GENSERE – VELDIG STORE STØRRELSER OG GRATIS STRIKKEOPPSKRIFTER


Merri Fromm

Ja, disse oppskriftene er på engelsk, NEI dessverre de finnes ikkje på norsk og dessverre så tar eg ikkje på meg å oversette. Dette er heller ikkje lov uten tillatelse fra Designeren. SÅNN, da var det ute av verden, MEN veldig mange kan nå bekrefte at det er enklere enn du tror å strikke etter engelske oppskrifter! Start med å oversette forkortelsene, da er du veldig langt på vei + det finnes veldig mange dyktige strikkere på Strikkerelaterte Grupper på Facebook som også kan svare på spørsmål.

I dette innlegget er det direktelinker til oppskriftene. Linken ligger under hvert eneste bilde
(som ALLTID) det er den STORE mørke grå skriften (Navnet på designet). HVER gang eg publiserer et innlegg er dette standar kommentarer på Facebook:

“Finner ikkje oppskriften”
“Hvor finner eg den norske oppskriften”
“Finnes denne på norsk?”
“Det ligger ingen link”
“Kan du oversette oppskriften”
“Hvorfor er oppskriften på engelsk?”
“Norsk?”

Helt greit, eg vet at MANGE som er innom her lesere aldri HVA som står i innlegget, de er kun innom for å plukke med seg en oppskrift, noe som er helt greit, men hvis du i det minste skummer gjennom HVA eg skriver så hadde dere sluppet å stilt de samme spørsmålene hver eneste gang…
Skjønner? Neida, eg er ikkje sint, men etter 11 år som blogger blir man LITT oppgitt når de samme spørsmålene stilles om igjen og om igjen, i allefall når ALLE svar på spørsmåla står her i teksten som vedkomne ikkje tar seg tid til å lese…..Hver gang eg publiserer skjer dette hehe

Bare for å si det, finnes en oppskrift på norsk så er eg den første til å opplyse det!

Noe som er morsomt er jo hvis eg blogger om noe eg har strikket, eg linker til oppskrifta og eg forteller om garnet OG linker til hvor garnet kan kjøpes, så kommer spørsmålene på facebook:
“Hvor finner eg oppskrifa?” Hvilket garn har du brukt?” *Ler meg ihjel*

Eg blogger helt frivillig UTEN lønn så eg har ingenting å kreve, men noen ganger lurer eg på hvorfor eg gidder skrive hehe Neida, så lenge eg koser meg kommer eg til å fortsette for eg VET at mange av dere også koser dere, hver eneste dag 🙂

 

 

 

VARIATIONS ON CHART 429
Bildet over
Opp til 176 cm i brystvidde

 

 

 

 

 

 

 



Merri Fromm

 

INHABIT
Opp til 165 cm i brystvidde

 

 

 

 

 

 

 



Merri Fromm

 

MARYJANE
Opp til 164,5 cm i brystvidde

 

 

 

 

 

 

 



Merri Fromm

 

ABOUT LACE
Opp til 155,5 cm i brystvidde

 

 

* * * *

Jaja, så ble det ingen piknick ved ei elv eller noe i dag, kan takke været for det da!! Tok meg litt kaffi da me kom hjem og så dukket me bare rett under dynene og sove! Ca 1,5 time senere våknet me omtrent stående i seng for da var det F-16 flya sin tur å vise seg i showet haha Tror de brøt lydmuren inne på soverommet haha Sto opp og fikk med oss resten av oppvisningen, spiste schawarma og kokte ny kaffi. Ali takket for seg og ruslet inn i seng igjen og eg har skikkelig herlig ME TIME!!

Har fått melding fra DibHassan og de har det helt toppers og vil IKKJE hentes før kl 18 så da er det ut på tur igjen 🙂 Noe som irriterer er at eg sliter med å legge ut Snapper på 4G *Frustrert* Har oppdatert både mobilen og Snapchat, men skjønner ingenting…..Kjedelig!

Nå skal eg bare strikke, drikke kaffi og se på “Orange I.T.N. Black” 🙂
Snart ferdig med kjolen JuHuuuuu

 

 

 

 

 

KOS DEG OG HA EN
STRÅLENDE ETTERMIDDAG

Go`klem fra ei fornøyd Vibbedille 🙂

#strikk #knit #strikking #pattern #gratisstrikkeoppskrifter #freepattern #engelskestrikkeoppskrifter #verybigsweater #storestørrelser #knitty #merrifromm #topplisten #toppblogg #toppblogger #strikkeblogg #strikkeblogger #blogglisten #norgesstørstestrikkeblogg #norgesstørstestrikkeblogger

6 kommentarer
    1. Jeg må bare si; tusen takk for at du gidder og blogge 🌹. Elsker bloggen din og er innom denne mange ganger for dag. Evig takknemlig for at du gidder – tusen takk 😘

    2. Har sagt det før og seier det igjen : Takk, takk og atter takk for at du gidder å blogge til tross for dei meir krevande sidene. Eg gleder meg til å sjå på kva du har funne fram til oss lesarar. Er innom bloggen din omtrent dagleg. Ein liten refleksjon rundt noko av det du skriver om folk som ber om opplysningar om garn og lignende som du allerede har opplyst om i teksten: På skulen hadde vi lærarar som forsøkte å lære oss at det kunne vere nyttig å lese heile oppgaven først – som regel fant vi alt vi trengte å vite der. Mitt inntrykk er at det er ein utålmodighet blant mange folk. Eg hugsar at eg som barn blei svært forbausa når eg oppdaga at vaksne folk ikkje satte seg inn i ting, men stilte spørsmål om det dei enkelt kunne ha lest seg til. Eg aner ikkje kvifor det er slik, men har vel ein formeining om at alder speler ingen rolle – enten kan folk samle seg nok til å lese og oppfatte, ellers kan dei det ikkje. For min del handla det mykje om å føle seg sjølvstendig. Sikkert mange sider av denne typen atferd – bare litt tankespinn her frå meg.

    3. IngSta: Ja du har helt riktig! Selv på det innlegget hvor eg skrev om akkurat dette raste spørsmålene inn på FB under linken! Dvs at ikkje den teksten ble lest en gang hehe Er ganske frustrerende for eg føler at hvis eg skriver:”LES teksten så finner du alle svar på spørsmålene dine” Ja da er EG frekk hehe Trooor kanskje eg må skrive et eget innlegg hehe

    4. Kjør på, men – eg trur nok dei døve vil fortsette å vere døve. Vanskelig lidelse å kurere det der, gitt… hehe!

Siste innlegg