PÅSKEPYNT – MORSOMT ELLER BARE MORBID??


Foto: Vibbedille

For 2 år siden falt eg pladask for disse herlig groteske kaninene! Klarte verken puste eller tenke før eg hadde garn og heklenål klar og eg heklet intenst i 2-3 dager for eg kunne da slettes ikkje gi meg med kun en! Nei, eg måtte ha en hel gjeng og en gjeng ble det 🙂 Ungene syns de var knallstilige, mens Ali var litt mer tvilende når han kikket på den andre noe mer søte Påskepynten! hehe



Foto: Vibbedille

Alle sammen har eg heklet i Østlandgarn på nål nr 2,5 – Dvs at de er skikkelig faste og gode og helt supre til å centre til hverandre her i stua, å ja det har blitt mange flyveturer på disse her 🙂

De er fylt med watt, detaljene er heklet i Silja og andre detaljer er klippet ut i filt. I hovedfargen går det ca 45 gr i hver figur og de er ca 12 cm høye og i rompa har de litt linser og erter



Foto: Vibbedille

Man har det da slettes ikkje mer morsomt enn man lager til selv 🙂 


Foto: Vibbedille

Eg ble sååå glad i denne gjengen, ja eg hadde ikkje hjerte til å pakke de bort så de står her i stua hele året. De har bodde en stund foran Tv`en, men nå er har de flyttet bort under Trollhasselen
som er pyntet med annen Vårpynt 🙂 Skjønne gjengen min 🙂
Skikkelig gøy å hekle, mye dill, men så verdt det 🙂

Noe for deg og din stue? hihi
I tilfellet så er det bare å finne frem garn og gjøre seg klar for årets Påske for oppskrifta er GRATIS!

 

FREAKY EASTER BUNNIES
Gjelder alle bildene over

 

 

* * * *

Hadde alarmen på 8 i dag men har tydeligvis sovnet igjen for klokka var over halv 9 da
eg endelig sto på kjøkkenet! SKJERPINGS! Dette må på ingen måte skli ut!
Satser på en frisk Jr på mandag og opp kl 6! Han føler seg bedre, men fortsatt vondt i ansiktet.

I dag skal eg digge til Taco, det er faktisk en god stund siden for det er ikkje min favoritt. Joa det er forsåvidt godt og eg spiser det, lager meg mer en Tacosalat på tallerken eg så går det bra 🙂

Er litt uggen i magen for noe eg VET eg blir dårlig av så er den sånn Pizza me hadde i går, ja eg tror det er ALT for mye fett i den?!? Så derfor tar eg det kuli på matfronten i dag 🙂

Dessuten må eg ut en tur nå etterpå…..man kan IKKJE lage Taco uten Tacokrydder!! Hvordan inni granskauen kunne eg glemme det?? Ja eg vet eg kan lage det selv, har t.o.m fått tilsendt oppskrift, men med de krydderene me har så trenger eg en morte for å lage det så da må det bli kjøpekrydder
i dag 🙂 Heldigvis har me en Joker rett ned bakken så eg renner ned med bilen i pysjen og får det hus.

Når eg så er tilbake bare kjører eg på å steiker kjøttdeigen og gjør alt klart, da er det bare å fyre opp kjøttdeig og stekeoven når me skal spise senere. Liker å ha ting klart eg! Mye av grunnen er fordi eg blir så kvalm av matlukta når eg lager mat og klarer ikkje å spise med èn gang. 

På strikkefronten har eg ENDELIG fått armene på tråd og er i full sving nedover øvre del av magen
og straks klar for å dele fronten inn til lommeøkingene. Går så fint atte og det BLIR så morsomt!!
Tror eg kommer til å trives godt i denne tunika`en 🙂 Ja ut over våren liksom 🙂

Men nå må en få gang her, ja for eg har både en skikkelig hårvask og dusj foran meg og det med et kne som absolutt ikkje vil funke! Hmm tro hvordan det blir å kjøre bil?? Håper eg ikkje må ta noen bråbrems! haha Satser på at Tananger sover og ikkje er ute å kjører hehe 
Me tastes senere, i mens må du ha….

EN SUPER LØRDAG!
KOS DEG OG NYT HELE DAGEN

Go`klem fra ei optimistisk Vibbedille 🙂

#hekle #crochet #freakyeasterbunnies #påskepynt #hekletilpåske #horror #morbid

6 kommentarer
    1. Litt morbide, men festlige.
      Her er det knallsol så det blir en strålende dag. Sov til 9 i dag etter ei urolig natt. Her skal det tas av for lommer. Kanskje den blir litt lang, men det er jo deilig med litt varme nedenfor også:)

    2. Wenche: Hvor mange cm strikket du etter at du satte ermene på tråd? For det er i tilfellet der du må trekke den inn. Min Selbu Tunika ble noe lang for det er så vidt armene mine rekker inn i lommene hehe

    3. Hei! Har ikkje vore innom bloggen din på lenge lenge. Flott design du har fått deg. Nå står du på lista over bloggar som skal besøkast minst ein gang per veke slik at eg ikkje detter av lasset igjen. Gleder meg!

Siste innlegg