MELANIE BERG = HIMMELFALLENDE LEKKERT

Melanie Berg

 

Gammelt nytt muligs, men Melanie Berg har bare enestående vakre sjal! ENESTE som eg syns er dumt er at noen av de eg har kjøpt oppskriften på har sånn buet nakkekant og slike sjal klarer eg ikkje å bruke!! Blir liksom bare rart og tragt(?). Dette ser der i mot ut som om det har en bein kant? Ja eg har studert bildene og eg syns det ser ut sånn og dermed er dette et sjal eg ABSOLUTT må ha!

Sjekk DET mønsteret da! Ahaaa sååå lekkert! Står i info`en at dette er en enkelt teknikk
og det frister sykt å bare få det på pinnen!

Men eg burde kjøpt garn også da! Ja for eg bare måtte hatt det i de fargene som på bildet! For en deilig kombo! Orginalgarnet finner du HER og det var da slettes ingen Upris sånn egentlig når man ser hva denne type garn koster. Det trengs 4 hesper så ja, jo det blir et kostbart sjal. Men gå i en butikk
å kjøp et lekkert sjal, skal jammen hilse å si at de kan koster mye mer enn dette! Men vettu? Det var faktisk da navnet poppet opp eg reagerte først på haha Så kult liksom! Helgoland!!
Det er jo et skikkelig typisk StavangerUtrykk! *ler*

 

 

Melanie Berg

 

HELGOLAND
Bildene over
Str: Høye 55 cm og hele 275 herlige cm i vingespenn

 

 

 

 

* * * *

Ble i grunnen en herlige dag i går! Fikk alle 3 stativene tømt og inni skapene med alle klærene +
eg leita frem litt mer som eg kunne vaske siden eg absolutt ville – for siden Ali satte i gang med å bake ble det jo slettes ingen rydding i kjøkkenskapene. Gjerne like greit for eg var ganske sliten etter å ha bretta ALT det med klær! Dessuten er det jo ikkje å forakte når man får servert…….

….DEILIGE PestoSnurrer (Lages akkurat som Kanelsnurrer)….og….

 

…..Skikkelig Manaich med knall god fetaost! Mmmmm Smaskens!
Bare for å si det, ja i tilfellet det var noen tvil; Ingenting av dette på bildene er stekt 🙂
Fetaosten flyter litt ut under steking og det er såååå SNADDER!

 

Sola tittet også innom i går og da måtte eg jo benytte meg og slenge han Elton ut på terrassen!
Tar litt tid å tørke ein liten feite ein! haha


Men du ser det, Amira kom da maten var ferdig, me spiste, koset oss og så kastet me oss på kortspilling…..Da det startet å plaskregne og tordne bare krøp me sammen og skikkelig KnuseKoset oss og ute…?? Jo, der lå han Elton å vrælte kan du si….Satser på soling KUN gjennom vinduet fra nå av…i dag blir det visst nok litt sånn ymse vær, men eg satser på at han tørker i løpet av dagen 🙂
Nå er han jo vasket 2 ganger så han er så ren og pen kan du trå!

Ja du, vettu ka?? Eg ble ferdig med hetta i går og kan tro den ble GALFINE! Knallgod og flott
i størrelsen å ha på, akkurat passe både i dybde og i høyde! JuHuuu Nå har eg startet på en arm mens eg tenker ut HVORDAN eg skal strikke lommene. Fant jo ut når eg sto med den på i går at eg MÅ ha lommer med skråinngang om eg skal ha lommer! Kommer ALDRI til å bruke lommene om det er slike firkanta med åpning oppe! Må ha slike som er på ferdigkjøpte hettejakker 🙂 Så ja, eg er nødt til å tegne noe skisser så eg får finne en hettejakke i skapet som eg liker lommene på 🙂 *Optimist*

Nå er snart tiden inne for en tur på Stoff&Stil, må jo ha RIKTIG Glidelås! Har søk på Ebay og ja, der er det 1000`vis med glidelåser, men det er litt vanskelig å se om det er en slik eg vil ha! Eg VIL ha en kraftig en, kunne tenkt meg en delt toveis glidelås. Finnes det med begge funksjonen liksom?

Anyway, har egentlig ikkje lagt noe planer for dagen, har mest lyst til å sitte her å strikker full fart på armen og få startet på den andre! Eg bare må ha denne jakka ferdig nå!! Joa, hvis stativene er tørre får eg jo bretta de, men utover det? Tja si det, får se hva Ali har tenkt å gjøre for om han okkuperer kjøkkenet (noe som er helt greit) gidder eg ikkje styre i skapene (Fin unnskyldning hehe)

Men du? Finn nå på noe KOS i dag eller NYT litt tid for deg selv 🙂
Det er nemligen VIKTIG å trives i egen selskap, noe eg er ekspert på 🙂

 

 

HA EN TOPPERS DAG!

Go`klem fra ei Optimistisk Vibbedille 🙂

#strikk #knit #strikking #knitting #melanieberg #helgoland #shawl #sjal #strukturstrikk #strikkeblogg #strikkeblogger #norgesstørstestrikkeblogg #norgesstørstestrikkeblogger #blogglisten #topplisten #toppblogg #toppblogger #bloggurat

0 kommentarer

Siste innlegg