv og deler mye flott strikk 🙂 ha en flott dag 🙂 Lene

    6. Lene: Akkurat med denne Wiola`en la eg opp mindre masker og tilpasset maskeantallet mønsteret. Men ja, det blir som å bare starte i halsen i steden for nede og bare snu mønstert. Er ikkje så vanskelig, du tenker litt i starten og så går det i grunnen greit. Eg gjør det KUN på raglangenseren da, det er i grunnen veldigenkelt, da ØKER du jo bare i steden for å felle 🙂

      Håper dette kunne være litt til hjelp 🙂

      Ha en strålende fredag 🙂

    7. Har stikket Wiolakofte til barn etter oppskrift i Familien Nr 12 11. juni 2018. Den ble nydelig. Men det er et broderi på ryggen av en blomst. Man skal brodere “Jernbaneroser”. Det forklares ikke hvordan dette gjøres. Har googlet og spurt erfarne broderister, men ingen vet hvordan. Kan dere hjelpe meg med en beskrivelse?

    8. Gro Michelsen: Det kjenner eg ikkje til, men ta kontakt med Designeren selv på Facebook og spør. Hun heter Kristin Wiola Ødegård 🙂

Siste innlegg