BARNEGENSER ETTER MIN SMAK – NORSK DESIGN OG OPPSKRIFT


Designet av Ann Myhre
 

Dette er virkelig en genser etter MIN smak og eg vet akkurat hvem som skal få en slik til skolestart
og til barnehagestart! Skikkelig deilig! Litt sånn passe røff, men akk så deilig! Det som er gøy er at her har du muligheten til gjøre litt som du vil, ja, hørt om striper f.eks? Selv tror eg at eg denne gangen skal gjøre som Ann Myhre har gjort: Akkurat som på bildet! Likte den skikkelig godt!

Eg kan også med trygghet si at den er skikkelig deilig å ha på FORDI den er strikket
i Karmin Tynn Tweed (Eg har funnet mine farger!!)- supert til en lett høstgenser 🙂

Noe som eg med trygg overbevisning kan si er at Ann sine oppskrifter er skikkelig gode å strikke etter! Godt forklart med gode løsninger, har strikket en del av hennes design og er ikkje tvil, men dette er oppskriften du virkelig bør snappe med deg i en fart!

 



Designet av Ann Myhre

BARNEGENSEREN GRANKVIST
Bildene over

* * * *

Jøss! I dag kravlet eg meg ut av senga kl 04.45!! Jadda, men ok, det kan eg takke en heftig migrene for det siste døgnet! Eg sov mer eller mindre hele dagen og kvelden i går kun avbrutt av tisse/spypauser…..NÅ? Hodet føles som bomull og svever for seg selv mens resten av kroppen føler seg mørbanket fra nakke til hælene! ALT det eg skulle gjøre i går!?! OMG! Men det meste ordnet seg: Ali og DibHassan fikk i havn tannlegebesøk og det meste av handlingen og nå har eg 3 forskjellig ferske Chili og Lime i hus – Nok for et helt år!! Hahaha Gutta var tydeligvis livredde for å kjøpe for lite! Eg skal jo bare ha litt til bordpynt hehe Men ok, eg får vel gjennomføre og lage eg massiv ChiliGryte over helga *ler* Kan man f.eks tørke chili? Hermetisere? Ja til senere bruk?
Kjekt om du i tilfellet har litt tips! Har ca 1 kg nå + en pose med den der “Banero” chili`en som skal være verdens sterkeste!?!? OMG!

Dessuten har eg verdens BESTE datter! Hun styrte i vei etter jobb i går og fikk takk i skjorte til DibHassan! Tusen TAKK for perfekt tips Kristin til hvor den kunne kjøpes- Skjorta står som et skudd
og Herreavdeling på Sparkjøp ble plassen! Amira kjøpte t.o.m en LILLA sløyfe og DibHassan er storfornøyd! Amira kom her i går kveld og da klippet hun DibHassan og nå er han enda
flottere enn normalt – Skjønne ungene mine 🙂

Etter hvert utover kwellen flyttet eg meg til sofaen for å ha litt kvalikktid med Amira og så av alle ting Paradise Hotel med henne! hehe Før hun gikk ved midtnatt så fikk hun også i samarbeid med DibHassan skrevet hans første arbeidssøknad så kanskje han også havner på Elkjøp??
Spennende tid dette her og herlig å ha unger som higer etter å komme seg i jobb!

Planene for dagen er i grunnen mangen, MEN, strekker ikkje kroppen til så får eg bare senke krava for PARTY skal det bli i morgen uansett! Gleder meg!

Nå skal eg ha meg nok en kaffikopp for det er eg UNDERERNÆRT på så det skal smake, etter hvert står vel gutta opp og dagen kan starte! Prøver å ikkje tenke på alt som bør gjøres for eg vet liksom ikkje hvor eg skal starte! Regner med at ting går greit etter hvert som formen stiger!

KOS DEG OG HA EN
SUPERT FREDAG!

Herlig med ei langhelg! Fri på mandag vettu! JuHuuuuu

Go`klem fra ei meget optimistisk Vibbedille 🙂

#strikk #knit #pattern #norskstrikkeoppskrift #annmyhre #barnegenserengrankvist #grankvist #norsstrikkedesign #engelskstrikkeoppskrift
#topplisten #toppblogger #blogglisten #norgesstørstestrikkeblogger 

4 kommentarer
    1. Kjipt når migrene slår til akkurat når det passer minst, men du har jo kjekke folk rundt deg som tok da og godt er det da. 🙂
      Chilien kan du både tørke, legge på olje og på syltelake. 🙂 Jeg legger som regel hele chilier i litt olje jeg da. Veldig kjekt å ha og bare ta opp til gryter osv. Dessuten blir olja supergod å bruke. 😉
      Kjekt at Amira fant skjorte. 🙂 Gleder meg til å se. 🙂

    2. Ja er det ikke typisk! Men godt dine rundt deg kom i havn med det meste.
      Tips ang chili. Jeg fryser mine, så tar jeg bare opp det jeg trenger. Skal du fjerne frø inni bør det gjøres med en gang de taes ut, for de blir litt “soggy” når de tiner.

    3. En lekker genser. Jeg er på jakt etter en jakke i samme stil, og har lett på bloggen din og ellers på nettet, men foreløpig uten hell.

    4. Eivor: Legg opp noen masker ekstra i fronen på denne og klipp opp til slutt, VOLÀ: Jakke 🙂 Ikkje så mye verre enn det 🙂 Se bort i fra de ekstra maskene når du strikker og gjør som det står i oppskrifta 🙂

Siste innlegg