“JEG TROR, JEG TROR PÅ SOMMEREN…” -GRATIS HEKLEOPPSKRIFTER


Poppy & Bliss
 

“….Jeg tror, jeg tror på sol igjen. Jeg pynter meg i sommerdrakt”

Jepp, tror det eller ei, etter kalenderen kan me snart innta svaberg og strender med kurvene fulle at KOoOSE mat, kald drikke, masse garn og solfaktor! JES! JALLABAIS! Åååå men eg GLEDER meg! Eg har t.o.m orientert meg og eg vet AKKURAT hvor badedrakten og solkjolen min henger, mulig eg skal skylle ut av den siden den har hengt en stund…et par år.…i år er det lov å HÅPE på SOMMEREN!
 

Som du vet så elsker eg å hekle småplukk i sommermånedene fordi det er sååå enkelt å putte
i PiknicKurven og ta med seg ut og ned på berga, kan nesten ikkje få sagt hvor mye eg GLEDER meg! Kanskje eg nå kan gå til innkjøp av en ny tube solkrem og flaske med sololje?? Er nok blitt gamle de forrige eg kjøpte….ja det er jo da en stund siden….*Tragisk* Anyway, må nok plukke med meg ALLE disse oppskriften! Vet du hva som er supert med slike småting?? Ja foruten å beholde ALT selv mener eg? Tja, du kan lage små venninne gaver? Til tantunger som elsker dill? På Adventskalender for de som digger sånn? Tja, det er jo bare å bruke de små grå og peke seg ut et “offer” (Les: Mottaker)
Mohaaaaa

 

 

 

TUNISIAN CROCHET WASH CLOTH
Bildet over
GRATIS Oppskrift

 

 

 

 

 

 

 



Poppy&Bliss

Supert til Iskrempengene på stranda, ja hvis du eller selgeren f.eks ikkje har VIPPS 😉

 


 

TAPESTRY CROCHET COIN PURSE
GRATIS oppskrift

 

 

 

 

 

 

 



Poppy&Bliss

 

KULT! Digger Flip-Flop!
Mindre kult med Flip-Flop skille…..

 

 

FAB-IFY YOUR FLIP FLOPS
GRATIS oppskrift

 

 

 

 

 

 

 



Poppy&Bliss

 

Dette er til alle de som ønsker seg et DominoTeppe, men som ikkje kan strikke!
Ingen problem lenger, NÅ kan du like godt hekle det! Blir akkurat like flott 🙂

 

 

UK TERMS – ILLUSION
Ikkje Gratis oppskrift

 

 

 

 

 

“Og hilser deg med blomsterprakt
Jeg tror på drøm om sommerhus
Og sommernattens svalesus
Jeg tror på duft av kaprifol
Og syndere i sommersol”

 

 

 

* * * *

Vet du hva som skjer på neste torsdag?? Ikkje førstkommende som er Himmelspretten, men torsdagen ETTER?? JuHuuuu DA er det 1.juni og SOMMEREN er offesielt i gang! SÅ HERLIG!
 


“Jeg sitter ne’ på berget og ser utover havet
En solskinnsdag I ferien min
I sommer skal jeg surfe stå på vannski og bade
Ja denne ferien tror jeg blir fin”

 


Da er det bare 14 kjappe dager til SKOLEFERIEN og etter det er det kun dager til me kjører til Stord! Skulle tro me skulle på Cruise i Karibien etter hvordan eg gauler, men me ELSKER å kjøre biltur og eg tror det kommer til å bli en kjempedag! Ja me skal jo “bare” kjøre DibHassan opp dit på Treningsleir og me skal hjem igjen….snufs! Men SÅ på fredagen i samme uka skal me opp igjen, forhåpentligvis få med oss Graderingen hans og hente han hjem igjen! Nok en FIN bilturdag!

Hvem vet hva som skjer på turen hjem om mandagen og turen opp når det er bare Ali og meg. Har blitt tipset om at en tur innom Førde ikkje hadde vært dumt, så kanskje me gjør akkurat det? Kommer jo LITT an på været så eg krysser fingrene for at sommer været da er på plass 🙂
 

“Du si meg
Har du det bra
Jo takk skal du ha
Jeg har det bedre enn de fleste her tilstede
Jeg smiler hver dag
Fordi jeg er glad
Det er sе fint е leve si meg kan du ikke se det
Og blir du med og lyser etter krabber
For krabber er det beste jeg vet”

 

Dagen i dag kan bli ganske spennende, ja i allefall værmessig….der ut for at det har vært heftige diskusjoner på metrologenes kontor….Hmmm det meldes 12 gr, den er nok bankers, men ut over det er det meldt både sol, tåke, overskyet, regn og SPREDTE regnbyger…..det er neste så eg lurer på hvor det ble av snøen liksom…Har en sånn halvveis plan om en tur i kveld om DibHassan bestemmer seg for trening…Har ikkje fått tilbakemelding fra trenerene ennå! Han vil så gjerne så kanskje han bare går og sitter der, det er litt tvil om det er trygt ser du(?) De trener en del sparring (“slåss”) og det er vel NEPPE godt med en steinhard glassfiber arm i hodet?? *ler* Får ta å sende en mail å høre om de har kommet til enighet. Er også spent på OM DibHassan får av gipsen i tide til å klare å bli klar til graderingen som skal være 21.juni! Legen som gipset DibHassan brakk armen tidligere og fikk gipsen av rett før jul og ENDA kunne han ikkje bøye håndleddet skikkelig! Det er essensielt å kunne bøye det for å klare graderingen…..så da spørs det jo om det tas hensyn til det da…

“Takk for I dag
Jeg har hatt det så bra
Det har vært så gøy å være sammen med deg kjære
Jeg gleder meg til midda’
Klokka to I morra
Vi har hatt det sе fint kanskje er det mer I gjære
Jeg dekker på med lys og røde roser

Nå er det uansett på tide å komme i seget her i heimen, få vasket/hengt opp litt klær og ellers NYTE at det er kun ei superkort uke foran oss! Kun skole i dag og i morgen JuHuuuu DEILIG!

På strikkefronten er eg allerede i Go`gang med Grankvist Genser Nr 2 – Deilig farge 🙂

KOS DEG OG HA EN
STRÅLENDE MANDAG!

Go`klem fra ei Optimistisk&Positiv Vibbedille 🙂

#hekle #crochet #summercrochet #sommerhekling #freepattern #gratishekleoppskrifter #topplisten #toppblogg #toppblogger #strikkeblogg #knittingblog #hobbyblogg #norgesstørstestrikkeblogg #norgesstørstestrikkeblogger #sologsommer

1 kommentar

Siste innlegg