STRIKK EN KJAPP OG ENKEL GAVE TIL DIN VALENTIN! -GRATIS


Solenn Couix-Loarer

Etter hvert har eg fått ganske mange unge lesere, dette gleder meg stort, ja siden eg ikkje er mer enn max 25 i hodet *fniser* Anyway, mange av de unge leseren snuser litt på strikkinga, flere av dere er allerede drevne strikker, men mange vil også veldig gjerne LÆRE å strikke-det varme et StrikkeHjertet!

I og med at eg begynner å få store unger selv så VET eg med sikkerhet at de unge i dag ikkje frykter engelsk, neida, mye av språket de bruker ellers i livet er jo overøst med engelske gloser!
Dermed satser eg på at ei engelsk (VELDIG ENKEL) oppskrift ikkje skremmer vannet av deg!?
+ at dette gjerne er den PERFEKTE oppskriften til deg som skyr og frykter engelske oppskrifter? 🙂

Dette er ei real PLANKEKJØRING og er PERFEKT som f.eks ditt ALLER første prosjekt, eller et prosjekt som du trenger fort ferdig fordi du har lyst å glede noen! La oss si du trenger en gave til Valentin <3 Ja til f.eks dama`di, ei venninne, søster, mor you name it! DISSE blir de veldig glad for!

Du trenger litt tjukt garn, ikkje FOR tjukt, men sånn ca på tykkelse med 80-90 meter pr 50 gram 🙂
Ja og pinne 5 🙂

PERFEKT for nybegynnere, ser du det? Eller for de som kan strikke, bare det at akkurat nå trenger du et prosjekt som ikkje trenger tenking, ja som du kan strikke i blinde liksom, dette er prosjektet for ALLE anledninger 🙂 Det beste?? Du kan starte NÅ! Oppskrifta laster du ned sånn–>
*KNIPSER MED FINGRENE*

Den er Gratis og eg er SIKKER på at garn, ja det…kremt...har du i søkk og kav, ikkje det?
Ja og 2 knapper, har du ikkje det er det bare å ta et dykk i garderoben, eg er sikker på at du har en jakke eller no du ikkje har brukt de siste 2 og da bør den sendes videre uansett 🙂
KA vente DU på!?? Bare spørs liksom….

 

 

PLUVIÕSE
Bildet over
GRATIS Oppskrift
Vanskelighetsgrad: Nybegynner/ også barn

 

 

 

 

 


Foto: Vibbedille

Tenke eg kunne vise de eg strikket, som forøvrig ble en vellykket venninnegave 🙂 Eg hadde på det tidspunktet Cascade ECO+ for hånd og det garnet var perfekt til disse pulsvottene 🙂
Garnet selges i 250 gr nøster – du trenger ca 50 gram og til gjengjeld kan du strikke flere +
at garnet er utrolig lekkert og herlig å strikke med 🙂

 

Det du OGSÅ kan gjøre, ja for du rekker jo egentlig ikkje å bestille garn OG strikke før Valentin, ja det er å BLANDE 2 garntyper! Jepp, si du f.eks har et par nøster “vanlig garn”, ja som Karisma, Østlandsgarn o.l så er eg sikker på du også har noe tynn alpakka? Ok, da er du på god vei med en PERFEKT og ikkje minst herlig blanding! Strikk med en tråd av hver på pinne 5 og eg tror du vil bli overrasket over hvor deilig DET blir 🙂 Extra Mykt og godt, ikkje minst varmt 🙂 Hmm nå ble eg i grunnen VELDIG fristet selv! Elsker den blandingen der altså….har brukt den flere ganger selv, ikkje til disse pulsvottene, men til CALORIMETRY – Dette er også en oppskrift som er godt egnet til nybegynnere, men strikk noen pulsvotter først og så kan du prøve deg på denne. Den tar et lite skritt lengre,
men absolutt overkommerlig 🙂 Masse GØY for en nybegynner her på en LørdagsMorgen 🙂

* * * *

Eg sitter bare her å NYTER det eg, ja siden det er lørdag kunne eg uten problem bevilge meg litt lengre tid i senga, eller, lengre ble den vel nødvendigvis ikkje…..bare litt forskjøvet hehe
La meg senere enn normalt og våknet av meg selv halv 9, alarmen sto på 9- DEILIG!

Fikk bakeoversveis og et realt klask i pannen da eg entret stua! SNØ! Ja det var SNØ ute! Så med èn gang for meg klunk is og villmannskjøring kl 8 mandag morgen, men HELDIGVIS ser det nå ut for at SOLA har tatt på seg jobben med å løse det problemet! *Puster lettet ut*

Eg VET at dette blir en skjønne lørdag for Amira kommer her og skal være sammen med oss 🙂
Eg skal svinge noe kyllingfilè og tilberede det med Pesto, ja du kjenner oppskriften fra før og du finner den HER vettu 🙂 Bare denne gangen skal eg eksprimentere! I steden for Pinjekjerner skal eg prøve meg på hakkede skolde madler 🙂 Blir sikkert bra det også, ja for hvem liker vel ikkje rista mandler? Mmm og når de piffes opp med masse hvitløk og pesto? Hmm det kan neppe gå galt 🙂

Ok, nå har eg snart skravlet hull i hodet på deg så eg skal ta å rulse ut på kjøkkenet og starte dagen!
I går GADD eg ikkje ta ut av oppvaskmaskinen så det skal eg gjøre før eg tilbereder kyllingen, salaten lager eg når Amira kommer for eg glemte jo Fetaosten så det plukker hun med seg hihi
EG kan jo ikkje huske på alt heller!

Når middagen er under kontroll skal eg retten og sletten bare sette meg ned på ræva og NYTE denne flotte dagen! Ka du tror?? Her skal me bikka 0`en og begynne å stige på plussgradene + det er meldt SOL! Søren ikkje verst, ja for det har vært ei KALD uke! Ja når eg må ha ULLHANSKER på meg for
å klare å holde i rattet på bilen + at eg må skru Rompevarmeren på fult! DA er det KALDT da!
Men ok, me får heller skravles mer utover dagen! 🙂 


 

HUSK: Du KAN du også! Selvfølgelig så KAN du det!

 

 

 

KOS DEG MASSE OG HA EN
FORTRYLLENDE OG HERLIGE
LØRDAG – HELE DAGEN!

Go`klem fra ei Glad & Fornøyd Vibbedille 🙂

#strikk #strikking #knit #Knitting #pattern #freepattern #strikkeoppskrifter #gratisstrikkeoppskrifter #gratis #pluviose #calorimetry #pulsvotter #hårbånd #pannebånd #cascadeeco+ #nybegynner #strikkenybegynner #enkeloppskrift #engelskstrikkeoppskrift #kyllingmedpesto #lørdagskos #allekan #dukan

3 kommentarer

Siste innlegg