LØVSPRETT SJAL – NYDELIG NORSK DESIGN


Strikkelisa

 

Kan man noen sinne bli lei dette mønsteret tro?? NOP, eg er ganske sikkert på at NEI,
det kan me ikkje! Eg har flere av Strikkelisa sine Løvfall-Design i Kø`en min og nå kom det jaggu
meg et Løvsprett galant inn i fra sidelinja! Åååå det er herlig å være strikker!

 

Eg ELSKER design hvor EG kan bestemme garnet! Jepp, det er nemligen opp til deg her ser du og du kan strikke sjalet akkurat så stort du vil 🙂 Der i mot er det 2 gode forslag hva angår garn: Hifa2 Ask
og Nøstebarn MerinoUll, Mmmm deilig garn både til kjølige sommerkweller og ikkje minst
en kald vinterdag! Deilig å alltid kunne surre seg inn i et stort sjal 🙂

Ok, da er det bare å surre opp en ca 600 m +/- med et garn du elsker og sette i gang! Ingen grunn til
å vente om du skal ha deg et nytt sjal til Høsten f.eks, den årstiden ser ut for å ha startet her!

 



Strikkelisa

 

LØVSPRETTSJAL
Bildene over
Strikke så stort du vil

* * * *

Tja det ser nå ut for at sola stikker innom i dag da, men dessverre ikkje mer enn 10 grader akkurat nå!
Alt for kaldt til å sitte ute for meg uansett! Hmmm Det positive er at det ser ut for at grønnsakene liker sola! Redikkene har begynt å få litt tykkelse og Nepene vokste en del i går så dette går frem over!
Gid været kunne vare og at det kunne blir ENDA noe varmere! Har en liten gjeng med Mini Solsikker som drømmer om å komme ut på terrassen….venter fortsatt på den perfekte dagen for det…

Ellers tror eg at det er smart å bruke litt tid INNE i dag! Ja det trengs et raid her i heimen, ja sånn litt over alt egentlig og eg kjenner at eg mangler litt energi til akkurat det! Prøver etter beste evne å hente inn litt, men noen dager er verre enn andre til akkurat det! Planen er å begynne med å legge sammen noen klær og få på en maskin med klær, da er eg i det minste i gang! Egentlig er noen av skapene bare fylt opp med tull og det burde vært fjernet for å gjøre plass til klær i steden for! Meeen det er så vanskelig å komme i gang….Et kjent fenomen eller hva?

En ting er sikkert og det er at badet trenger å se ei fille så det skal eg nå få til! Håper ikkje Ali er helt gåen i dag! Han blir ganske gåen i ryggen etter å ha holdt på med bilen i diverse ubehagelige stillinger!
Men jaggu er han flink 🙂 Han skal om ikkje annet laget en digg middag til oss i dag 🙂 Kanskje han orker å ta alle gulvene?? hehe Hvis ikkje blir det meg og sopebrettet 🙂 Funker det også 🙂

Skulle også ha vært en kjapp tur på butikken og innom apoteket, men får se hvor langt eg kommer 🙂
Formen er liksom ikkje DER som eg skulle ønske og eg svetter/fryser om en annen så det er tydelig at eg nærmer meg min 47.bursdag! Noen ganger er det temmelig Ubehagelig! Men men

På strikke fronten er eg nå klar for armstrikk! Kom jo på i går at eg strikker Grankvist i str 5 år på bredden og 7 år på lengden ergo måtte eg jo strikke den noe lengre enn først antatt,
men nå har eg felt av! Heldigvis er det ikkje så mange maskene på armene så de går kjapt 🙂

KOS DEG OG NYT
SOLA MENS DEN ER HER

Go`klem fra ei noe sliten Vibbedille 🙂

#strikk #Knit #pattern #norskstrikkeoppskrift #løvsprettsjal #strikkelisa #norskstrikkedesign #norskdesign #topplisten #toppblogg #toppblogger #strikkeblogg #strikkeblogger #blogglisten #norgesstørststrikkeblogg #norgesstørstestrikkeblogger

2 kommentarer

Siste innlegg