WOW FOR ET TEPPE! – STRIKKEOPPSKRIFT


Jenise Hope

Åååå eg blir alltid så YR av Glede når eg ser disse teppene! Mmmm de er rett og slett vakre!
Det er heller ikkje noe vanskelig så du trenger ikkje være være proff på strikking, takler du 2 farger om gangen vil dette gå fint. Det strikkes i litt sånn halvtjukt garn på pinne 3,75 så dette er ikkje noe pirk slik som orgianel PERSIAN DREAMS er 🙂 Eg har strikket noen lapper av det orginale, eller det første som kom, ja t.o.m i de samme fargene som vises på bildene og eg bruker garnet Holst Supersoft 🙂

Man starter inni midten og øker seg utover så etter hvert er det bare rundt og rundt på rundpinne
og du strikker etter et diagram 🙂 Egentlig lett som bare det 🙂

Nå kunne eg godt tenkt meg dette som er i tjukkere garn! Lappene blir ganske store og så du trenger kun 24 stk 🙂 Overkommelig! Du kan bruke det garnet og de pinnen du vil og størrelsen vil variere 🙂 Lekkert ikkje sant?? Tror eg bare må denne oppskriften også i hus! Jo før jo heller!

 



Jenise Hope

 

FRIESLAND
Bildene over
Strikkes på pinne 3,75 mm

 

* * * *

I går kwell var eg i seng FØR kl 12!! På en fredag! Eg var så sliten, vond i beina og magen var uggen med de faste “gode” smertene sine så da er det bare å legge seg….

Ali vekket meg kl 10 i morges og sa; “Kaffien står på borde for nå går eg” Hæ, hvem hva hvor, ka skjer liksom!??? Eg var jo delvis i koma og helt borte etter 10 timer søvn! Ahaaa det er DUGNAD med naboene i dag og NOK en gang må eg bare stå over….Har slettes ikkje energi til det i dag, sitter her med skikkelig vonde bein og eg magen som er sliten etter smertene i går….Joa eg kunne tatt en stol med ut å vært sosial, men da kommer spørsmålene: “Er du ikkje i form? Ka feile deg?”
Ingen av naboene vet hva eg sliter med og slik VIL eg ha det 🙂 Herlig å kunne omgås menesker som ikkje vet noe for når eg da er god og kan delta er det så mye annet kjekt å være opptatt av 🙂

Sitter her å bare hører på alle “DugnadsLydene” hehe Det er kosting, hakking, skravling og latter, ja det ER koselig med Dugnad! Alle naboene er en del eldre enn Ali og meg og det syns eg er extra koselig! Ali stiller alltid opp og det er ofte at en av de enslige damene trenger hjelp til noe, ja f.eks å få ned et bosspann, snømåking etc og da er det Ali de spør 🙂 Til gjengjeld kommer de alltid med enten
blomster eller sjokolade 🙂 Ja me har i grunnen veldig herlige naboer 🙂

Planen mine for dagen er å bare slappe av og få formen i sving, hvis eg orker skal eg plante om den enslige SommerLavendelen i ei større potte 🙂 Ja som eg fortalte på Snap så står nå ALLE 3, problemet var tydeligvis at de fikk FOR mye sol! Det står på potta at de liker MYE sol, men det er tydeligvis FOR mye av det gode her på terrassen hehe Har vært skikkelig godt denne uka 🙂

Første ting på tapetet er å få orden på det nyvaska håret mitt! Hvis ikkje blir det ei stor floke!
Skal også få sendt en mail til frisøren min for eg har lyst på en skikkelig KLIPP av håret mitt før 17.mai!
Det skal bli deilig og ikkje minst litt luftig 🙂 Digge Di Digg 🙂

Tja, tar meg en kopp kaffi til før eg reiser meg og du må også ha en fine lørdag 🙂

KOS DEG!

Go`klem fra ei Optimistisk Vibbedille 🙂

#strikk #knit #blanket #pattern #strikkeoppskrift #tofarger #mønster #nydeligstrikketeppe #blogglisten #topplisten #toppblogger #norgesstørstestrikkeblogg

0 kommentarer

Siste innlegg