SPENNENDE MØNSTER – FARGER OG TEKNIKKER – OPPSKRIFTER


Lille Bjorn Crochet

 

Det er alltid gøy å lære noe nytt, få noen nye teknikker inn i samlingen vår og ikkje minst lære
å bruke teknikkene slik man selv ønsker 🙂


Teppe over er jo råstilig! WOW for et blikkfang. Oppskriften finnes GRATIS
HER, men i dette tilfellet råder eg deg heller til å kjøpe oppskriften på linken under her, FORDI: I kjøpeoppskriften får du nemligen gode instruksjoner, viktige notater + foto tutorial og det er godt å ha om du vil lære noe nytt og hvis du vil bruke teknikken andre steder enn akkurat på dette teppet 🙂

 

 

NYA MOSAIC BLANKET
Bildet over

 

 

 

 

 

 

 



Lille Bjorn Crochet

 

Denne oppskriften er KUN en bord, en bord du kan lære deg og bruke hvor du vil 🙂
Absolutt noe som er verdt en plass i samlingen din 🙂

 

ZIG-ZAG BLANKET BORDER

 

 

 

* * * *

Elsker når eg ramler over slike oppskrifter som over, det er så gøy å hekle på denne måten! Det er sånn at eg har lyst å mekke sammen en kurv med masse farger og bare kose meg 🙂

Men ANYWAY, dagen er så vidt startet og eg ramlet ut av senga i 10 tiden og ute er det nesten sol, eg skal bare ut på terrassen etterpå og blåse bort noen skyer 🙂 Ali styrer litt i garasjen og snart er det klart for nok en tur til Gjenvinninga – DEILIG å ta en opprydding 🙂

Ikkje for at eg føler for å forsvare meg, MEN eg må nesten kommentere litt som har kommet inn
i meldingboksen i løpet av natta. Ja eg skrev et innlegg før eg la meg i natt, nei eg var ikkje sint,
eg bare konstaterte noen ting som eg ser ganske ofte og da har man faktisk lov å si meningene sine, ikkje det? Men at eg er en Kvinnehater syns eg er en stygg ting å si!?! Hvor kom det fra liksom??
Hvis det å syns at det er galt at andre komme seg opp og frem ved å undertrykke og ikkje minst bruke andre er feminisme, ja så er eg vel en feminist da?? Ja eg vet i allefall med sikkerhet at EG vil bestemme over meg selv om og ikkje minst min egen kropp. At kvinner kan være skikkelig stygge med hverandre er fakta! Ja me ser det hver eneste dag, ta noe så enkelt som ei FB Gruppe, hvem er det som slenger dritt der?? Ja ikkje sant?? Er ikkje det å være stygg da?? Hmmm Samtidig er eg for at selvskryt er en selvfølge! Man har da lov å være noe uansett! Det hele bunner i hvilket måte du kommer deg frem på, er du avhenging av å utnytte andre for å nå din vei er eg ikkje enig!
Innlegget kan leses i sin helhet HER.

Skal straks hoppe i ei bukse og komme meg ut litt. Me må en tur på legekontoret å hente noen papir
og så må eg innom apoteket og handle noe dilldall der og noe for min mor. Der etter er det vel hjem
å rydde litt til kanskje? Får se om ryggen er enige hvis ikkje blir det garantert strikking skal du se 🙂

KOS DEG OG HA EN
STRÅLENDE DAG

Go`klem fra ei fornøyd Vibbedille 🙂

#hekle #crochet #pattern #hekleoppskrifter #tekniker #lærnoenytt #gratisoppskrifter #topplisten #toppblogg #toppblogger #strikkeblogg #strikkeblogger #blogglisten #norgesstørstestrikkeblogg #norgesstørstestrikkeblogger

1 kommentar
    1. Alle kan være stygge mot hverandre, det er ikke noe spesifikt for kvinner slik du gir uttrykk for. Det har ikke noe med feminisme å gjøre at folk blir uvenner (på Facebook-grupper eller andre steder), det har å gjøre med at folk ikke kan oppføre seg som voksne, fornuftige mennesker og ikke evner å se ting fra hverandres ståsted.
      Om du absolutt skal mene det er kvinner spesielt som holder på slik, så er det av typen fordommer mot kvinner vi absolutt ikke trenger mer av. Og om det er oppførselen du er irritert på, så er det ingen grunn til å begynne å blande inn feminisme og dermed ende opp med å forsterke assosiasjonen mellom slik oppførsel og kvinner.

Siste innlegg