STILL LIGHT – FINESTE KJOLEN I SKAPET!

JuHuuuu Still Light`en ble ferdig i tide til en flott VÅR dag! (Det er meldt snø i morgen da…..)
Ali ville på tur så da tok me turen ned til Hestholmen, men med 2 + grader og ganske bra vind fra nord ble det ISkaldt! Så ikkje la deg lure for eg skamfryser på bildene hehe

 

Kan ikkje få sagt NOK hvor fornøyd eg er med denne, super i størrelsen og lengde så JEPP
det er opp og avgjort: Det blir i allefall 2 til i Kauni! JU BETT!

 


Litt fakta: Den er altså Strikket i Kauni 8/2 og totalt på bolen (utenom inni lommene)
gikk det CA 400 – 450 gram. I utgangspunktet hadde eg 2 nøster rødt og 2 nøster rosa, men det er ikkje sååå mye som gikk av nøste nr 2 til hver farge + noen får gram av hver farge inni lommene.

(Finner ikkje garnvekta mi!!)

Eg har strikket den i størrelse Smal da den er noe stor i størrelsen.
Pinne 2,5 på vrangbordene og nr 3 på resten 

Som vanlig OPPFORDRER eg deg til å strikke nettopp denne kjolen/tunika`en! Lag din egen slik eg gjør så får du noe ingen andre har! Oppskriften kan du altså da kjøpe HER!

Bare slenger ut litt bilder eg 🙂

 

 

Etter turen på Hestholmen ble det en svippas på Rema, ALDRI mer på en lørdag! HEKKAN for folk det var der da! Det var i grunnen mest for at Ali skulle se hvordan den var blitt med nye eigere 🙂
 

Nå er Ali i sving på kjøkkenet og tester ut det nye kryddere! Kibbe på meny`en i dag så eg må rusle ut på kjøkkenet å smake 🙂 Jr er ute med en kamerat enn så lenge er det ganske rolig her hjemme 🙂
Tror eg skal ta å strikke litt eg for eg er så sliten…..Føler faktisk eg har vært på fjelltur i 3 mnd….HAHA

 

 

 

 

KOS DEG OG HA EN
STRÅLENDE LØRDAG!

 

 

 

 

 

Go`klem fra ei KJEMPEFORNØYD Vibbedille 🙂

#strikk #strikking #stilllighttunic #kjole #strikkekjole #vårensfinestekjole #vårkjole #striper #rødtogrosa

13 kommentarer
    1. WOW!! Den blei skikkelig lekker 🙂 Har en Still light i alpakka garn som bare venter på at ermene og lommene skal strikkes ferdig… men den blir altfor stor til mæ… derfor har den blitt liggende. Kanskje det e like greit å starte på en NY? Og Kauni… ja det e bare hærlig det garnet 🙂 Supre bilda av dæ va det og 🙂 Klemma fra Sophies verden 🙂

    2. Alle hjerter gleder seg no som du fekk gemalen heim i god behold 😀 😀 det er deg altså så vel unnt!!! Og den Kaunien der blei berre RÅLEKKER! Stå på, følg inspirasjonen din vidare! ❤️❤️❤️ 👍

    3. Grete Sophie Høvik Ulvang: Takke di takk 🙂 Har også en AAALT for stor en for noen år tilbake som ligger halvferdig! Strikket den i L, så du må nok bare starte på en i EXTRA SMALL 🙂 Tro meg 🙂

    4. Utrolig lekker den ble. 🙂 Må nok på min turnusliste etter hvert. 😉
      Du kler forresten rødt og rosa utrolig godt. 😀

    5. Kristin Slettum: Det var skikkelig GODE farger å ha på seg 🙂 Jepp, du får starte en Still Light Turnus 🙂 Du må jo ha en jobb skal vites 🙂

    6. Kjolen ble kjempe fin 💖. Gratulerer 💖. Lurer på om jeg ikke skal starte med en ny. Jeg har en liggende som jeg strikker i Østlandsgarn, og har bare lommene igjen, men tror jeg har mer lyst på en i Kauni (evighet siden jeg begynte på den, og fikk hjelp av deg underveis). Burde kanskje få ferdig noen prosjekter først, men garnet har jeg jo så da gjør det ikke noe 😄. Din ble veldig fin 🙌🏼. Godt at Ali er hjemme, kos dere masse 🙋💖😊

    7. Utrolig flott og veldig fin på deg😀Kunne ha tenkt meg en slik, men det tror jeg vil ta år. Må ha stor størrelse. Senk skuldrene nå, og hent kreftene inn igjen.

Siste innlegg