DRØMMEROMMET PÅ BUDSJETT


Dette beviser at du trenger ikkje verken ha en villa eller fluss med penger for å få Drømmerommet etter din smak og hva du alltid har ønsket 🙂 Du trenger heller ikkje ha et extra soverom for å lage det til.
Eg kunne godt tenkt meg å bruke det extra soverommet, men eg vil og skal alltid ha et soverom parat for Amira, ja for hun har muligheten anytime å komme hjem 🙂

 

Me har der i mot 3 stk innerboder som brukes til alt annet enn “boder” og lagring kan du si, den minste er blitt mitt drømmerom og det andre er et kombinert Hobby og Garderoberom for yttertøy, det tredje som også har en ytterdør (GODT å kunne lufte) er Ali sitt “kontor” hvor han har skrivepult, pc etc,
men tilbake til mitt drømmerom 🙂

 

 


Rommet er CA 4 kvm, kanskje lite, men jaggu rommer det MYE kos! Egentlig kunne eg tenkt meg
å malt det hvitt, men da måtte me ha skiftet ut panelen….den som er på veggene er veldig grov
og ikkje god å male…Jaja, bagateller!

 

Cluet var at eg trengte hyller, mest mulig på minst mulig liten plass! Me begynte å sjekke ut hva som var der ute og havnet til slutt på KALLAX hyller på Ikea. Det er DISSE eg snakker om. Eg har 1 SLIK,
2 SLIKE og 1 SLIK – Totalt koster dette 1.994,- MEN ikkje troooo et sekund på at eg betalte dette! Husk målet mitt var budsjett og billigst mulig, ikkje sant?

 

 


Me satte oss ned å surfet litt rundt på Finn.no og eg skal jammen hilse å si at MANGEN kvitter seg med disse Kallax hyllene om dagen for eg kunne omtrent velge og vrake hvilke eg ville ha og eg FIKK! Jepp, til utrolig billig penge! De som nå står inne på rommet, ja som vist over her, har eg KUN betalt akkurat 500 kr for! Tro det eller ei, men man tuller ikkje med slikt 🙂 Eg kunne fint gått på Ikea og gjort det lett for meg og Ali, men hva er vitsen?? Eg skal jo “bare” bruke de på garn + at ALLE hyllene var helt feilfri og skikkelig fine! Penger spart er penge tjent, ikkje det??

 

Me har kjøpt 2 andre hyller også, på Finn.no, de skal brukes i på Hobby/Garderoberommet 🙂

 


Det som er positivt med oss som enten trenger et Hobbyrom eller Garnrom er at me har MASSE!
Ja og da mener eg MASSE dubbeditter og lekre ting, ikkje det? Ja t.o.m heklenåler kan blir en del av pynten, noen lekte garnhesper, knapper, dupperditter generelt! Eg kjøpte en god del kroker som er hengt opp overalt, rundt døren, hele veggen og der henger opp dill og ting som eg har fått og ting som betyr noe for meg 🙂 På den måten dekorerer rommet seg selv, ikkje det?

 

 

God minne og masse garn skaper jo uansett en god stemning og det er DET du
trenger på en rom hvor du skal hente inspirasjon!

 

Masse utstyr? Heng det på veggen!

Har du ikkje et ledig rom, eller en bod som oss er eg sikker på at du har en krok eller en vegg på et rom som DU kan trylle om til din egen. Nå har eg fortalt deg hvordan me gjorde det og eg har lyst å se hvordan DU har det eller velger å gjøre. Kanskje du bare trengte et lite dytt? Ja nå har du i allefall fått litt av meg og vil du ser mer av rommet mitt som forøvrig heter “Nødvendelig Rommet” kan du ta en titt HER, der finner du også SnapChat filmer om hvordan galskapen så ut da da eg startet 🙂

 


Nå er det jaggu ikkje mye igjen på denne herligheten og eg HÅPER eg kommer i gang med vrangborden i løpet av kwellen!

Sånn EGENTLIG frister det å “Shoppe” litt hos seg selv og ta en skikkelig god gammel “Linus” i kwell! Det er litt intern her i Stavanger og betyr: “Start på noe nytt og kos deg med Mord&Mysterie” MEN!
Eg må få denne ferdig nå og så HÅPER eg at det RIKTIGE kantebåndet kommer i posten over helga! Har bestilt masse bånd fra ebay, det eg skal bruke på jakka er hvitt med brune og grønne ugler på,
var det først eg bestilte, men det er fortsatt ikkje her……*fortvilet*


Akkurat dette bør eg strikke ikwell! Da er det bare å strikke kanter, designe noen lommer og klippe opp! VOLÀ! JuHuuu

Nå er straks middagen til DibHassan ferdig, ja han lager den selv. Griller lammet i ovnen og koker
en diger brokkoli 🙂 Hører Ali koser seg i garasjen…..Ja sagen synger hehe

KOS DEG OG HA EN
HERLIG AVSLAPPENDE KWELL

Go`klem fra ei meget fornøyd Vibbedille 🙂

#strikk #knit #crochet #hekle #garnrommet #garnlager #yarnaddic #kos #hverdagshygge #massegarn #strikkeblogg #strikkeblogger #norgesstørstestrikkeblogg #norgesstørstestrikkeblogger #topplisten #toppblogg #toppblogger #blogglisten #nettavisen

4 kommentarer

Siste innlegg