LEK MED GØYALE KJOLER – STRIKKEOPPSKRIFT


Happuscraps/ Design: Oomieknits

Det er vel bare å kjøre på med morsomme og gøyale kjoler, ikkje det? Ja eg mener, du er vel kommet litt i seget nå og klar til å møte Sommeren med et STORT Smil!?? Vet at EG er det om ikkje annet 🙂 Finn frem de sprøeste og morsomste fargene du liker og bare kaste deg ut i det! Ikkje se deg tilbake 🙂
Om ikkje sola kommer til å skinne så gjør i allefall DU det!

Hvis du fikk med deg Step By Step Innlegget ang Still Light Tunic i går og ikkje helt vet hvordan du skal angripe den når det kommer til farger, mønster og ikkje minst garn kan du bare ta en titt HER!
Da har du MANGE sider og enda flere tunika`er å bla gjennom!
ALLE er Still Light i alle farger og kvaliteter. Greit å få litt tips og ideèr 🙂

 

 

 

LADY BULLE
Bildet over
Opp til str 44″

 

 

* * * *

Fredag morgen og me har i grunnen tatt HELG! Joa, me må hente hjem litt HelgeKos, eller,
det er også en mulighet for at me gjør det i morgen – Får se 🙂

Jr har vært skikkelig syk hele uka, men i går bare MÅTTE han gå! Han skulle hospitere på videregående og DET ville han ikkje gå glipp av selv om han havnet på en linje som er så langt fra det han vil studere som overhode mulig: Nemlig Helsefag, men han hadde det kjempegøy!

Han var skikkelig dårlig da eg hentet han og når me kom hjem svelget han kun litt middag og forsvant under dyna og sov til kl 21!!! Han bestemte selv at han ikkje ville på skolen (hospitering) i dag for formen er elendig og når han selv bestemmer det er han jammen ikkje god altså! Nå håper eg bare at han blir bedre i løpet av helga slik at han får med seg siste uka før Påske!

DET gikk opp for meg i går ettermiddag, ja at det er FERIE neste fredag!! Her i huset får ungene Påskeegget første lørdag i ferien for da koser de seg med det hele ferien og eg har ikkje kjøpt noen ting ennå!! Eg som alltid er tidlig ute! Jaja det viser jo bare hvor travelt me har hatt det! Eg får starte fra mandag av heller så kommer eg nok i boks 🙂 Koselig å digge til egg, tro om noen har tilbud på snop!??
*Minnes GALSKAPEN fra i fjor* hehe

Du og alle de andre som flippa helt ut og ville starte på Still Light i går er GALSKJØNNE! Det sklei inn med meldinger og bilder i hytt og gevær i grå! Tusen spørsmål om bla garn og pinner! DET er sååå gøy! Ser ut for at me blir en real gjeng som NOK en gang kaster oss over pinnene i fellesskap!
Så hvis DU også vil bli med å strikke Still Light Tunic, finn frem garn og bli med på en fargerik ferd!

Eg skal love at eg legger ut bildene av ALLE Tunika`ene hvis dere bare sender et til meg, så kan me har en sånn Kavalkade! Hadde ikkje DET vært gøy!?? Ja så kan me vise alle skeptikerene at engelske strikkeoppskrifter er da ingenting å være redd for! Snarere tvert i mot!

På tide å komme seg i litt klær så får me se hva det blir ut av denne dagen! Ute plask regner det så det frister kun med innendørs aktibiteter, men til gjengjeld skal gradene påå til 12+!! WOW!
En ting er sikkert og det er at eg SKAL strikke striper og kose meg 🙂

 

KOS DEG OG HA EN
STRÅLENDE FREDAG!

Go`klem fra ei HelgeKlar Vibbedille 🙂

#strikk #knit #pattern #strikkeoppskrift #dress #minikjole #tunika #tunic #gladefarger #farger

8 kommentarer
    1. Ah, tror jeg må ha meg en Still Light jeg også. Har hatt lyst på en lenge, men har hatt “lommevegring” har aldri strikket lommer før.
      Tror jeg må hive meg på nå som du har steg for steg. Engelske mønstre er ikke noe problem, synes i grunn de ofte er lettere å lese enn norske. Men så var det de lommene da, sikkert ikke noe problem, det er nok bare jeg som har bestemt meg for at det sikkert er vrient 😝
      Men jeg har ett spørsmål til deg, jeg husker du bestilte Knit Pro pinner fra England for noen år siden, men husker ikke hvilken nettbutikk det var?
      Er på jakt etter Knit Pro wire sett til å blokke sjal med, og håper at jeg kan finne det der.

    2. Jeg sitter her på hytta, og har sykt lyst til å være med på galskapen 😍. Har garn hjemme, men skal ikke hjem før på søndag 😅. Dette blir en tøff helg 😂

Siste innlegg