FANA – EG BARE MÅ HA EN TIL-NÅ!


Denne Fana Genseren ferdigstilte eg i 2015 og det er en skikkelig LuxuxUtgave om eg kan si det sånn! Den er strikket i Bugga, Mmmm den er skikkelig deilig, men……ALLTID et men, eg blir liksom ikkje fortrolig med RUNDFELLING! Vet ikkje hvorfor, men eg føler meg litt bunnet? Ja det er liksom IKKJE for meg, RAGLAN der i mot, ja DET elsker eg og det ligger jo sååå fint!
Ja, så nå VIL eg ha en Fana Jakke i raglan! FERDIG SNAKKA!

 

Har søkt meg opp på nett og de eneste eg finner er barneoppskrifter, eneste eg finner til voksen er DENNE Fra Rauma, lekker sak det der da…..noe sånt kunne eg tenkt meg, men bare i jakke altså 🙂

 



Sandnes Garn

Denne fra Sandnes er i grunnen PERFEKT, bortsett fra fellingen….. Ikkje bare det, men eg har masse OKER farge garn, ja og hvitt for anledningen så eg vil ha den i akkurat disse fargene 🙂 Har vurdert om eg bare skal legge mønsterborden under armene for da er det jo enklere å felle raglan uten for mye mikkmakk. Men eg må likevel spør;
Har du peiling på hvem eller hvor eg kan finne en RAGLAN Fana til voksen??
Ja utenom den hos Rauma?

Gjør ingenting om det er genser for eg kan fixe det om til en jakke uten problem 🙂

Denne jakken har borret seg inn i hjernen min og vil ikkje slippe taket! Garnet eg har var egentlig beregnet på det der Harry Potter Teppe, men enn så lenge kan eg bare ofre det for eg MÅ ha en FanaJakke! Helt i går skulle eg hatt den, nei, eg får den ikkje ut av hodet mitt!! OMG!

Du vet den følelsen når det eneste du kan tenke på er den ene tingen du har i hodet!?? Ja man kan virkelig fort bare spinne på dette og det ENESTE som hjelper er å legge opp….Trenger ikkje mer enn det i første omgang, må liksom bare få det overstått! Blir rett og slettt GAL!

Men nå må eg stikke på kjøkkenet av alle ting! Ja eg er POTET VAKT! Ali sover, han laget middag, men eg passer potetene! Amira kommer her rett fra jobb og bestilte FIksboller i hvit saua – JAMMY! Etterpå blir det Monopol og EG skal vinne! Jepp, det er bestemt!

KOS DEG MEGAMASSEMYE!

Go`klem fra ei IVRIG Vibbedille 🙂

#strikk #Knit #fana #fanajakke #okeroghvit #raglanfelling #fanamedraglan #topplisten #toppblogg #toppblogger #blogglisten #strikkeblogg #strikkeblogger #norgesstørstestrikkeblogg #norgesstørstestrikkeblogger

4 kommentarer
    1. Hei. Skikkelig fine farger. Skjønner at du bare må sette i gang. Har et tips som jeg med hell har gjort på andre mønster ( jeg liker meg også best i raglan, selv om jeg faller for rundfelling ganske ofte), og det er å “snu” mønsteret sånn at stjerneborden kommer nederst. Tror faktisk jeg har sett et bilde av en fanakofte hvor det er gjort. Lykke til, skal bli spennende å se hva du ender opp med. Ha en fin kveld 🙂

    2. Marit: Mye mulig at eg snur genseren da hehe Ja at eg heller strikker den Top/Down 🙂 Det er ingen problem og for å gjøre det enkelt kan eg ta borden enten under armene enner i nederste kant så slipper eg stjerner midt i raglanfellingen 🙂 Får sjå, men Fana Jakka, ja det skal eg ha!

      Kos deg du også 🙂

    3. Ser at det er ein Fanagenser med hette der det er raglandfelling og stjerneborda under armene. Eit Pt mønster i tynn ull Skikkelig fin.

Siste innlegg