HVORFOR IKKE HEKLE ET GULVTEPPE?? – OPPSKRIFTER

Ira Rott

Sett noe så festlig og gøyalt?? Tro om ikkje Ali må ha en påfugl ved siden av senga som han kan trø på når han står opp haha Eg tror han hadde BESVIMT! Der i mot på et barnerom er det jo helt FANTASTISK! Ikkje det?? Nå har eg lagt ut de 3 eg likte best her, men hvis du sjekker ut Ira Rott sine design på Ravelry vil du finne masse flott og morsomt 🙂

 

 

 

PAVO THE PEACOCK RUG
Bildet over
Str 124 cm X 83 cm

 

 

 

 

 


Ira Rott

Et matte til Garnrommet? Midt i blinken!

 

BAA BAA EASTER LAMB RUG
Str 142 cm X 81 cm

 

 

 

 



Ira Rott

 

SPIKY THE STEGOSAURUS DINO RUG
Str 142 cm X 82 cm

 

 

 

* * * *

Nå skal me straks sette bilen inn på en liten service, jammen godt me fortsatt har den gamle hehe
Der etter må me løse et DILEMMA!

Da Ali reiste til Libanon kjøpte han en del dollar, da han kom hjem hadde han noen 100 dollar seddler med seg så i går kjørte me til banken hvor me kjøpte de, ja for me ville veksle de tilbake….HAHAHA Skulle neste tro me sa me trodde på Nissen, for DET var jo et selvfølgelig ikkje mulig!?!? Hvorfor??
Nei, de hadde IKKJE penger i banken….ingen banker hadde det lengre…..Ok, hva gjør me med alle disse dollar`ene da? Spurte eg, Nei det visste de ikkje…. ER DET MULIG!???
Syns seriøst det er hårreisen! Eller er det eg som ikkje følge med??

Etter et søk på nett skal det visst være et “Kontor” som kjøper/selger Valuta inne i Stavanger så det må me nesten sjekke ut, men eg kommer fortsatt ikkje over at INGEN banker lenger har noen form for penger! Syns det virkelig helt idiotisk eg! De kunne i det minste hatt en veksleautomat!?!?!

Ellers planer, Hmmm Jr skal trene fra kl 18-19.30 og da tenkte me å rusle litt rundt i Hafrsfjord så lenge! Hekkan det er lenge siden! Tror det kan bli en frisk tur selv om sola skal delvis være til stede!
Er tross alt ikkje mer enn 4 grader! Tenker det kan være godt med en kaffi på en benk ved sjøen! Velger å være optimisti og at me ikkje fryser ræva av oss!
SITTEUNDERLAG bør eg vel nesten ta med!

Men da får eg hoppe i noen “filler” her så mye at me kommer oss av sted 🙂

KOS DEG OG HA EN
FIN DAG SÅ LENGE 🙂

Go`klem fra ei Vibbedille ved Godt mot! 🙂

#hekle #crochet #rug #gulvmatte #heklegulvmatte #pattern #hekleoppskrifter #barnerom #interiør

16 kommentarer
    1. Ingen banker som har penger ??? Jeg har opplevd når jeg har vekslet at de tar med et kort og tar ut pengene i minibanken 😉
      Ønsker deg en fin dag 😉

    2. Hihi…. ja, verden er ikke det den var sier bare jeg. Kan du ikke be banken å veksle pengene og sette de på konto, og så ta de ut. Husker du da vi samlet småpenger/mynter på et glass el l og så tok de med til banken som talte de opp og du fikk sedler …. det gjorde vi her vi bor ! Fikk beskjed at vi måtte telle de selv og fikk med oss noen plastdingser som vi måtte legge de inn i og ta med til banken. Håper det ordner seg for dere.

    3. Ja er d ikke fælt at de ikke har penger? Noen banker her har d. Men de har automater/minibanker som tar i mot sedler her har j sett

    4. Eivor: De tar ikkje i mot penger, det finnes ikkje en seddel i banken utenom i minibanken. De har automat hvor man kan ta ut dollar, men ingen ordning for å veksle fra dollar til kroner. Syns det er helt sprøtt eg! 🙂

    5. På utsiden av banken på madla amfi så er det en maskin som du legger pengene inn I, så kommer de på konto. så tar du de ut etterpå I vanlig bank.

    6. Siw: Fikk bare til svar at de hadde ikkje penger i banker utenom i automatene og at de ikkje lenger vekslet utom det du kunne ta ut selv i minibanken. Er i grunnen ganske idiotisk spør du meg 🙂

    7. Ann Kristin Jakobsen: Ringte til Madla nå og man kan ikkje legge Dollar i maskinen og få de inn på konto, men det er en bank som heter Forex inni i Stavanger, DER kan man veksle – STOR Jubel 🙂

    8. Eg blir så oppgitt når eg les slikt! Eg bur på ein liten stad med ein heilt kurant lokal sparebank. I haust hadde eg ein del eurosedlar att frå ferien som eg ville veksle inn. Det tok dei imot og sette inn på kontoen min – utan diskusjon. Lurer på om det har kome nye reglar i år for slikt…?
      Kvifor skal livet bli så VANSKELEG etter kvart som det blir meir og meir moderne? (tankekors…)

    9. Håpløst med pengeløse banker, selv om de da slipper å bli rana….
      Den dino’en var magisk! Elsker den!
      Strålandes dag videre.

    10. Eg hadde et raseriutbrudd da vi skulle veksle inn pund i vår egen bank.Ærlig talt for drittservice,kunne i det minste hatt automat.Vi opprettet konto i Nordea for de hadde nemlig veksleautomat. Bankene vil ha pengene våre,krever gebyrer i hytt og pine ,men å hjelpe oss med valuta nei det e vanskelig.Ha en strålende dag anyway!

    11. Det er tragisk for tida! Men det stemmer ikkje at ingen bank har penger, i Hjelmeland Sparebank får me heldigvis penger ennå.
      Knallfine tepper du hadde funne!

    12. Wenche: Ja det er nok ennå banker m/penger på mindre plasser, men her iine i byen og kommunene rundt er det ingen! Helt utrolig!

    13. Astrid: Det er mange automater her også for alt mulig, men IKKJE som tar i mot dollar og gir igjen norske. Hun her i banken var også vemmelig så på meg som om eg var dum da eg spurte og hun svart sånn kleint: det er lenge siden bankene hadde penger sist…..Snakk om dra til trynet!

    14. Å, hjelpe meg…fikk hjertebank av både sauen og dinosaurusen. 😀
      Tror jeg må lage de altså. <3

Siste innlegg