ALLE HAR EN DRØM…

Alle drømmer…men HVA drømmes det om? Jo, de aller fleste drømmer faktisk om å vinne! Vinne en haug med penger og SÅ skal drømmer oppfylles…Hmm det får meg til å tenke. Trenger man seriøst en haug med penger for å oppfylle egne drømmer? Det burde da vel være mulig å få oppfylt drømmene sine uten en sekk med penger? Ja hvis ikkje ligger eg veldig dårlig an med mine drømmer…Ja eg mener, eg spiller jo ikkje Lotto en gang!
__________________________________________________________________________________

 

 

Da eg var 30 år trakk eg det korteste strået og flere drømmer gikk i tusen biten og det oppsto marerittlignende situasjoner i steden for, på det tidspunktet drømte eg KUN om èn ting: Å få livet mitt tilbake! Orke å være mamma og kone! Det er i grunnen ganske lenge siden eg drømte om akkurat det sist, nei eg har ikkje gitt opp! Langt der i fra, eg har bare innrettet meg og endret litt på drømmene.

Nå drømmer eg bare om en trygg fremtid hvor ting ganske greit ikkje blir verre. Drømmer om at drømmer ikkje lenger skal bli knust…jammen har mange i årenes løp blitt knust og me har ofte oppholdt oss på “ventestasjoner”, ja, rett og slettet ventet på å få lov til å fortsette…..
ja med det me drømmer om…

Selv om eg har et ganske godt liv og tilværelse var ingenting av dette MIN drøm da eg var 20….
Eg drømte ALDRI stort, men eg drømte om mye! En av drømmene var å gifte meg med en mørk mann (Check) den gikk greit, eg skulle jobbe som selvstendig næringsdrivende og bestemme selv, fikk til det også eg, men drømmen ble knust før eg virkelig fikk smakt på den…
Drømmer blir ganske enkelt knust mer enn en gang, du har nok opplevd det selv?

Men eg funderer litt på det første eg skrev; Ja at mennesker drømmer om å vinne penger for
å realisere videre drømmer…Litt trist at det er slik, ja at å oppfylle drømmer trenger man en haug med penger! Er me blitt kravstore?? I vår rike verden er me nok blitt det, man ser hva andre har
og drømmer om det samme. Mangen av drømmene folk har inneholder som regel store materalistiske ting, ja som koster masse penger…Selv drømmer eg om fred og ro inderst i sjela!

Spør et gatebarn i Brasil hva han drømmer om? Tror neppe han drømmer om å vinne millioner, ja eg tror faktisk svaret du får vil overraske deg!

 

Eg drømmer om mange barnebarn og en god alderdom, men eg drømmer også om å BLI NOE!
Ja, eg har slettes ikkje gitt opp det ennå selv om eg er voksen i alder, man kan aldri slutte å drømme! Så lenge det er liv er det håp sies det jo 🙂 Men hva eg skal bli, tja si det? Kanskje eg allerede ER noe?

Drømmer du? Eller er alle drømmer oppfylt? Har du gitt opp?
Hva drømmer du om?

Husk at livet er fullt av overraskelser og det er ALDRI for sent å få nye drømmer….

* * * *

Eg har i allefall hatt meg en lang middagskwil, ja det ble 2 timer og DA drømte eg! Ja eg drømte om at eg tok en kwil og ikkje fikk sove….ergo, da eg våknet følte eg ikkje at eg hadde sovet?? Hmmm Drømmer til stadighet slike drømmer eg hvis eg kwiler!! Hva er greia liksom??

Anyway, nå skal det virkelig smake med VARME boller! Jepp, eg bakte jo på søndag og nå tok en boller fra fryseren og skal lage et fat med boller, syltetøy og ost 🙂 En kosete kwellsmat, ikkje sant?
Er litt sugen på noe søtt, det blir eg alltid når eg har sovet! Lavt blodsukker??

Jaja den kwilen gjorde uansett godt og nå er eg så pass opplagt at eg tror eg finner meg en film og får litt fart på strikketøyet, Hmmm HVILKET skal eg velge i kwel da?? *Tenker*

KOS DEG OG HA EI
FIN KWELLSSTUND 🙂

Go`klem fra ei Vibbedille med drømmer 🙂

#drømmer #dyredrømmer #realistiskedrømmer #fremtiden

1 kommentar
    1. Selvfølgelig har en drømmer, hvis ikke er det ikke noe håp. Hvor store de drømmene er kommer vel i annen rekke. En må huske på å leve livet en har nå og ikke hige så mye etter hva som kunne ha vært eller hvordan det kan bli, men det er jo også viktig å følge drømmen så om en får muligheten så bør en grabbe den med begge hender. Jeg tror ikke de beste drømmene innebærer masse penger, en trenger ikke de for å være lykkelig.

Siste innlegg