GIVE IT TO ME – NY STRIKKEGENSER FRA ISABELL KRAEMER


Isabell Kraemer

Det oppstår virkelig pustebesvær og åndenød hver eneste gang eg ser Isabell kommer med noe nytt! Ja eg dåner jo litt også kan eg legge til og hjernen spinner som et lykkehjul og garn er allerede under planlegging! Jepp, har vel i grunnen kommet frem til at det går supert, ut i fra orginalgarnet, å strikket
i f.eks Kauni og eg tror gjerne du også fint kan bruke Holst Supersoft, muuuulig du bare må opp en størrelse. Sier bare EN ting: Strikk prøvelapp 🙂

Ang Kauni……Troooor eg er HEKTA der altså!? Eller eg vet vel det……jaja….du får bedømme det selv ut i neste uke…..ramler nok litt i postkassa mi…kremt…..host

 

Det som er litt med Isabell sine mønster, liker du et ja så liker du garanter ALLE designene!
Det er mange likhetstrekk, men så lenge eg digger utgangspunktet, ja så kan hun bare kjøre på for min del! Hennes gensere ligger perfekt over mine skuldrer 🙂 De er enkle å strikke og når de starter oppe
i halsen med raglanøking vil de passe alle vil eg påstå! Det er jo som eg har sagt 100`vis av ganger bare til å øke til den passer under armene dine og vips så strikker du den så lang du vil ha den, PERFEKT å bare strikke den ned til midt på låret f.eks, ja hvorfor ikkje? Tunika er supert nå til våren 🙂

(Sånn, Vips så var oppskriften kjøpt og lagret! MoHaaaa)



Isabell Kraemer

Isabell Kraemer er også en av de som virkelig kan lage KAOS i kurvene mine! Ja de går liksom foran det meste….TRAGISK….men akk så FANTASTISK! He me det ikkje gjilt vel!??

 

Aamu
Bildene over
Opp til str 50″/ dvs 126 cm rundt brystet

* * * *

LØRDAG og minste mann i huset vekket meg kl 7!!! Han sto på magen min og knikket snuten og hele seg rundt i ansiktet mitt mens han murret og ga tydelig beskjed om at NÅ var det virkelig på tide å stå opp! Eg forklarte han med en streng stemme at det var lørdag og at han fint måtte holde seg i ro minst en time til…..Eg snudde meg og tok dyna over hodet, ja for eg skulle i det minste sove til klokken 8! Han er så UTSPEKULERT!! Han kravlet UNDER senga, den er sånn typ max 10 cm over gulvet,
der spilte han virkelig på de rette “strengene” og det ljomet gjennom senga!! Klarte å “holde meg” til kvart på 8, men eg måtte bare gi tapt for sjefen i huset og stå opp hehe Han e jo så skjønne skal vites!

Har vært våken noen ganger i natt, ja for eg har liksom ikkje klart å flytte på høyre foten! Har nå skikkelig vondt i kneet så det ble FOR mye gåing i går vil eg tro OG bilkjøring! Det er akkurat som eg har TANNVERK fra midt på låret og ned til midt på leggen….SKIKKELIG ubehagelig!
Tidligere når dette har skjedd har det kun stått på noen dager og så har hevelsen gått tilbake,
nå har det vært “stabilt” vondt i nesten en måned….

Greia er at hver gang eg har gått til legen når det er vondt er beskjeden: “Det er bare en bit av menisken som setter seg fast og når smellet kommer så er biten borte”. Det smeller hele tiden nå, kneet blir nesten helt stivt og det er skikkelig ubehagelig å trø på foten! Hmmm

Neste uke må eg uansett til legen for å ta et HAV med nye prøver fordi eg skal på Nyreavdeling
i begynnelsen på mars. Tenker eg tar en “vanlig” time hos fastlegen samtidig for NÅ er det på tide å se på dette på en skikkelig måte! For et par tre år siden tok eg MR og da viste det seg at menisken smuldret liksom….Men nå er det egentlig bare enda verre….IRRITERENDE VONDT!

Sånn, der var dagens klagekvote brukt opp! Nå over til STRIKKING igjen! JuHuuu i går kwell fikk eg begge lommene på tråder og nå er det bare beine veien ned ca 20-25 glattstrikk ned til vrangborden. Skal prøve den på for eg vil at den skal stoppe litt over kneet, mer sånn lårkort liksom 🙂
Dessuten ser eg for meg noen FARGERIKE og gøyale detaljer som eg tror kan blir skikkelig STILIG! Dette kommer garantert til å bli TIDENES Gladeste Still Light! + at eg blir bare mer og mer glad i Kauni! Eg syns det er sååå mykt og godt å ha på seg at eg er DØNNN forelsket! Måtte liksom innom GarnKorgen igjen før eg la meg i går…..Det som er sååå HERLIG er at det er så vanvittig drøyt! Regner med at det holder med 2 nøster til selve kroppen er ferdig og at eg trenger nye nøster til armene – dette blir altså en utrolig BILLIG Tunika! Hos GarnKorgen koster Kauni 72 Svenske kroner noe som betyr ca 68 norske kroner, har ikkje sett det billigere andre plasser? Husk at det er 150 gr nøster og det er totalt 600 m pr nøste 🙂
Digger det
<3 

Anyway, tiden er inne for et raid på badet! EN kjapp dusj etterfølgt av et knekkebrød og dagen blir nok fine den 🙂 Siden Jr snudde rundt på HelgeMenyen i går blir det ChiliSuppe i dag 🙂 Heldigvis veldig kjapp å lage og den varmer skikkelig i en litt frossen kropp:) Me kan kosa oss <3 

KOS DEG MASSE OG HA
EN MAGISK LØRDAG!

Ps: Skriv et kort eller 2 🙂 Det skal eg 🙂

Go`klem fra ei Glad og Fornøyd Vibbedille 🙂

#strikk #strikking #knit #knitting #isabellkraemer #pattern #strikkeoppskrift #topdowngenser #raglan

10 kommentarer
    1. Ååååh, så flott – å Kauni har eg strikka masse av, bare elsker det garnet😍 Ønsker deg og dine ei super helg🌺

    2. Hva betaler du i frakt når du bestiller fra Garnkorgen? og hvor mye kan du handle for uten å måtte betale toll? Jeg fikk akutt lyst på Kauni….. 😉

    3. Marianne: Da eg kjøpte 2 nøster nå sist betalte eg 40 kr i frakt, nå bestilte eg en del mer (Tror det var 7 stk) og da ble det 120 kr. MEEEEN eg glemte jo helt ut den Toll greia!!! Woops! Håper det sklir gjennom tolla usett for grensen går jo på 350 kr inkl frakt hehe Tabba meg muligens ut der ja….Kremt…..

    4. Hei! Kan man få Isabel Kraemers mønster på norsk?
      Har funne nokre flotte gensere på ravelry jeg ønsker prøve! Hun har masse flott!!

    5. Takk for info!:-) Har bestilt 3 mønster til å begynne med no;-) Bestilte fra hennes side…Man kan vel bestille fra Ravelry også…Vet ikke hvor lang tid det vil ta før jeg får mønstrene…hm..litt utålmodig etter å begynne kan man si;-) ikke minst vite hvor mye/type tråd jeg skal ha ol;-)

Siste innlegg