ONE PIECE – NORSK STRIKKEOPPSKRIFT


Anna & Heidi Pickles

Eg har lenge drømt om en OnePiece til meg selv og har fortsatt ikkje gitt opp at den perfekte oppskrifta skal dukke opp 🙂 Der i mot er det GØY å se at det fortsetter å kommer flotte oppskrifter i stadig større størrelser, så ja, man nærmer seg for denne over her går opp til 10 år 🙂 Er du veldig slank så er det jo beine veien og bare til å forlenge den her og der 🙂

Kjør på sier nå bare eg, det finnes ikkje bedre plagg!

Eg er en STOLT eier av etter hvert ganske mange OnePiece i stoff da og det er skikkelig DIGG!
Har fortsatt en på ønskelista, nemligen DENNE!
Amira kjøpte en slik jakke til meg i rødt, hvitt og blått så mulig eg heller skulle valgt
DENNE?
Aha skikkelig herlig! Nå er det jo også tilbud! *Me Like*

HELLO ONESIE!
Bildet over
Str 0/3 mnd –> 10 år
Norsk Oppskrift

 

 

 

 

 


Vettu? Eg har omtrent IKKJE tatt i strikketøyet siden Ali kom hjem! Det har mer eller mindre gått
i ett! Travelt rett og slett! Har hatt det gøy da, men fy søren det tar på altså! Er temmelig fornøyd med hva me har fått gjort og nå gjenstår bare resten hehe Dvs Vaskerommet, Garnrommet og sist,
men ikkje minst GARASJEN! hehe Planen er å bare få hjem en Container når det nærmer seg sommer og så skal det KASTES! Det trengs med jevne mellomrom og da er det så enkelt hvis man har en container som man kan kaste alt oppi! Har hatt en slik oppryddning før og jammen fikk me renset opp! Det var sist Ali var i Libanon for 5 år siden når ungene og eg skrellet her hjemme
og byttet rundt på soverommene 🙂 Nå er tiden inne igjen 🙂

Eneste plan me egentlig har for sommeren så langt er at me skal kjøre til Stord i Juni 🙂 Da skal me kjøre Jr til Sommer/Treningsleir med Tae Kwon Do`en. Han skal trene 3 ganger til dagen i 1 uke og så kjører me opp igjen å henter han. Det skal bli skikkelig KOSELIG! Kjekt å være på biltur 🙂

Jr har siden han var liten drømt om en DyreparkTur, KANSKJE me får det til i Sommer!??
Det er jo lov å håpe, bare synd at noe så gøy skal være så vanvittig dyrt! Eg mener, om me velger f.eks å reise med begge ungene kommer det på nærmere 2.000 kr!
Det er neimen ikkje parken for alle egentlig. Synd!

Anyway, eg gleder meg som eg unge nå fremover! Krysser pinnene for at været blir fint (Varmt??) nå
i Påsken slik at me kan potle ute på terrassen! Gleder meg til å vaske blomsterkrukkene, shaine de litt opp med spraymaling og fylle på ny jord og få hjem litt (mye??) blomster 🙂 Like KOSELIG vært år
og abslott like TRIST når sommeren blir regntung og blomstene drukner! MEN, eg er og blir opptimist og satser på sol og blå himmel hele veien 🙂 Hver år har eg så lyst til å plante litt grønnsaker som salat, reddiker, neper og sukkerteret + noen krukker med krydder, MEN me får se hva me får til.
Uansett hvor stor nederlag det blir når været blir feil er iveren like stor hver eneste vår 🙂
Rart hvor fort man glemmer 🙂

Nå har me i allefall senket skuldrene og skal ha noen hviledager før me fortsetter, Ali har krøpet litt under dyna da han er helt gåen i nakken etter tak/flisevasking i går! Han tok den ganske langt
kan du si, men fy søren badet skinner i dag 🙂 

Eg skal bare sitte her å NYTE og potle litt med strikketøyet, men vettu HVA som murrer i kurven her!?? Du tror kanskje det har klikket for meg, men eg er FULLSTENDIG gira på å starte på en ny Still Light!!! Ahaa den er bare så gøy å strikke! Kommer aldri til å bli lei! Spørsmålet er bare HVA skal eg gjøre denne gangen!? Ja i forhold til farger og design! Har lyst på en eg kan kalle HUMLA! haha
Eg ser den helt klar i hodet og eg tror du hadde smilt bredt om du det samme som meg!
Fy søren DET hadde vært KNALLKJEKT!!! Hmmm eg må legge tanken litt til sides hvis ikkje
så er den på pinnen så snart eg snur ryggen til!

KOS DEG NÅ LITT!
SLENG BEINA HØYT OG PUST UT 🙂

Go`klem fra ei Tilfreds Vibbedille 🙂

#strikk #strikking #onepiece #norskdesign #norskstrikkeoppskrift #nyttprosjekt #ullbukse #knit #knitting #pattern

11 kommentarer
    1. Måtte bare le her jeg sitter 😁Du snakker om en ny still light, og da som humle🐝 Jeg ser det helt klart for meg ,he,he . Blir spennende og se hva du gjør!! Klem

    2. Dattera har en sånn Marius onepiece og er veldig fornøyd! Hvor har du fått tak i jakke? Er det for i den?
      Ha en fin dag!

    3. Soline: Det er ikkje akkurat for, men den er litt tjukk/Kraftig? og skikkelig herlig. Hetta er foret da og er rød inni. Amira kjøpte den til meg hos RusseService da hun var Russ, så du får alliere deg med noen som er russ til våren for det er visst ikkje andre som selger de.

    4. Grethe: Hysj og ikkje si det til noen…….eg havna på galeien i kwell og la opp til denne Humla…..Sukk og stønn så GØY! hehe

    5. Hvis du skal strikke en ny Still Light så hadde det vært supert om du lagde et step-by-step innlegg av prosessen med den! Øking, lommer osv. 🙂 Bilder av de ulike trinnene vet du? Please?? :)))

    6. så flott strikkebuksa di ser ut..Nå har du lokket meg utpå også..strikker i sandnes alpakke.var tenkt å prøve holstgarnet men, men hadde disse nøstene liggende…1 rett og 1 vrang og hele fjøla her…strikkehjerte til deg

    7. Line: Siden det er mange som har spurt om det samme skal eg gjøre det 🙂 Kan starte i dag, siden eg….kremt…..startet på Still Light Nr 6 i år!!! 🙂 Hjelpe det meg 🙂

    8. Anbefale strikkebutikken pa bytune nar du fere te stord bur I nerheten,den e stor og ganske fine..

Siste innlegg