BOMULLSGARN ER BEST NÅR DET LEKER MED ULL


Thea Colman

 

Det er meget sjeldent eg strikker i bomull, da er det i tilfellet i kluter og grytekluter. Kan strekket meg til å strikke noe babytøy, men eg liker det over hodet ikkje! Det blir ikkje jevnt på samme måte som med ull + det blir ikkje så fint med trådfestene – det er hva eg mener. MEN, om man blander bomull
50/50 med ull, ja DA kan det gå ganske greit skal eg si deg 🙂
Det vil også stoppe å knirke under strikkinga hehe

 

Genseren over strikkes orginal i O-Wool Balance om du skulle ønske å prøve deg i det garnet 🙂

 

 

FOG CUTTER
Bildet over
Opp til 152 cm

 

 

 

 

 

 

 


Thea Colman

 

Denne genseren strikkes også i Bomull/Ull garn, du finner det HER

 

DESERT SUNRISE
Opp til 138,5 cm rundt brystet


 

Eg har kikka litt rundt etter lignende garn og har funnet noe, men ikkje heelt med samme løpemeter, men det trenger ikkje bety noe hvis du strikker en prøvelapp å sjekker strikkefastheten 🙂 Du kan sjekke ut f.eks Rasmilla Tykke Yndlingsgarn, Selba fra BC Garn og Duo fra Sandnes

Eg falt veldig for den Nr 2 genseren her eg, joa, likte godt den første også, men tror gjerne
det var fargene eg likt best på den andre 🙂

 

* * * *

 

Jammen har han Ali og eg vært goe i dag! Han fylte bilen med alle typer skrot, gamle tepper, overmadrasser, sengerammer og gudene må vite hva! Er i allefall sjokka over hvor mye med får plass til i bilen! Stasjonsvogn er søren meg tingen altså hehe Selv om eg ønsker meg en stor SUV…

Nå kan me ikkje bare gå inn i garasjen, men me kan snu, gå både til høyre og venstre, ja t.o.m DANSE om lysten skulle komme! Resten som skal bort nå er sånn som me kan sortere, rydde, skrote etter hvert, men såååå ser du…..Me har 2 enorme benkeskap (heter det det tro?) De er utrolig flott
og BLYtunge!! Da me bodde i Oslo fikk me kjøpe de fra et dødsbo og det skulle vise seg å være et skikkelig varp! Det hele startet med at med skulle ordne en skuffe inne skapet som ikkje ville gå helt inn. Bakom skuffa fant me en Bibel fra 1713!!! WOW! Da ringte me Byantikvaren og han kom hjem til oss siden me ikkje bare kunne ta disse benkeskapene med oss hehe Han daterte de til slutten av 1700 tallet begynnelsen på 1800 og rådet oss til å forsikre de…..nå har de stått 9 år i garasjen…..
SKAMMELIG! Men INGEN så syn på å bære de opp 3 etasjer da me flyttet inn her hehe Tro om me skal selge de nå?? Hmmm kommer nok uansett aldri opp i leiligheten. Noe Tips??
Noen kan jo ha interesse av disse?
Hvis noen i distriktet vil, ja så er det bare å komme å ta en titt 🙂 

Ellers har det blitt lite strikking da en del av energien min ble brukt opp på gjennvinninga + me ente opp med å handle for mor mi, selv om me hadde gitt UTRYKKELIG beskjed om at bilen var opptatt
på annet hold denne uka. Døve ører?? hehe

Dessuten har en endret mening om lommene! Vil ikkje ha slike vanlige rett opp og ned lommer da eg fant ut disse mest sannsynlig ikkje vil bli brukt, men eg ser nå for meg en annen type og eg må bare se om eg kan finne en oppskrift som kan peke meg i riktig rettning 🙂 Som vanlig så ser det supert ut 🙂

Ali kom akkurat å satte seg her med meg nå så det blir nok et par dråper kaffi før kwellen starter 🙂
Nå er det tid for strikking 🙂

 

 

KOS DEG OG HA
HERLIGE KWELL!

Sola skinner og eg har plantet Neper og Salat

 

 

 

 

Go`klem fra ei Vibbedille som er fornøyd med dagen 🙂

#strikk #strikking #knit #knitting #pattern #strikkeoppskrift #genser #bomullull #blandingsgarn #theacolman #strikkeblogg #strikkeblogger #norgesstørstestrikkeblogg #norgesstørstestrikkeblogger #topplisten #toppblogger #toppblogg #blogglisten

0 kommentarer

Siste innlegg